Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistus narsistisen exän uuden naisen puolesta

Vierailija
28.07.2019 |

Olin vuoden suhteessa narsistin kanssa. Vastaavaa miestä en ole koskaan tavannut, mutta aika oppikirjaesimerkistä on kyse. Suhteessa oli väkivaltaa, pettämistä, valehtelua, taloudellista hyväksikäyttöä ja sairastelin jatkuvasti, vatsa oireili ja luulin jo tulevani hulluksi.
Mies oli täysin vararikossa, eleli pikavipeillä, luottotietoja ei ollut. Matkusteli ja osti merkkivaatteita niillä rahoilla, joita sai myydessään pikavipillä ostamansa maantiepyörän jne.
Miehestä ei päässyt eroon kuin jäädyttämällä kaikki välit ja tukkimalla yhteydenpitokanavat, tosin se luo jatkuvasti uusia meiliosoitteita ja lähestyy sitä kautta (viestien sisältö on tyyliin: oletko sä nyt onnellinen ilman mua/onko uusi mies hyvä jankkaamista).
Olen siis uudessa suhteessa ja exän stalkkaamisen takia laittanut IG-tilin yksityiseksi. Blokkaaminen ei auttanut, koska hän kävi verkkoselaimella urkkimassa julkista profiiliani.
Kun yritin päästä hänestä eroon otin yhteyttä miehen exään, josta mies oli puhunut pakkomielteisesti koko eron ajan. Exä kauhistui kun kuuli mitä mies oli puhunut ja pyysi MULTA anteeksi sitä, ettei uskaltanut varoittaa mua kun oli kuullut kavereiltaan, että miehellä on uusi uhri.
Hän oli itse ollut miehen kanssa ja saanut samanlaisia psykosomaattisia oireita, mies oli musertanut itsetunnon ja naisen paino oli noussut kymmenen kiloa vaikka urheili. Eron jälkeen kaikki mystiset kivut olivat hävinneet ja stressitaso ja paino laskivat. Käytännössä meillä oli samanlainen suhde miehen kanssa ja samanlaiset traumaattiset kokemukset. Ja kuulemma vielä kolme vuotta eron jälkeen mies viestitteli hänellekin ja pyrki jutulle, mutta hänkin oli blokannut miehen. Koko suhteemme ajan siis mies oli ahdistellut myös exäänsä.
Idea ottaa yhteys eksään tuli siitä, kun ihmettelin miehelle miksi hänen eksänsä on blokannut hänet ja miehen vastaus oli, että ei se päässyt hänestä yli ilman.
Selitys oli niin narsistinen, ja siinä vaiheessa yritin jo itse päästä eroon miehestä ja olin havaitsevinani, että ainoastaan ghostaaminen ja katoaminen olisi ainoa vaihtoehto.

jatkuu alempana...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti pitkään että keho palautui siitä suhteesta, mutta nyt uudessa suhteessa olen balanssissa ja olen koko ajan toivonut, että ex ei pilaisi enää kenenkään naisen psyykettä.

Nyt kuitenkin kuulin, että sillä on jo uusi nainen ja kävin katsomassa naisen somen. Aivan ihanan oloinen, herttainen nuori nainen (miestä 10v vuorempi), jolla takana raskas elämänjakso. Nainen hymyilee kuvissa onnellisena ja tää ex on lovebombannu naisen kuvia.

Mahassa väänsi kun muistin sen meidän suhteen alun, olin hämilläni siitä ylitsevuotavasta huomiosta ja siitä, miten täydellisenä hän minut koki, kunnes suhteessa alkoi yksitellen pudotella niitä pommeja ja lopulta olin pettävä h u o r *, joka ei edes näyttänyt hyvältä ilman meikkiä, jolla oli kropassa kaikki mahdollinen vika (vaikka se alussa oli täydellinen). Väkivaltaisen käytöksensä hän kiisti ja kun yhdessä riidassa puolustauduin, esitteli kynsistäni tulleita naarmuja merkkinä siitä, että mä olin se joka kävi hänen kimppuunsa.

Entisenä syömishäiriöisenä miehen sanat tekivät hirveää hallaa.

Ja tämä uusi uhri on myös kärsinyt syömishäiriöstä (somensa mukaan) ja kamppailee nyt itsetuntonsa kanssa. Kertoo vihdoin olevansa onnellinen kehossaan ja elää terveellisesti. Täsmälleen sama tila mikä mulla oli ennen kun tapasin tän miehen, ja sama tila mikä tällä exällä oli ollut.

Mä en pysty mitenkään uskottavasti varoittamaan tätä tuntematonta naista, koska se tarkoittaisi että sekopää ex leimaisi mut hulluksi (jota se kavereilleen tekikin jo suhteessa ollessamme).

Mä en voi auttaa tätä naista, mutta samaan aikaan ahdistaa ajatus, että jonkun nuoren naisen elämää se ihmissaasta pilaa parhaillaan. Miten päästä eroon tästä empatiasta tätä uutta kohtaan, ja miten te muut narsistin uhriksi joutuneet olette käsitelleet sen faktan, että ne jatkavat vaan ja tuhoavat toisia ihmisiä?

Vierailija
2/3 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kuin omasta kynästäni. Tosin en ole kärsinyt syömishäiriöistä, minut oli vain kasvatettu pumpulissa eikä minulle ollut koskaan tapahtunut mitään pahaa ennen kuin tapasin entisen mieheni. 

Se varoittelu ei ikävä kyllä auta. Minuakin varoitettiin tuosta eksästä, mutta eksä käänsi sen niin että hullu eksä vainoaa häntä. Me kerettiin ikävä kyllä muuttaa yhteenkin ja loppuajoista olin niin loppu, että suunnitelin itsemurhaa vaikka olin aiemmin ollut todella positiivinen ihminen eikä minulla ole koskaan ollut mitään mielenterveysongelmia.

Meillä oli myös väkivaltaa ja muuta, mutta se oli aina kuulemma minun syytäni. Hän eristi minut myös kaikista läheisistäni, mutta he onneksi huomasivat ettei kaikki ole kunnossa ja pelastivat minut tuosta tilanteesta , olivat niin huolissaan että hommasivat minulle kämpän, tulivat ja muuttivat minut ja hommasivat minut samantien puhumaan terapeutille.

Tuo terapia auttoi paljon. Terapeuttini sanoi eksäni olevan todennäköisesti narsisti, sanoi että parhainta olisi poistaa kaikki some-tilit ja olla vastaamatta mihinkään. Narsistit kaipaavat reaktiota, oli se sitten negatiivinen tai positiivinen ja neuvoi, että miehen mielenkiinto todennäköisesti lakkaisi kun tämä löytäisi uuden uhrin.

Eron jälkeen piinaa kesti vielä kolme vuotta ennen kuin pääsin eroon tuosta. Aina kun joku uusi nainen löytyi, häirintä lakkasi hetkeksi, mutta jatkui taas kun sai lemput. Häiriköi myös koko sukuani ja soitteli heille itkuisia puheluita siitä miten hirveä ihminen olen. Nyt koko lähi-suvullani on lähestymiskielto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varoittelu ei valitettavasti auta vaan se nyxä kääntyy sua vastaan. Been there.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi