Taloudellisen riippumattomuuden saavuttanut menetti kaiken
Kommentit (24)
"Kerran pohdin vakavasti, että nyt riittää. Tapan itseni. Olin ajamassa konkurssiin hakemastani Villa Felixistä Saloon kotiini ja mietin, että vedänkö autolla päin rekkaa, muistelee Annu Palmu, 60, kuuden vuoden takaista tilannetta, jolloin kaikki tuntui kaatuvan kerralla päälle."
Miksei vaikkapa puu tai betoniseinä kelpaa, aina rekan keulaan pitäisi?
Mitä opimme tästä? Ei kannata laittaa rahoja yrittämiseen vaan parempi vetäytyä nauttimaan margaritoja ulkomaille loppuelämäkseen.
Mäkin olin keskiluokkainen ennen. Nyt olen vain köyhä ja syön murusia.
Liikeideana joku retriitti jossain salon takana? Ei ihme, että ei onnistunut.
Olisi kokeillut ideaa pk seudun alueella, olisi voinut onnistua.
Vierailija kirjoitti:
"Kerran pohdin vakavasti, että nyt riittää. Tapan itseni. Olin ajamassa konkurssiin hakemastani Villa Felixistä Saloon kotiini ja mietin, että vedänkö autolla päin rekkaa, muistelee Annu Palmu, 60, kuuden vuoden takaista tilannetta, jolloin kaikki tuntui kaatuvan kerralla päälle."
Puu ja betoniseinä ovat paikallaan. Vastaantulevan liikkuvan rekan tuhovoima on suurempi, kun sillä omalla kotterolla ei kauhean kovaa edes pääse.
Jos joku ei yrittäisi kurkottaa kuuseen, niin meillä ei olisi yrityksiä ja sitä kautta esim. vientituotteita ja työpaikkoja. Vai mistä ap luulee, että työpaikat syntyvät, tyhjästä vai?
Vierailija kirjoitti:
On se niin kiva nähdä, miten empatia kukkii tällä palstalla. Nähtävästi vain toinen syvissä vesissä uinut voi ymmärtää saman kokenutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puu ja betoniseinä ovat paikallaan. Vastaantulevan liikkuvan rekan tuhovoima on suurempi, kun sillä omalla kotterolla ei kauhean kovaa edes pääse.
Kyllä uskoisin, että aika hyvään lopputulokseen pääsee puun ja seinänkin kanssa, jos siihen vetää edes 80km/h ilman turvavöitä.
Onpa surullinen tarina. Harmillista että yritteliäälle ihmiselle kävi noin. Toivon parempia aikoja hänelmeu.
Surku tuli tuon naisen puolesta. Mikä ihme vaivaa ihmistä, joka tuntee tuollaisesta vahingoniloa?
Hän on ihmeen positiivinen tuon kaiken jälkeen. Moni ei pystyisi olemaan. Toivon kaikkea hyvää!
Se vahingonilo on nähtävästi joillekin se paras ilo. Toivottavasti ette koskaan itse esim. sairastu vakavasti ja sitä kautta menetä kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Miltä tuntuu olla vahingoniloinen?
Ei se kurkottanut kuuseen!!! Markkinatutkimukset oli tehty, talous veti, kursseja ja koulutuksia piti melkein kuka tahansa vakuuttava markan merkonomi!
Ensinnäkin hänet ”hylättiin” eli kukaan aikaisemmista työkavereista ja yhteistyökumppaneista ei ostanut häneltä mitään!
Ja sitten tuli 2008 ja talous stoppasi.
Sitten jo aikaisemmin alkanut Nokian alamäki alkoi.
Kulut ihan hurjat: pelkästään pitää se kartano lämmitettynä.
Kyllä oli kylmää kyytiä hönellä! Mutta ihailtavaa että teki sen!
Kyllähän kaikki salolaiset bonusmiljönäärot muistaa mitä mieltä Suuri Jorma Ollila, oli näistä jotka kuittaa bonukset ja paketit ja alkoi vetämään lonkkaa! Jorma ei ymmärrä, eikä arvosta.
Olihan se nolo paikka monelle lukea julkisesti, mitä mieltä pääjohtaja on näistä jotka kuittaa tilin ja alkoi harrastelemaan! En mäkään kehtaisi sen jälkeen enää ihan piireihin mennä moikkaileen.
En arvosta ihmistä joka haluaa tappaa itsensä tuhoamalla samalla jonkun täysin sivullisen ihmisen elämän. Tässä tapauksessa rekkakuskin. Ehkä jopa rekkakuskin perheenkin.
Eihän tuo ole firettämistä. Rouva olisi voinut loppuikänsä Bahamalla ulisten iltapäivälehdille miten suomalaiset ovat tylyjä ja ilmastokin ikävä, jos olisi realisoinut miljoonansa ja lähtenyt parempiin kulttuureihin junttisuomesta.
Sen sijaan hän teki rikolliseksi toimeksi laskettavan teon, eli ryhtyi yrittäjäksi. No, siitä olen samaa mieltä että liikeidea on kyllä vähän ..hmm.. idealistinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli viattoman ihmisen elämän tuhoaminen on sallittavampaa, ettei vaan itse ehdi kärsiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se niin kiva nähdä, miten empatia kukkii tällä palstalla. Nähtävästi vain toinen syvissä vesissä uinut voi ymmärtää saman kokenutta.
Joo, ei yhtään liikuta vaikkapa syyttömän rekkamiehen traumat.
Miksi edellinen ketju härötettiin/poistettiin? Siihen oli useampi kommentoinut ihan asiaa.
Salon perämetsiä ihmettelevälle sen verran että jos yhtään tunnet Nokian historiaa niin tiedät että Salo oli todella iso yksikkö eikä kasvulle näkynyt loppua. Lisäksi siellä oli monta muuta isoa yritystä eli potentiaalista asiakasta. Unohtamatta sitä että tuohon aikaan vielä firmat satsasi (ylempään) henkilöstöön ja ulkopuolisia palveluita käytettiin paljon + isolla rahalla. Suomi oli Nokia + kumppanit tekijämaa jonne matkustettiin muualta paljon. Siinä mielessä ei välttämättä huono veto, ajoitus vain 10 vuotta liian myöhään.
Itse edelleen ihmettelen miksei AP palannut juristiksi kun homma lässähti. Ulkomailta olisi varmasti saanut hyviä tarjouksia, ties vaikka olis saanut mutta ei tarttunut niihin. Juristin olisi pitänyt osata/tajuta käydä sopimustekstit täikammalla läpi, kumma ettei näin ilmeisestikään tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Hyvältä.
t. eri, joka vihaa jokaista vitu riistäjäkokoomuslaista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Tuollaiset rekkaa päin tahallaan ajavat ovat alinta kastia.