Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En kehtaa kysyä muualla, selittäkää te minulle mitä se bitcoin on oikein

Vierailija
31.07.2019 |

Saa keljuillakin, jos kumminkin selitätte niin, että blondi ymmärtää.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä ole kukaan osannut edes selittää mitenkään järkevästi, vaikka olen itsekin kysellyt.

2/33 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtuaalivaluutta mitä louhitaan näytönohjaimilla koodia käyttäen, ja pitänee myös osata säätää näytönmohjaimen kulutus mahd kevyeksi, jos sillä haluaa rahaa tehdä niin niitä näytönohjaimia pitänee olla tuhansia, ainakin satoja.

Yhteen emolevyyn saa noin tusinan verran kytkettyä parhaimmillaan, sopii miettiä sitten että millanen asennus urakka.

Youtubessa löytyy paljon videoita joissa näytetään erilaisia bitcoin mining riggejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sijoita mihinkään mitä et ymmärrä.

Minä en ymmärrä edes mitä "normaali"raha on. Siksi en sitäkään haali.

Vierailija
4/33 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijausta se on.

Vierailija
5/33 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bitcoinit ovat "normaalin" nassen pilvenpolttorahoja.

Vierailija
6/33 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä sijoita mihinkään mitä et ymmärrä.

Minä en ymmärrä edes mitä "normaali"raha on. Siksi en sitäkään haali.

Come on baby! Come on!

Vierailija
7/33 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku menestynyt sijoittaja sanoi  joskus että hän ei sijoita koskaan mihinkään jonka toimintaa ei voi selittää puolessa minuutissa niin että jokainen ymmärtää.

Bitcoin ei valitettavasti lukeudu tähän kategoriaan. Eli ei haittaa vaikka et ymmärrä koska sinun ei tarvitse. Et tee sillä tiedolla mitään.

Vierailija
8/33 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bitcoinit ovat "normaalin" nassen pilvenpolttorahoja.

Tässä tapauksessa ne ovat kyllä talon murtautujan psykopaatin rahoja joka yhtyy pedofilismiin hyvänä asiana.

Olisi hyvä myös pitää sananvapaus siitä että mikä on supertietokoneen rahoja?

Vierailija
9/33 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MMS85 kirjoitti:

Virtuaalivaluutta mitä louhitaan näytönohjaimilla koodia käyttäen, ja pitänee myös osata säätää näytönmohjaimen kulutus mahd kevyeksi, jos sillä haluaa rahaa tehdä niin niitä näytönohjaimia pitänee olla tuhansia, ainakin satoja.

Yhteen emolevyyn saa noin tusinan verran kytkettyä parhaimmillaan, sopii miettiä sitten että millanen asennus urakka.

Youtubessa löytyy paljon videoita joissa näytetään erilaisia bitcoin mining riggejä.

Tavallista setelirahaa painetaan painokoneilla mutta tämän tietäminen ei vielä mitenkään kerro mitä raha on. AIvan yhtä vähän "louhinta" kertoo siitä mitä bitcoin todella on.

Vierailija
10/33 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orbot ja orfox on myös idioottien käyttämä.

Vierailija
11/33 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ole sijoittamassa mihinkään, mutta olisi ollut kiva tietää mitä se bitcoin tarkoittaa. Tuon sanan "louhinta" olen kuullut tässä yhteydessä, mutta en tiedä mitä sillä halutaan ilmaista. ap

Vierailija
12/33 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ole sijoittamassa mihinkään, mutta olisi ollut kiva tietää mitä se bitcoin tarkoittaa. Tuon sanan "louhinta" olen kuullut tässä yhteydessä, mutta en tiedä mitä sillä halutaan ilmaista. ap

Marijuana varkaan käyttöä, suomeksi!

Vierailija
13/33 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
14/33 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sellainen joka nakataan nartulle ajon päätteeksi tippinä, ns. BitchCoin. Tyyliin 50c tai ihan koko 1€.

Vierailija
15/33 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaivostoimintaa. Ennen kaivettiin kultaa, nykyään äkkirikastuminen yritetään tehdä virtuaalisesti louhimalla niitä bitcoineja.

Vierailija
16/33 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bitcoin on ilmiö, jolla lehdet ovat tehneet paljon klikkiotsikoita tyyliin: Marjaana olisi voinut rikastua Bitcoinilla... Tai Jukka osti Bitcoinilla pitsan. Nyt pitsan hinnalla saisi omakotitalon.

Vierailija
17/33 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on virtuaalivaluuttaa. Sen arvo perustuu uskoon ja luottamukseen. Aivan kuten pankkienkin tuottamat valuutat (euro, dollari jne). Niin kauan kuin ihmiset uskovat sillä olevan arvoa niin sillä on. Samoin tavoin niin kauan kuin ihmiset uskovat pankkien valuutoilla olevan arvoa niin niillä on. Ei se sen kummallisempi juttu ole.

Vierailija
18/33 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on virtuaalivaluuttaa. Sen arvo perustuu uskoon ja luottamukseen. Aivan kuten pankkienkin tuottamat valuutat (euro, dollari jne). Niin kauan kuin ihmiset uskovat sillä olevan arvoa niin sillä on. Samoin tavoin niin kauan kuin ihmiset uskovat pankkien valuutoilla olevan arvoa niin niillä on. Ei se sen kummallisempi juttu ole.

👎sinä juuri nyt antamassa arvoa sille.

Vierailija
19/33 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bitcoin on ensimmäinen rahajärjestelmä, mikä ei tarvitse luottamusta kolmanteen osapuoleen vaan matematiikkaan. Kukaan ei voi varastaa tai estää bitcoinin käyttöäsi. Bitcoineita on vain tietty määrä ja niitä ei voi tehdä lisää. Louhiminen on termi mitä kutsutaan, kun käytetään tietokoneen tehoa ylläpitämään turvallista järjestelmää, vastaanottamaan ja lähetäämään bitcoinia. Louhimisesta saa myös palkkioksi bitcoinia ja näin siinä on pieni inflaatio. Bitcoin toimii internetin välityksellä ja kaikki transaktiot näkyy siellä aina. 

Vierailija
20/33 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bitcoin on jotain olematonta johon moni haksahtaa. Jotkut rikastuvat sillä, mutta yhtä monet menettävät rahansa, sillä se on keskimäärin nollasummapeliä. Eli se ei mystisesti lisää rahan määrää, vaan toisten isot voitot tulevat vain niiltä, jotka siihen nyt lähtevät mukaan. Tuolle ilmiölle tullee käymään niinkuin hollannin tulppaanikuplalle 1600-luvulla.