Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävä ummetus.

Vierailija
30.07.2019 |

Tänään oli kolmas aamu kun ei kahvin jälkeen tullut kuin pieru. Mahaa vihloo välillä niin että vetää kumaraan.
Kävin hakemassa apteekista lääkettä. Ohjeessa luki että aloitus 1 tabletti ja vaikuttaa 6-12 tunnissa. Ei riitä hermo odotteluun. Otin 2, pureskelin ne ja huuhdoin vedellä alas. Saa nähdä koska alkavat vaikuttamaan?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ongelma?

Vierailija
2/25 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ongelma?

Anna kun arvaan...

Ruokavalio, liikunta ja lepo? Eli elämäntavat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laxoberon on myös hyvä.. Jouduin käyttämään kerran, ja vatsa toimi ihan hyvin yön jälkeen.

Vierailija
4/25 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ongelma?

Sunnuntaista asti ei ole mitään tullut ulos. Yleensä aina aamulla kahvin jälkeen ja toisen kerran iltapäivällä 4-6 välillä. Hetkittäin tulee tuskan hiki ja vihloo pirullisesti. Pitää jotenkin koittaa malttaa ainakin se 6 tuntia ja jos ei vaikuta niin otan lisää lääkettä.

Ap.

Vierailija
5/25 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko vaihtaa? Minulla on aamuisin aina sellainen ripuli, että jos ei vessaan pääse heti niin tulee melkein housuun. Ainoa hyvä puoli on, ettei tarvitse istua pöntöllä kuin max minuutti.

Vierailija
6/25 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ongelma?

Sunnuntaista asti ei ole mitään tullut ulos. Yleensä aina aamulla kahvin jälkeen ja toisen kerran iltapäivällä 4-6 välillä. Hetkittäin tulee tuskan hiki ja vihloo pirullisesti. Pitää jotenkin koittaa malttaa ainakin se 6 tuntia ja jos ei vaikuta niin otan lisää lääkettä.

Ap.

Jos ohjeessa sanotaan 1 tabl, ja olet jo ottanut 2, älä ainakaan lisää ota. Vaarana on jopa suolen puhkeaminen. Juo runsaasti vettä. Mene odottaessasi lenkille tai vaikka uimaan.

Vierailija
7/25 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ongelma?

Ap.

Kuulosta siltä kuin suolen toiminta olisi normalisoitumassa, vai oletko vetänyt itsesi tuohon 2-kertaa- päivässä-kierteeseen ruokavaliolla tai peräti käsillä ärtyvän suolen oireyhtymä, mihin kipuilu viittaisi, mutta kolmen päivän välein ulostaminen ei ole yhtikäs mitään, ainakaan keski-ikäistyvillä naisilla.

Vierailija
8/25 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kuivunut helteiden aikana. Juo riittävästi nesteitä!

Vierailija
9/25 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyvä apu on runsaskuituinen ruokavalio, josta ei sitten poiketa kuitujen osalta.

T. nim. 40 vuoden - osin ikävä - kokemus alalta

Vierailija
10/25 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Visiblin kuituvalmiste on myös ok.

Vierailija
11/25 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysyvä apu on runsaskuituinen ruokavalio, josta ei sitten poiketa kuitujen osalta.

T. nim. 40 vuoden - osin ikävä - kokemus alalta

Tutkimusten mukaan se on kyllä kuiduton ruokavalio, joka poistaa kaikki oireet:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3435786/

CONCLUSION: Idiopathic constipation and its associated symptoms can be effectively reduced by stopping or even lowering the intake of dietary fiber.

Vierailija
12/25 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap ollut koskaan raskaana tai synnyttänyt?

Sen jälkeen meinaan OIKEASTI tietää, mitä ummetus pahimmillaan on... :(

Vierailija
13/25 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap ollut koskaan raskaana tai synnyttänyt?

Sen jälkeen meinaan OIKEASTI tietää, mitä ummetus pahimmillaan on... :(

Paitsi mä en tiedä. Olen kaksi kertaa synnyttänyt. Ekalla kerralla pyysin ulostuslääkettä heti seuraavana aamuna ihan varmuuden vuoksi. Siellä oli Laxoberonia, mikä ei ole hyvä vaihtoehto, mutta paremman puutteessa otin sen. Seuraavalla kerralla tiesin ottaa omat Movicolit mukaan. Mä en halunnut sitä kokemusta, mikä monella on, joten valitsin ennaltaehkäisevän ratkaisun!

Vierailija
14/25 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vedin seisovasta pöydästä sellaiset ähkyt, ettei tullut kakkosta 3 päivään. Kyllä se sitten alkoi pelittämään. Muttei mulla mitään kipuja ollut, vaikuttaa lääkäriasialta kun voihan siellä olla jotain vikana.

Vierailija
15/25 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ongelma?

Ap.

Kuulosta siltä kuin suolen toiminta olisi normalisoitumassa, vai oletko vetänyt itsesi tuohon 2-kertaa- päivässä-kierteeseen ruokavaliolla tai peräti käsillä ärtyvän suolen oireyhtymä, mihin kipuilu viittaisi, mutta kolmen päivän välein ulostaminen ei ole yhtikäs mitään, ainakaan keski-ikäistyvillä naisilla.

Olen mies ja kaksi kertaa päivässä kakkiminen on minusta ihan normaalia. Kyllähän tämä säikyttää että jos on jotain vakavaa vikaa. Aina olen pystynyt syömään oikeastaan mitä tahansa ilman ongelmia. Kumma että ensimmäisenä epäillään ruokailuja ja elintapoja. No saahan sitä eppäillä.

Vierailija
16/25 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ongelma?

Ap.

Olen mies ja kaksi kertaa päivässä kakkiminen on minusta ihan normaalia. Kyllähän tämä säikyttää että jos on jotain vakavaa vikaa. Aina olen pystynyt syömään oikeastaan mitä tahansa ilman ongelmia. Kumma että ensimmäisenä epäillään ruokailuja ja elintapoja. No saahan sitä eppäillä.

Niin mustakin. Koko aikuisen elämäni olen kakannut 2 kertaa päivässä.

Vierailija
17/25 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, muista raportoida tänne heti, kun kakka on tullut. Pyyhi kumminkin itse.

Vierailija
18/25 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Microlax toimii 5 minuutissa, miksi odotella kauemmin?

Vierailija
19/25 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, muista raportoida tänne heti, kun kakka on tullut. Pyyhi kumminkin itse.

Tuskin naapurin sirpa tulee pyyhkimään. On se tämäkin kun joutuu toivomaan että kakka tulisi. Joo vanhuus ei näköjään tule yksin vaan vaivojen kanssa. Onneksi tärkein eli muna sentään vielä pelittää ilman lääkkeitä.

Vierailija
20/25 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ongelma?

Ap.

Kummallista, että jotkut paskovat joka päivä ja jopa monta kertaa. No tietysti jos syövätkin hirveitä määriä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi