Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei välitä rahasta, eikä minulla ole siihen sananvaltaa

Vierailija
31.07.2019 |

Olen toistaiseksi työkyvytön ja mies ihan ookoosti tienaava (n. 5000/kk). Minulla jäisi tuosta rahasta säästöön yli puolet, mutta mies törsää minkä ehtii.

Ulkomaanmatkoja, sisäfilettä, kodin vempaimia - rahat katoavat, eikä yhtään jää säästöön.

En ole sanonut asiasta mitään, koska rahat eivät ole minun. Nyt kuitenkin, kun mies suunnittelee jo toista ulkomaanmatkaa muutaman kuukauden sisään, tekisi mieli jotenkin jarrutella ja puhua järkeä.

Onko minulla oikeutta puuttua, puuttuisitko itse?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa säästäminen puheeksi miehen kanssa. Heti kun sinulla on itselläsi ensimmäinen kymmenen tuhatta euroa asp-tilillä säästettynä. Ei ennen sitä. Siitä se yhteisen omakotitalon hankkiminen sitten lähtee liikkeelle. Pari vuotta säästätte yhdessä ja saatte hieman alkupääomaa kasaan.

Vierailija
22/29 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhean vihamielisiä kommentteja. En tosin ole yllättynyt, ”taattua av-laatua”.

Joku kysyi takaajista: ei, meillä ei ole takaajia, tarvitsemme säästömme.

Toinen kysyi minun omista säästösuunnitelmista: tällä hetkellä säästäminen ei ole minun tuloillani mahdollista, koska puolet menee vuokraan, loput laskuihin ja muuhun hömpötykseen.

Joku muistutti, ettei nimeäni tule paperiin. Turha kommentti. Miehen talo, mutta myös minun kotini.

Ja viimeinen kysyi säästöistäni: muutamia tuhansia.

Ap

Mutta edelleen. Sinä et voi päättää mihin miehesi rahat laittaa. Keskustella toki voi, mutta et voi suuttua, jos miehesi ei ala säästää eikä tule tarjoamaan sulle omakotitaloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla niin, että Ap on jo löytänyt itselleen uuden miehen, mutta haluaa kerätä jaettavaa "pesämunaa" ennen eroa. Siksi hänelle on niin tärkeää, että mies säästäisi "yhteiselle tilille".

Hitto mikä korppikotka.

Vierailija
24/29 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen kysyi minun omista säästösuunnitelmista: tällä hetkellä säästäminen ei ole minun tuloillani mahdollista, koska puolet menee vuokraan, loput laskuihin ja muuhun hömpötykseen.

Joku muistutti, ettei nimeäni tule paperiin. Turha kommentti. Miehen talo, mutta myös minun kotini.

Ap

No, tämä oli ”taattu av-aloitus”, joten sitä saa mitä tilaa;)

Vierailija
25/29 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No, tämä oli ”taattu av-aloitus”, joten sitä saa mitä tilaa;)

En usko että ap:llä mitään huonoja ajatuksia oli taustalla tai ole krooninen lompakkol oinen, vaan ihan on ajatellut sitä että jos talouden rahoista kerran olisi mahdollista säästää nytkin, ja on se okt-tavoite, niin mikseipä voitaisi säästää ja näin edistää yhteisen haaveen toteutumista. 

Mutta totta on tietysti että varsinkin tänä päivänä kun se että puoliso on "elätti" edes tilapäisesti on monelle punainen vaate, tuollainen herättää tunteita. Itse olen nainen joka olen parisuhteen reilusti enemmän tienaava osapuoli ja kyllä minun kanssa voisi tuosta aiheesta ihan rauhassa keskustella ilman että hermostuisin. Mutta jos minusta sillä hetkellä tuntuisi että haluan/tarvitsen sitä matkustelua ja muuta arjen luksusta eikä ole yhtään fiilis että juuri nyt tahtoisin säästää ja elää pihimmin, niin voisin sen myös sanoa. Vaikka että joo, okt on haave jossain pitkän tähtäimen tulevaisuudessa mutta nyt vielä haluan elää rennosti ja nauttia elämästä miettimättä säästöjä, isoja asuntovelkoja ja taloja.

Vierailija
26/29 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sille mitään mahda jos toinen tuhlaa. Minäkin katselen vain vierestä hyvätuloisen mieheni tuhlailevaisuutta. Sitten kuitenkin vinkuu että miksi meillä ei ole varaa esim. hienompaan autoon kun tuntuu kaikilla muilla olevan. Meillä sen sijaan on kaapit täynnä netistä tilailtuja vempeleitä jotka on osoittautuneet täysin turhiksi. Aikuiselle lapselle hetken ilo ja sitten ongelmajäte. Itse tykkään säästää.

Vierailija
27/29 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Jäin kotiin hoitamaan taloutta + lapset. En siis saanut eläkekertymää jne. Miehen toive (hänen ei tarvinnut kuskata hoitoon tai tehdä kotona MITÄÄN, kunhan kävi vain töissä).

Olen täysin miehen armoilla! Että v-tuttaa!!

Vierailija
28/29 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mies tienaa 5000e/kk ja elättää sillä kaksi ihmistä? 5000e/kk palkasta jää kuukaudessa käteen noin 3300e, se on sama summa joka tulisi käteen jos te molemmat tienaisitte alle 2000e/kk bruttopalkkaa. Ei se kovin suuri summa ole kun progressiivinen verotus syö siitä paljon.

Vierailija
29/29 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

jep jep. Trollihan se sieltä viimeistään tässä kohdin kuoriutui. Vaikka olihan se jo eka viestissä selvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi