Mitä huonekasveja teillä on? Minkä hankit viimeksi? Mikä oli ensimmäisesi? Kerro niistä jotain!
Itselläni on ties mitä. Tällä hetkellä koitan risteyttää paavalinkukkia. Tänään kävin juuri Prismassa katselemassa, josko läytyisi joku jännä, jonka kanssa risteyttäisin jonkun, mutta jännäpaavalit oli jo viety.
Olen myös innostunut ilmakasveista. Niitä on n. 10 tällä hetkellä. Yksi meinaa ehkä kukkia ja yksi poikii.
Sitä arvostaisin, jos joku osaisi kertoa, miten maijat saa viihtymään. Mun maija on voinut paremmin kun tein tarjottimelle semmoisen systeemin, jossa on vettä ja pikkukiviä. Laitoin maijan aluslautasineen siihen päälle ja nyt se näyttää tervehtyvän. Oli kait liian kuiva ilma, mutta tiedä tuosta sitten.
Onko kellään pakkomiellettä pistokkaista? Mulla on aina pistokkaita jossain.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Asun solussa ja siihen nähden mulla on aivan liikaa kasveja (n. 20), onneksi lattialla on vielä tilaa. Suurin osa on näitä peruskasveja, joita löytyy jokaisesta kaupasta (anopinkielet, peikonlehdet tms.), mutta ylpeyteni on tuonenkielo! Se kasvattaa uusia varsia hirmuista vauhtia ja kukkikin vähän aikaa sitten :) Nyt olen kesän aikana hankkinut muutaman traakkipuu-lajin, lisäksi haluaisin enemmän viirivehkan tai flamingonkukan kaltaisia kasveja. Nuo kaksi löytyy jo, mutta olisi kiva omistaa enemmänkin sellaisia, jotka ns. kukkivat selkeästi.
Jos mulla ei olisi kissoja, niin varmasti lattiatkin olisi jo täynnä...
Tuonenkielot on kyllä hienoja! Itselläni on viirivehka ja flamingonkukka. Tuo flamingo hieman paloi tuossa kun aurinko paistoi ja oli helteitä. Se on länsi-ikkunalla. Se kuitenkin elää ja kukinta on ollut voimakas jo pitkään.
Oma ylpeys on kai tällä hetkellä pullukka, mutta olisi kyllä vaikea lopulta päättää, minkä noista valitsisin, jos saisin pelastaa hätätilassa vain yhden tai pari.
Mullakin pääosa on ihan vaan peruskasveja, mutta silti tykkään niistäkin tosi paljon. :)
ap
On paljon erilaisia. Niin paljon, että tässä asunnossa on kasviluku täynnä. No, pari tiettyä harvinaisuutta on vielä hankintalistalla. Ensimmäinen kasvi omassa kodissani oli jukkapalmu. Se on mulla yhä monen vuoden ja parin muuton jälkeen. Viimeksi ostin koristebanaanin. Heräteostos, kun halvalla sai.
Minulla aaltomaija voi hyvin kun asui kauempana ikkunasta ja päivittäin sumutteli. Sitten se sai tartunnan vihannespunkeista ja kuoli liian rajuun myrkytykseen. Kaunis kasvi, mutta vaativa hoidettava. En ostanut uutta tilalle, vaikka se oli yksi suosikeistani.
Ensimmäinen oli suuri traakkipuu, jonka edesmennyt äitini on kasvattanut. Isä jätti sen tänne muuttaessaan pienempään asuntoon ja se jäi tänne, kun me muutettiin tähän. En hirveästi tykkää siitä, mutta keväällä kuitenkin leikkasin sen, juurrutin ja istutin uudelleen. Kun se on äidin kasvattama, niin en raaski luopuakaan.
Sitten sain tuttavalta huonekuusen, joka on jokseenkin mälsä, mutta tuossa se nyt kuitenkin on. On alkanut alaoksiltaan kellastua, en tiedä miksi.
Kaupasta olen ostanut pari Paavalinkukkaa ja muratin. Niin ikään pitsilehden ostin. Kaverin edesmenneeltä siskolta sain kultaköynnöksen. Liisukan ostin kirppikseltä ja joulukaktuksen (?) oksia löysin pihalta ja juurrutin. Ai niin sitten vielä sain kaverilta palmuvehkan.
Asun solussa ja siihen nähden mulla on aivan liikaa kasveja (n. 20), onneksi lattialla on vielä tilaa. Suurin osa on näitä peruskasveja, joita löytyy jokaisesta kaupasta (anopinkielet, peikonlehdet tms.), mutta ylpeyteni on tuonenkielo! Se kasvattaa uusia varsia hirmuista vauhtia ja kukkikin vähän aikaa sitten :) Nyt olen kesän aikana hankkinut muutaman traakkipuu-lajin, lisäksi haluaisin enemmän viirivehkan tai flamingonkukan kaltaisia kasveja. Nuo kaksi löytyy jo, mutta olisi kiva omistaa enemmänkin sellaisia, jotka ns. kukkivat selkeästi.