Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Runsas alkoholinkäyttö ja paino?

Vierailija
31.07.2019 |

Täälläkin on ollut monella kokemuksia että alkoholinkäytön lopettaminen ei ole alentanut painoa, ja tässä mietiskelen omaa kokemustani.
Ryyppäsin todella reippaasti 2v putkeen, noin 40-60 annosta viikossa eli varovaisenkin arvion mukaan ylimääräinen energiansaanti viikossa n. 5000kcal ja näiden kahden vuoden aikana painoa olisi pitänyt laskennallisesti kertyä 20kg. Nämä juomiset siis tuli normisyömisten päälle, ei känni/krapulamässytyksiä. Paino oli näiden kahden vuoden aikana noussut 2-3kg mutta kun aloitin tipattoman niin viikossa lähti eli taisi olla nesteturvotusta.
Miten tämä oikein on mahdollista? Millaisia kokemuksia teillä on?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lihoin 20 kg juoppovuosinani. Ja koska alkoholisoiduin vasta kolmekymppisenä ja raitistuin nelikymppisenä, kilojen pudottaminen on tosi vaikeaa.

Ensimmäisen raittiin vuoden aikana putosi muutama kilo.

Vierailija
2/9 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tämä on käsittämätön asia. Minä join ikävuosina 30-40 4-6 isoa olutta päivässä + viikonloppuisin enemmän. Tästähän tulee kaloreita oikein reilusti joten painonpudotuksen olisi pitänyt olla iso kun juomisen lopetti. No, ekalla viikolla lähti kolmisen kiloa nesteturvotusta. Sen jälkeen vuoden aikana 2 kiloa. Muuta ei lähtenyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo tämä on käsittämätön asia. Minä join ikävuosina 30-40 4-6 isoa olutta päivässä + viikonloppuisin enemmän. Tästähän tulee kaloreita oikein reilusti joten painonpudotuksen olisi pitänyt olla iso kun juomisen lopetti. No, ekalla viikolla lähti kolmisen kiloa nesteturvotusta. Sen jälkeen vuoden aikana 2 kiloa. Muuta ei lähtenyt.

Lisään vielä että toisin kuin ap, minä siis lihoin kyllä voimakkaasti alkoholia juomalla, osana että söin aina juodessani herkkuja ihan mahdottomasti. Painoin yli 100 kiloa kun lopetin juomisen. Mutta ei ole tosiaan paino merkittävästi laskenut vaikka runsas määrä alkoholin kaloreita on jäänyt pois.

Vierailija
4/9 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teillä tuli alkoholin tilalle? Herkkuja? Mättöjä? Jos ruokavalio säilyi samanlaisena, luulis että kiloja lähtee.

Vierailija
5/9 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko varmoja, että ette ole korvanneet ryyppäämistä syömisellä tai muilla kalorijuomilla? Monihan on sokea syömisilleen. Tai sitten kroppa ja aineenvaihdunta ovat niin sekaisin, että vaaditaan todella pitkäjänteistä toimintaa, totaalista ruokavaliomuutosta sekä liikuntaa, että paino alkaa laskea.

Vierailija
6/9 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä ja aineenvaihdunta vaikuttaa. Minä laihduin juoppona, raitistuttuani lihosin.

Vierailija
7/9 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlettelin asiaa ja lähes kaikki tulokset oli "näin alkoholi lihottaa" mutta löytyi tällainenkin juttu https://www.menaiset.fi/artikkeli/hyva_olo/terveys/kuusi_tapaa_joilla_a… joka ei mielestäni tätä asiaa täysin selitä.

Ne jotka nopeasti lihovat tissuttelun myötä tuntuvat keskimäärin suosivan sokerisia siidereitä ja samalla syövät jotain epäterveellistä, mutta entä ne jotka juovat lähinnä viinejä ja kirkkaita?

Olisi hauska löytää tähän joku selitys. Pystyykö elimistö muuntamaan puhtaan alkoholin kaloreita läskiksi?

-ap

Vierailija
8/9 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko varmoja, että ette ole korvanneet ryyppäämistä syömisellä tai muilla kalorijuomilla? Monihan on sokea syömisilleen. Tai sitten kroppa ja aineenvaihdunta ovat niin sekaisin, että vaaditaan todella pitkäjänteistä toimintaa, totaalista ruokavaliomuutosta sekä liikuntaa, että paino alkaa laskea.

Mun tapauksessa varmaan tuo viimeinen, koska vaikka en elä ääriterveellisesti, niin ei ole mitään kohtuuttomia elämäntapoja kumminkaan, ja varmasti saan kaloreita merkittävästi vähemmän kuin juodessani, ottaen huomioon että minä myös aina napostelin lähes jatkuvasti kun join, tyyliin juustoa, pähkinöitä, sipsejä, karkkeja. Ja itse alkoholista jo yli 1000 kcal / päivä.

Nykyisin olen seurannut joskus FatSecret kalorinlaskentaohjelmalla, että miten paljon kaloreita menee. Arkisin 1800-2000 kcal, viikonloppuisin 2000-2500 kcal. Ei ihmisen vaan pitäisi pysyä satakiloisena sellaisella syömisellä.

- 3

Vierailija
9/9 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlettelin asiaa ja lähes kaikki tulokset oli "näin alkoholi lihottaa" mutta löytyi tällainenkin juttu https://www.menaiset.fi/artikkeli/hyva_olo/terveys/kuusi_tapaa_joilla_a… joka ei mielestäni tätä asiaa täysin selitä.

Ne jotka nopeasti lihovat tissuttelun myötä tuntuvat keskimäärin suosivan sokerisia siidereitä ja samalla syövät jotain epäterveellistä, mutta entä ne jotka juovat lähinnä viinejä ja kirkkaita?

Olisi hauska löytää tähän joku selitys. Pystyykö elimistö muuntamaan puhtaan alkoholin kaloreita läskiksi?

-ap

Pystyy muuntamaan, ja tiedän ihmisiä jotka ei juo makeita juomia eikä mässäile juodessaan tai krapulassa, ovat lihoneet ihan niillä alkoholista tulevilla liikakaloreilla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän