Poikaystävä haukkui mun vegaanisen carbonaran. Olen valmis eroomaan!
Poikaystävän synttärit oli eilen ja juhlittiin tänään kun eilen olin porukoilla käymässä. Kysyin et mitä se haluaisi synttäriaterialle niin se sanoi et tee vaikka pastaa.
Poikakaveri on sekaani mutta mä olen vegaani, joten meillä on luonnollista syödä vegaanisesti, koska se sopii kummallekin.
Siksi yllätyinkin poikakaverin reaktiosta kun lautasella oli vegaaninen pastaklassikko: “Ei tää ole mikään carbonara!”
Koko päivä on nyt pilalla. Sain myös kuulla siitä, etten ostanut mitään lahjaa. Aika tykyä minusta, kun olemme sitoutuneet ekokigiseen minimalismiin ja tänään on vielä ylikulutuspäiväkin.
Kommentit (18)
Oho onneksi saat täältä makkaraa (kunnon gotleri) imettäväksi, niin ei tarvi poikulin nakkia käyttää lihan homon tyydyttämiseen.
Millä vegecarbonarassa on korvattu kinkku?
Oletpas heikkoa ainesta jos tuosta loukkaannuit.
Miten jaksat väsätä tällaisia aloituksia? Tekisit joskus jotain kehittävää.
Vierailija kirjoitti:
Mä laitoin nyhtökauraa. Toiset käyttää savutofua. Paahdoin nyhtistä kuivalla pannulla. Sitten kaurakermaa ja vegaanijuustoa.
Niin huono provo. Ei anna kovin hyvää kuvaa ap:n henkisistä kyvyistä.
Pakkohan tuollainen sika on pistää samantien lihoiksi, vai oliko se oikea termi JSSASAP.
Vierailija kirjoitti:
Miksi luulet että carbonaraan kuuluu kinkku? Sen pitäisi olla guancialea, possun poskea. Pekoni menee ihan OK korvikkeena kun guancialen löytäminen on yhtä helppoa kuin hopeaketulle parikymppisen tiukan misun kaataminen.
Poikakaveri ei näytä sittenkään kunnioittavan mun arvoja ja valintoja.
Carbonara salaisuus on sian posken, paistinrasvan, pastan keitinveden ja kananmunanvalkuaisen emulsioituessa synnyttämä liitto maustettuna runsaalla pippurilla. Jos ruokasi ei sisällä näitä aineksia se ei ole aito Carbonara. Mutta ymmärrän myös sinua. Ruokasi ammentaa inspiraationsa Carbonarasta. Itse kuitenkin petyn suuresti jos luvataan yhtä ja odotukset ovat korkealla mutta lopputulos onkin jotain toista. Kaikesta huolimatta poikakaverin tulisi kuitenkin kiitollinen laittamastasi ruoasta. Ajatuksesi on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Poikakaveri ei näytä sittenkään kunnioittavan mun arvoja ja valintoja.
Jätä se sika nyt sitten ja mene nukkumaan.
Maailman huonoimman provoilijan palkinto menee suoraan ap:lle 👏👏👏
Nooooh, eihän vegekonstein koskaan saa aitoa maukasta liharuokaa. Mikä nyt mättää?
Poikaystävästäsi ei silti ole viemään Risto Rohkea 2020 -titteliä Enolta.
Se haukkui mun vaatteetkin ja että vastustan joulua, koska se loukkaa joitain ihmisiä.
Sori kirjotusviheet! Olen ihan poissa tolaltani.