Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesätöissä ei tekemistä

Vierailija
29.07.2019 |

Olen nyt kolmatta viikkoa kunnan vanhainkodissa kesätöissä. Olen pessyt ikkunat, siivonnut ja järjestellyt kaiken mahdollisen laatikoista liinavaatekaappeihin. Tuntuu, että tekemistä ei vain löydy. Hoitamiseen en juurikaan voi osallistua ilman alan osaamista. Varsinkin vanhusten lepoaikaan olen aivan joutilas, ja päivät kuluu haahuillen ja itsensä turhaksi tuntien. Mitä ihmettä siellä pitäisi tehdä? Ei kehtaisi vain istuakaan.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy hoitajilta. Keksivät ehkä vielä jonkun nurkan siivottavaksi ja järjesteltäväksi.

Vierailija
2/13 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpot rahat kai tuosta saa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy hoitajilta. Keksivät ehkä vielä jonkun nurkan siivottavaksi ja järjesteltäväksi.

No eivätpä keksi. Sanovat, että katsele ympärille, jos jossain tarvitaan apua. Ei yleensä tarvita ja tunnen olevani vain tiellä koko ajan kysellessäni.

Vierailija
4/13 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä saat sentään palkkaa. Itse olen joutunut sellaiseen kuntouttavan työtoiminnan paikkaan, missä istuin parhaimmillaan 2,5 tai 3h tyhjän panttina.

Vierailija
5/13 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eivätpä keksi. Sanovat, että katsele ympärille, jos jossain tarvitaan apua. Ei yleensä tarvita ja tunnen olevani vain tiellä koko ajan kysellessäni.

No sitten se on sun työtä. Voit vaan vaikka istua tai koittaa jutella asukkaiden kanssa. Ei tuo ainoa työpaikka ole jossa osa ajasta on tuollaista tai vaikka enemmistö ajasta.

Vierailija
6/13 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama täällä erään yrityksen talousosastolla... pääsee sentään välillä tekemään jotain ja saa työkokemusta plus palkka tietty

Vierailija
7/13 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihervassareiden unelma työ paikka. Palkka juoksee, vaikka työt ei luista.

Vierailija
8/13 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä tekemistä luulisi löytyväne. Muinoin tettiläisenä vanhainkodissa jaoin vanhuksille mehut aamulla, autoin pukemisessa, syötin, valmistin leipiä, ulkoilutin jne.

Vierailija
9/13 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä tekemistä luulisi löytyväne. Muinoin tettiläisenä vanhainkodissa jaoin vanhuksille mehut aamulla, autoin pukemisessa, syötin, valmistin leipiä, ulkoilutin jne.

Onkohan tuo jo muuttunut? Saako nykyään vettäkään antaa ilman alan koulutusta ja tietoa hoidettavan tilanteesta?

Vierailija
10/13 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä videovuokraamossa ja 90% arkipäivien työvuoroistani oli vain istumista tekemättä mitään. Ei tekemistä voi tyhjästä taikoa, jos sellaista ei ole. 

Vierailija
11/13 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tuo jo muuttunut? Saako nykyään vettäkään antaa ilman alan koulutusta ja tietoa hoidettavan tilanteesta?

Hygieniapassi ny vähintään tarvitaan...

Vierailija
12/13 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisitkohan mennä vaikka juttelemaan niille vanhuksille silloin kun sinulla ei ole muuta tekemistä? Moni varmasti ilahtuisi juttuseurasta. Hoitajilla kun harvoin on aikaa pysähtyä juttusille. 

Vierailija
13/13 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut mukana ruuanjaossa yms, ja omistan hygieniapassin, mutta monesti siinäkin "haitolla", kun hoitajan pitää kuitenkin tarkistaa lääkkeiden annot sun muut. Tässähän nämä päivät sitten kai menee, olen toki kiitollinen että saan palkkaa ja työkokemusta. Olen mielelläni jutellutkin asukkaiden kanssa, siksi mainisinkin tuon lepoajan sellaiseksi, että ei löydy tekemistä.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi