Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen kumppani on taiteilijamies, kokemuksia?

Vierailija
28.07.2019 |

Kokemuksia joko itsellä tai tutun kautta kuultua

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvataiteilijat tarttuvat ateljeessaan tärpättipulloon sangen usein.

Vierailija
2/22 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä riippuu taitelijasta. Minun kanssani olis tylsempää kuin jonkun muun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet tylsä mielestäsi?

Vierailija
4/22 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole, enkä sanonut niin.

Vierailija
5/22 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole, enkä sanonut niin.

Entä miksi olet tylsempi kuin joku muu

Vierailija
6/22 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko Röyhkän, Saarikosken, Miljoonan, Alangon vaiko Palsan, vai sittenkin Sibeliuksen, Somerjoen vai sittenkin Leskisen, Mömmöä tai sittenkin Valoa? Siinä on kysymys.

Vierailija
7/22 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluatko Röyhkän, Saarikosken, Miljoonan, Alangon vaiko Palsan, vai sittenkin Sibeliuksen, Somerjoen vai sittenkin Leskisen, Mömmöä tai sittenkin Valoa? Siinä on kysymys.

Liian suppea valikoima

Vierailija
8/22 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä alan taiteilija

Vierailija
9/22 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nelikymppinen nainen ja taiteilija. Useimmat miespuoliset (ja heterot) kollegani ovat perustaneet perheen ja edelleen yhdessä lastensa äidin kanssa.

Pidettyjä siis ainakin puolisoina :)

Alangon Taiteilijaelämää-kappaleessa kuvatun kaltainen myytti päihdehuuruisesta taitelilijasta on pitkälti väistynyt. Ala on aika kova, ei voi toimia ammatissa jos on deekiksellä.

Vierailija
10/22 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa vain oman kokemukseni mutta aika sovinistisia, itsekeskeisiä ja omissa harhoissaan eläviä. Kamalasti ylistetään ja palvotaan maata naisen jalkojen alla mutta tasavertaiseen kumppanuuteen harvempi haluaa tai kykenee. Nainen on muusa ja tuo miehelle sosiaalista statusta. Tähän kuuluu myös alituinen lapsentekoon painostaminen. Ystävinä ovat alkuun herkkiä ja ystävällisen oloisia mutta pidemmän päälle käy ilmi, että ovat helpon pimpsalooran perässä eivätkä ota naisia tosissaan näin ihmisinä.

Ikävän synkkä näkemys minulla, tiedän. En kuitenkaan halua valehdella, kun omat kokemukseni ovat olleet niin negatiivisia. Toivottavasti joku terveempiä kokemuksia omaava sattuisi tähän ketjuun tasapuolisuuden vuoksi.

Vierailija
11/22 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä, nää on vaikeita tapauksia, aina jonkin sortin mielenterveys ongelmia tai alkoholisteja yms.

Vierailija
12/22 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ikinä, nää on vaikeita tapauksia, aina jonkin sortin mielenterveys ongelmia tai alkoholisteja yms.

Montako tunnet?

Vierailija
13/22 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava mies, jos hyväksyt viikkojen omilla teillä olemisen, lukuisat naissuhteet, joista moni tuntematonkin mielellään valistaa sinua. Tärpätti tai/ja höpöheinä maistuu monelle ja tulot ovat pienet ja epäsäännölliset. Lisäksi, jos taiteilija on nimekäs, tulee joka paikassa, missä liikutte kuiskutteluja, selkääntaputtelijoita ja haukkujia. Jos lapsia tulee, et voi odottaa osallistumista perhe-elämään, koska luovuus kärsii. Taidetta ei tehdä 8-16. Sinun pitää kuitenkin toimia miehen muusana ja olla sekä henkisenä että taloudellisena tukena.

Vierailija
14/22 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu taiteenalasta ja siitä, kuinka paljon taiteilija elää ja hengittää taidettaan. Onko taiteelle oma hetki päivässä, vai tehdäänkö taidetta juuri silloin, kuin itselle sopii ja inspiraatio iskee. Puolison roolina on vastuunkanto. Tuntemani taiteilijat ovat kaikki enemmän, tai vähemmän viinaan meneviä ja huithapeleita luonteeltaan.

Vierailija
15/22 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa vain oman kokemukseni mutta aika sovinistisia, itsekeskeisiä ja omissa harhoissaan eläviä. Kamalasti ylistetään ja palvotaan maata naisen jalkojen alla mutta tasavertaiseen kumppanuuteen harvempi haluaa tai kykenee. Nainen on muusa ja tuo miehelle sosiaalista statusta. Tähän kuuluu myös alituinen lapsentekoon painostaminen. Ystävinä ovat alkuun herkkiä ja ystävällisen oloisia mutta pidemmän päälle käy ilmi, että ovat helpon pimpsalooran perässä eivätkä ota naisia tosissaan näin ihmisinä.

Ikävän synkkä näkemys minulla, tiedän. En kuitenkaan halua valehdella, kun omat kokemukseni ovat olleet niin negatiivisia. Toivottavasti joku terveempiä kokemuksia omaava sattuisi tähän ketjuun tasapuolisuuden vuoksi.

Maria Nordin?

Vierailija
16/22 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kaikki taiteilijathan toki ovat samasta puusta veistettyjä. Ei mitään eroavaisuuksia. 

Vierailija
17/22 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen tutustumaan ihan itse siihen taiteilijamieheen ja ottamaan ihan itse selvää, millainen kumppani juuri tämä taiteilijamies on. Muiden kokemukset eivät kerro juuri siitä sinua kiinnostavasta miehestä yhtään mitään. 

Vierailija
18/22 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen mies on tuo minun taiteilijapuolisoni. 

Vierailija
19/22 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies

Noh. Näyttelijästä sanoisin, että paljon vaatii kumppanilta jos ei itse ole "alalla". Päivät treeneissä ja illa esityksiä. Tosin vastapainoksi on sitten vapaatakin. Välillä näytelmien sisältö saisi tiiliskivenkin tuntemaan mustasukkaisuutta.

Ihmisenä ihana. Kurinalainen ja määrätietoinen sekä pitää huolta kunnostaan. Hassu, hauska ja aivan ihan isä. Omaperäinen ajattelija ja hyvää juttuseuraa.

Sen verran annan ilmaisen vinkin, että jos on mustasukkaisuuteen taipuvainen, niin näyttelijän kumppanina pääsee niiden asioiden ääreen ihan kunnolla. Itsellä kesti vuosia päästä asian kanssa sopuun.

Vierailija
20/22 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maria Nordin?

No itse asiassa en ole :D Olen jättänyt taiteilijapiirit jo vuosia sitten ja ystäväpiirini koostuu lähes kokonaan muiden alojen ihmisistä. Alapeukkujen määrästä voi päätellä, että ärsytin joitain kirjoittajia viestilläni mutta se on ok, en minä alapeukkuihin kuole. Kuten sanoin, en voi tai haluakaan valehdella, kun tähän aiheeseen päätin vastata.