Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla oli kyllä varmaan köyhin lapsuus, mitä kenelläkään oli

Vierailija
29.07.2019 |

Nyt keski-iässä olen sen huomannut.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro tarkemmin kiinnostaa oikeasti kuulla tämä tärkeä tarina.

Vierailija
2/13 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruuasta oli pulaa, asuttiin huoneen ja keittiön mökissä johon sisävessa ja vesijohto tuli vasta kun olin 12v. Matkustelin vain bussilla kerran kesässä naapurikaupunkiin, ei muita lomamatkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruuasta oli pulaa, asuttiin huoneen ja keittiön mökissä johon sisävessa ja vesijohto tuli vasta kun olin 12v. Matkustelin vain bussilla kerran kesässä naapurikaupunkiin, ei muita lomamatkoja.

No on sitä kuule kasvettu katuojassakin. Eli ei ole köyhin lapsuus.

Vierailija
4/13 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on sitä kuule kasvettu katuojassakin. Eli ei ole köyhin lapsuus.

Kyllä 80-luvulla kun kouluni aloitin muilla oli paremmin. Myös muutaman vuoden nuorempi mieheni on elänyt ihan erilaista elämää.

Vierailija
5/13 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vanha olet, ap? Minä olen nelikymppinen, ja vietin lapsuutta 80-luvulla, teinivuosia 90-luvulla. Köyhissä oloissa kasvoin myös, nyt olen miettinyt sellaista, että minulla ei ollut omaa sänkyä. Nukuin missä sattuu patjalla. Yhteiskunnan tukilapuilla käytiin ostamassa talvikengät, se on jäänyt mieleen. Muistan vieläkin kaikki me kengät, olivat niin merkittävä juttu. Vaikka muistan kyllä palelunkin talvella, kun ei ollut kunnollisia muita varusteita, kuten talvitakkia.

Vierailija
6/13 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni meni nälkäisenä nukkumaan ja toinen oli ihan luuranko.

Vierailija
7/13 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli niin köyhä lapsuus, että syötiin vaan käpyjä ja kiviä. Vaattetkin tehtiin koivun kaarnasta. Kengät tehtiin savesta jotka kovetettiin nuotiolla.

Vierailija
8/13 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ollut edes varaa kaviaariin ja aitoon shampanjaan. Syötiin vaan sisäfilettä ja juotiin ranskalaista rose viiniä. :(

Vierailija
9/13 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä viitti, nykyäänkin maailmassa on lapsia jotka nukkuu ulkona ja kerää pulloja/tekee töitä kaivoksissa/tehtaissa jotta saa ruokaa. Sulla oli ap yltäkylläinen lapsuus.

Vierailija
10/13 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että isälläni oli vielä köyhempi ja huonompi lapsuus. Ruokaakaan ei aina ollut. Kertoi kyynelsilmin että monesti ei ollut kuin jäätyneitä puolukoita, niitä piti sitten veitsellä kaaputtaa jäästä ja syödä. Iso lapsilauma oli, perheen isä oli alkoholisti joka ajoi vähän väliä perhettään takaa kirveen kanssa. Isän kengätkin jäivät kerran suohon kiinni perheen paetessa ja siellä ovat vieläkin. Äiti ja lapset lähtivät kotoa ja yöpyivät milloin missäkin, ihmisten heinäladoissa ym. Asettuivat viimein kaupunkiin kaukana kotipaikkakunnalta. Rahaa ei ollut, perheen äiti (mummoni siis) kävi raskaissa tehdastöissä toisella puolen kaupunkia polkupyörällä jossa oli vain vanteet, ei renkaita. Kun isäni alkoi seurustelemaan äitini kanssa (joka on hyvä ruoanlaittaja) , mummoni oli mielissään kun poika sai ruokaa ja sai lihaa luiden pääll kun oli kovin laiha.

Isäni on syntynyt 1950-luvulla.

Vierailija
11/13 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vei konkurssi kaiken 90-luvun puolivälissä. Jäi vanha pakettiauto. Päästiin vuokralle homeiseen taloon metsän laitaan. Vanhemmat ja minä 15 v. Rintsikatkin myytiin kirpparilla pois. Ero kavereiden elämään oli hyytävä.

Vierailija
12/13 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syötiin vaan luteita ja torakoita. Asuttiin koko perhe rikkinäisessä makuupussissa.

Vierailija
13/13 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten vanha olet, ap? Minä olen nelikymppinen, ja vietin lapsuutta 80-luvulla, teinivuosia 90-luvulla. Köyhissä oloissa kasvoin myös, nyt olen miettinyt sellaista, että minulla ei ollut omaa sänkyä. Nukuin missä sattuu patjalla. Yhteiskunnan tukilapuilla käytiin ostamassa talvikengät, se on jäänyt mieleen. Muistan vieläkin kaikki me kengät, olivat niin merkittävä juttu. Vaikka muistan kyllä palelunkin talvella, kun ei ollut kunnollisia muita varusteita, kuten talvitakkia.

46v. Mulla oli sänky mutta ei tietenkään omaa huonetta. Ruoka oli niin niukkaa että olin todella alipainoinen lapsena. Äidin tekemästä omenahillosta otettiin homekerros pois ja syötiin loput. Leivästä myös raapittiin homeet pois. Kaivovesi oli aivan mutavelliä eikä sitä voinut oikein juoda. Joskus join salaa. Vaatteet kirpputorilta. Kerran viikossa maksimissaan saunottiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän