Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko tehnyt likööriä itse?

Vierailija
31.07.2019 |

Tekisi mieli kokeilla, mutta en taida uskaltaa. Kerro kuinka sinun liköörisi onnistui?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ja ei se kyllä voi epäonnistua.

Vierailija
2/16 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tehnyt monesti. Ihan helppoa on. Kaikkia aineksia tulee sama määrä: vaikka litra marjoja, litra sokeria, litra viinaa. Laitetaan tekeytymään pulloon kuukausiksi, käännellään välillä. Olen sellaisen ohjeen saanut, että puoli vuotta, mutta varmaan joskus on ollut tyyliin 4 kuukautta. Lopuksi siivilöidään ja kaadetaan pulloon. Olen tehnyt ainakin pihlajanmarjoista ja punaisesta viinimarjasta. Tässä ei voi olla onnistumatta.

Ai niin, pullo kannattaa sitten säilyttää koko ajan valolta suojattuna. Luulen, että värit kärsivät, jos on esillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin onnistui, viinaa ja kirsikoita, ennen joulua keittelin sokerilientä. Toisella kertaa tein puolukoista.

Vierailija
4/16 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä tein salmiakkivodkaa, myöhemmin kaikenmaailman sekotuksia. Nykyään kiinnosta yrttiviinat. Eikun Tallinnaan tai latviaan hakee halpaa vodkaa ei 40 prossaa vahvempaa ja tekee sekotuksia. Reseptit ylös.

Vierailija
5/16 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tein mansikkalikööriä ja ne viinassa lionneet marjat tulikin sitten ahneuksissaan syötyä. Eivät olleet mitenkään hyviä, mutta niin intensiivistä humalaa ei ole koskaan ollutkaan...

M 42

Vierailija
6/16 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa on ja hyvää tulee. Puolukkalikööri esimerkiksi onnistuu varmasti ja on aivan ihanaa. Näin vinkkinä kun sesongissa ollaan...

Vierailija
7/16 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikkalikööriä teen vuosittain. Mansikkahilloa tehdessä tulee usein paljon sitä sokerista mehua. Otan sitä desin pari, laitan pulloon ja vodkaa päälle. Samoin mustaherukkamehutiivisteestä (mehumaijalla tehty) tulee hyvää.

Tykkään laittaa tilkan kuohuviinin sekaan lasiin

Vierailija
8/16 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko säilyy pihlajanmarjalikööri? Pullotin vajaat kaksi vuotta sitten ja kolme pulloa unohtunut jääkaappiin.

Vierailija
9/16 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkalikööriä ja metsämansikkalikööriä on tullut tehtyä. Ja kun alkoi olla valmista, niin tietysti ne marjat siivilöitiin pois ja syötiin jäätelön kera. Nam. Lakat jopa säilyttivät värinsäkin hyvin. Ja likööri sitten vähitellen juotiin. Mä tosin en tehnyt niistä likööreistä hirveän makeita, mutta maistuivat silti ihan ok:lta.

Vierailija
10/16 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt usein ja hyvää on ollut. En tosin muista, miten olen likööriä tehnyt, joten nää neuvot on täällä ihan hyviä.

Vierailija
11/16 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limoncelloa. Pari hyvin pestyä luomusitruunaa puuvillalangalla tai harsolla roikkumaan korkeaan kannelliseen lasipurkkiin, vodkaa pohjalle (mutta siten että sitruunat ovat irti viinan pinnasta). Kansi kiinni ja anna alkoholihöyryn uuttaa makua sitruunan kuoresta 30 päivää.

Heitä sitten sitruunat pois, ota kaksi uutta sitruunaa, pese ja kuori. Laita kuoret 30 minuutiksi samaan vodkaan joka jo vietti kuukauden sitruunoiden kanssa.

Siivilöi kuoret pois ja lisää maun mukaan sokerisiirappia. Itse teen sen periaatteella 1 tilavuusosa ruskeaa ruokosokeria / 1 osa vettä. Lämmitetään kattilassa sekaisin, ei kiehuteta. Aika paljon tätä saa laittaa 20-30% koko määrästä. 0,7 l vodkapullosta tulee litra limoncelloa.

Toimii myös appelsiinien tai greippien kanssa.

12/16 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon tehnyt monesti. Ihan helppoa on. Kaikkia aineksia tulee sama määrä: vaikka litra marjoja, litra sokeria, litra viinaa. Laitetaan tekeytymään pulloon kuukausiksi, käännellään välillä. Olen sellaisen ohjeen saanut, että puoli vuotta, mutta varmaan joskus on ollut tyyliin 4 kuukautta. Lopuksi siivilöidään ja kaadetaan pulloon. Olen tehnyt ainakin pihlajanmarjoista ja punaisesta viinimarjasta. Tässä ei voi olla onnistumatta.

Ai niin, pullo kannattaa sitten säilyttää koko ajan valolta suojattuna. Luulen, että värit kärsivät, jos on esillä.

Tuossahan ne oleelliset jutut on. Helppoa ja tulee hyvää. Kerran oli pontikkaa 10 litraa ja mietiskelin että mitähän sillä kun ei tahdo alkomahoolia kulua. Hokasin sitten likööriksi tehdä ne. Edellämainittu pihlajanmarja on erittäin hyvä liköörissä🙂

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

Vierailija
13/16 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on oikein hyvä ohje.

Lisäyksenä se, että viinan on oltava mahdollisimman korkealla alkoholiprosentilla. 40 volttinen vetistyy liian laimeaksi tällä metodilla.

Jos et saa käsiisi 60-70 volttista viinaa, niin vaihtoehtona on redusoida tällä tavalla saatu juoma paistinpannussa siirapiksi ja sekoittaa se sitten uudelleen 40 prosenttiseen alkoholiin.

Pullotuksen jälkeen juoman kannattaa antaa seistä vielä vaikka useamman kuukauden jos jaksaa odottaa - sameus poistuu ja likööristäsi tulee kaunista.

Sitten jos haluaa hifistellä niin katsoo kaupasta jännän näköisiä pulloja ja printtaa omat etiketit. Syntyy todella hieno lahja ystävälle.

Vierailija
14/16 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisikohan herkkusienistä tai keltavahveroista hyvääkin likööriä?

Vierailija
15/16 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tehnyt, mutta nyt aion tehdä kirsikkalikööriä :)

Vierailija
16/16 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tehnyt, mutta nyt aion tehdä kirsikkalikööriä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän