Onko muita joille tulee syyllinen olo, jos vartija tai poliisi on lähettyvillä?
Useasti kaupoissa tuntuu kuin vartijat tarkkailisivat juuri minua. Tulee jotenkin syyllinen olo ja sen seurauksena liikkeetkin ylikorostuvat. Ikinä en ole mitään kriminaalista tehnyt, enkä tietääkseni ole mitenkään epäilyttävän näköinenkään. Kysymykseen: Pelkääkkönä polliisii? Vastaus on kyllä. Paniikki-itku on lähellä jos poliisit pysäyttävät vaikka joukkoratsiassa. Löytyykö kohtalotovereita?
Kommentit (7)
Vaikka eläissäni en ole varastanut, niin silti tulee semmonen epämukava fiilis..
Sen verran turvattomassa lähiössä asutaan.
En pystynyt matkustamaan pummilla edes teini-ikäisenä kun pelkään lipuntarkastajiakin!
tehden kaikki mahdolliset liikennerikkomukset että poliisi pysäyttää. Tai sitten sitä ajaa korostetun hyvin, juuri nopeusrajoitusten mukaan, pitää sentilleen oikean välimatkan edellä ajavaan ja tekee kaiken muunkin niin hienosti, että poliisi pysäyttää koska alkaa epäillä huumekuriiriksi tai vastaavaksi =(
Vierailija:
Useasti kaupoissa tuntuu kuin vartijat tarkkailisivat juuri minua. Tulee jotenkin syyllinen olo ja sen seurauksena liikkeetkin ylikorostuvat. Ikinä en ole mitään kriminaalista tehnyt, enkä tietääkseni ole mitenkään epäilyttävän näköinenkään. Kysymykseen: Pelkääkkönä polliisii? Vastaus on kyllä. Paniikki-itku on lähellä jos poliisit pysäyttävät vaikka joukkoratsiassa. Löytyykö kohtalotovereita?
Ja ikää 29 v. Eli myyjä arvioi minut 11 vuotta todellista ikääni nuoremmmaksi (!)
Jotenkin menen aina paineeseen alkoholia ostaessani (osittain kai siksi, että tiedän näyttäväni aika nuorelta) ja sitten mietin (stressaan jostain syystä), että kysyyköhän se henkkareita. Tämä varmaan näkyy toiminnasta. Usein haluan ottaa 6-vuotiaan lapseni mukaan Alkoon ihan vaan siksi, että silloin harvemmin kysytään papereita. En ymmärrä miksi tämä minua stressaa. Olen ajatellut olevani täysin friikki.
Ja tietenkin minulla on myös tuo vartija/poliisikomleksi...
Sitä häpeän päivää, kun kirjastonkirjat alkoivat hälyttää!