Yksin etelänlomalle?
Millaista se on yksin lähteä rantalomalle? Tekisi vähän mieli lähteä, mutta ei oikein tahdo löytyä kaveria kumppaniksi. Perheelliset ja suhteessa olevat nyt ymmärtää, ettei heidän ole kovin helppoa lähteä jonkun kaverin kanssa ja toisilla (sinkkuystävillä) ei taas ole aikaa kun työ tms. esteenä.
Kertokaas kokemuksia ja vinkkejä yksin matkustavalle.
Kommentit (43)
Valmismatka on helpoin. Sitten vaan päivät lekottelet altaalla tai rannalla. Syöt kun nälättää. Käyt retkillä, jos yksinolo ahdistaa. Mä olen ollut monet kerrat yksin etelässä.
Tekisi mieli mutta 1h huoneet on niin kalliita :( Ehkä joku Airbnb mutta onko ne sitten taas turvallisia yksinäisen naisen matkustaa?
Minä varasin pienestä paikallisesta firmasta puolipäiväretkiä. Retkille osallistui yleensä 2-4 muuta lomalaista. Oli tosi hauskaa pienessä ryhmässä, ja oppaat pitivät minusta erityisen hyvää huolta. Haettiin hotellilta ensimmäisenä ja sain parhaimman paikan autosta jne.. Tietysti tarjosin paikkaa myös muillekin.
Retken jälkeen oli mukava rentoutua yksin loppupäivän. Oli kyllä yksi parhaista lomista.
Jos kohteessa on muutakin tekemistä kuin rannalla makaaminen, niin viikko yksin lomalla on ihan kivaa ja suosittelen lähtemään.
Käy joka päivä jossain nähtävyyksissä tai shoppailemassa ja lisäksi olet rannalla. Ja tietysti syömässä pari kertaa päivässä. Aika menee kuin siivillä.
Vierailija kirjoitti:
Tekisi mieli mutta 1h huoneet on niin kalliita :( Ehkä joku Airbnb mutta onko ne sitten taas turvallisia yksinäisen naisen matkustaa?
Vai on kalliita... ehkä sit ensivuonna?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ollut siitä etteikö rahaa olisi vaan siitä että 1h maksaa suhteettoman paljon vrt. 2h.
Itse en etelänlomista välitä, mutta muuten matkailen kyllä yksinkin ja majoitun melkein poikkeuksetta Airbnb-asunnoissa. Varaan siis aina koko asunnon, en huonetta.
Vierailija kirjoitti:
Valmismatka on helpoin. Sitten vaan päivät lekottelet altaalla tai rannalla. Syöt kun nälättää. Käyt retkillä, jos yksinolo ahdistaa. Mä olen ollut monet kerrat yksin etelässä.
Valmismatkalle ehdottomasti ajattelenkin lähteväni. Ja tuollaista ajattelinkin sen olevan, joillekin saattaa alkaa se yksinolo ahdistamaan, riippuu tietty ihmisestä.
Myös ystävien löytyminen taitaa olla monesti ihmisestä itsestään kiinni.
Ap
Matkustan paljonkin yksin mutta rantalomille en mene. Ensinnäkin ei rantalomat kiinnosta ja toiseksi onhan se vähän outoa yksin maata rannalla kun ei edes juttelukaveria. Miettisin enemmän kaupunkilomaa jos yksin lähtisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ollut siitä etteikö rahaa olisi vaan siitä että 1h maksaa suhteettoman paljon vrt. 2h.
No noin se menee, 200-300 euroa tulee heti lisää hintaa. Jos se on sietämätön ajatus, niin sitten kannattaa varmasti kääntää katse sinne "haetaan matkaseuraa" -ryhmiin :)
Itsekin meinasin alkukesästä rohkaistua vastaavassa tilanteessa, mutta sainkin matkaseuraa. Ajattelin varata valmismatkan ihan sen takia, että jos tapahtuu jotain, on opas turvana. Mielestäni antaisi turvaa, kun ei yksin tarvitsisi selvitellä lääkäreitä tms.
Vierailija kirjoitti:
Jos rahaa on mutta sitä et voi käyttää, pysy kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No noin se menee, 200-300 euroa tulee heti lisää hintaa. Jos se on sietämätön ajatus, niin sitten kannattaa varmasti kääntää katse sinne "haetaan matkaseuraa" -ryhmiin :)
Mikä ihmeen asenneongelma sulla on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ole asenneongelma, vaan realismia. Olen itse harmitellut tuota yksinmatkustavan lisää, mutta ei siinä auta kuin maksaa, tai sitten hommata se kaveri :) Tarkoitus ei ollut kuulostaa tylyltä, eli pahoittelut jos siltä vaikutti.
Äkkilähdöllä matkustavalle voi jopa yksin saada melko edullisen matkan, mutta silloin pitää ottaa, mitä on tarjolla:)
Minä haluaisin sellaisen matkaseuran, että molemmilla olisi oma huone. Omaa rauhaa pitää olla.
Vierailija kirjoitti:
Matkustan paljonkin yksin mutta rantalomille en mene. Ensinnäkin ei rantalomat kiinnosta ja toiseksi onhan se vähän outoa yksin maata rannalla kun ei edes juttelukaveria. Miettisin enemmän kaupunkilomaa jos yksin lähtisin.
Niin, se on ihan mistä kukin tykkää. Itse pidän rannalla/altaalla lekottelusta mutta pidän myös kaupunkilomista. Näillä euroopan helteillä tuo rantsu tuntuu nyt inasen houkuttelevammalta.
Ap
Puerto de la cruzen köyhien tienestit on nettona 500-700e/kk. Maksavat tuosta vuokraa, ruuat, vaatteet ja muut huvitukset ja edelleen jaksavat palvella 12 tuntisia työpäiviä. Kyl sieltä löytyy tommosia 400e/kk asuntoja (mallia nuorisosäätiö, yksi huone jossa keittiöseinä. Parveke usein löytyy myös joskus jopa isokin parveke) suht keskellä turistimekkalaa.
Sitten ei tarvitse kuin maksaa liput a 250e sinne ja takas hieman ajankohdasta riippuen. Loput sitten huvitteluun ja ruokaan. Voi jopa kokkailla itse asunnossa ja taksit siellä teneriffassa on 3e/matka.
Puerto de la cruzen suomikerhossa voi jopa säilyttää matkatavaroita palua varten pientä maksua vastaan.
Tekemistä on sitten niin paljon kuin vain jaksaa ja osaa hakea. Ja ihan laidasta laitaan. suomalaisten tikkakerhosta juoksulenkkeihin, opiskelupiirejä, kirjastoja, matkoja teidelle, nudistipaikkoja jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ole asenneongelma, vaan realismia. Olen itse harmitellut tuota yksinmatkustavan lisää, mutta ei siinä auta kuin maksaa, tai sitten hommata se kaveri :) Tarkoitus ei ollut kuulostaa tylyltä, eli pahoittelut jos siltä vaikutti.
Mun ratkaisu jo oli Airbnb jos et huomannut.
Helppoa lähteä buukkaamalla matkatoimiston matka. Matkatoimistojen matkoilla on retkiä, joita voi buukata ohjelmaksi lomaviikolle, niin ei käy aika niin pitkäksi. Toki viikko on pitkä aika olla yksistään liikkeellä, niin ainakin kannattaa olla hyvä kirja mukana.:)
Facebookissa on myös "matkaseuraa"-ryhmiä ja jotkut näyttävät löytävän seuraa sitäkin kautta.