Mulla jäi yli seos, jossa on 2 prk maustamatonta tuorejuustoa ja 1 prk savujuusto-ruokakermaa. Mitä keksin siitä?
Hyväähän se on, muttei pelkältäänkään voi syödä. Minkä ruuan siitä saisi tekaistua?
Kommentit (14)
Suolaisen piirakan täytteeksi, kun lisäät seokseen kananmunia.
Pastakastike. Laita joukkoon vaikka kinkkua tai pekonia. Tai kasvisgratiinille kastike uuniin
Lämminsavulohta joukkoon ja piirakka
Mun rupesi tekemään mieli savuporokeittoa, kävisikö tuo siihen liemeksi?
Minä taidan hakea myös ruokakermaa ja pororouhepussin kaupasta.
kiitos ap, pelastit mun ruokapähkäilyt tämän päivän osalta :)
Tacojen ohessa? Sipsien kanssa? Tai sitten tosiaan piirakan täytteeksi, lisäät vaan munan niin hyytyy uunissa.
Suolainen piirakka ja pastakastike mullakin tuli mieleen. Tai kylman pastasalaatin joukkoon "kastikkeeksi", tosiaan lamminsavulohi varmaan kavis tuohon hyvin. Tai broilerin rintafile suikaleina.
Savujuustoa olen joskus käyttänyt poro-kasviskeitossa, esim. Maku-ohjeen mukaan.
Tavallisia kermoja laitan maustettuna tilillä, sitruunalla yms. uunilohen päälle. Lohi paistetaan nahkapuoli päällepäin ja kun rapsakka nahka irtoaa, päälle maustekermat. Kalan alle kannattaa laittaa situunaa ja suolaa ennen uuniin laittamista.
Tulee myös ihana täyte isoille herkkusienille, jotka kääräiset parman kinkkuun (tai pekoniin, mutta itse en tykkää pekonista) ja uuniin, ellei ole kovin valuva seos.
Jos on enemmän valuva, sitten vaan pasta kiehumaan, mainio pastakastike.
Toimii myös uunilohelle tai paistille.
Oijoi, nyt en osaa päättää mitä teen! Kiitti kaikille herkullisista ideoista!
Uuniperunoiden tai munakkaan täyte
Kasvissosekeittoon tai kastike jollekin?