Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko auton pitäminen maksaa?

Vierailija
28.07.2019 |

Joku pieni Rellu tai Golf tmv.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just kävin merkki huollossa. 230€ meni ja taas voi pari vuotta ajella seuraavaan huoltoon.

Merkkihuolto!

Vierailija
42/44 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mmm....pian vuoden ollut uusi auto niin katsastukseen, renkaisiin ja huoltoon mennyt 0e.

Olisikin aikamoista menoa, jos jo vuodessa uudet renkaat puhki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakuutus sis. kaskon 70e/kk. 

Vero 22e/kk.

Autopaikka 30e/kk

Autolainaan 127e/kk (3000e jäljellä, alkuperäinen ostohinta oli 10 000e)

Bensaan itsellä menee n. 100e/kk, se tietty riippuu omasta ajosta. Itsellä lähinnä kaupunkiajelua töihin ja kauppaan + lasten kuskaamista. 

Golf. 

Katsastus 60e/ vuosi.  Mennyt yleensä läpi kerrasta. Renkaat 500e n. joka toinen vuosi, sekin riippuu kuinka paljon on tullut ajeltua... Joka toinen vuosi iso määräaikaishuolto (sis. öljyt) 150e, jarrunesteiden vaihto 60e, ilmastointihuolto 80e. Joka toinen vuosi öljyjen vaihto, ne on jotain 50-100e väliltä. 2 x vuodessa renkaiden vaihto 20-30e/krt. Säästää jos osaa ja viitsii itse, minä en osaa. Lamppuja joutuu vaihtelemaan aika usein, maksaa joitain kymppejä, uudemmissa malleissa voi tulla kalliiksikin. Pesu joka toinen kuukausi 20e. 

+ kaikkea muuta päälle... korjauksista en osaa sanoa mitä kannattaa budjetoida, ne on vaikeampi kun ei autoja tunne. Mutta kyllä niihin aika ajoin satasia palaa, huonolla tuurilla tonneja. Itsellä ei autossa ole jakohihnaa, se on sellainen suurempi remppa mitä useimpiin autoihin täytyy laittaa aikaajoin ja kannattaa huomioida. 

Minulla ollut auto vasta 3 vuotta, joten pikkuhiljaa tässä opetellaan.. eikä ole miestä joka hoitais puolesta niin itse on hoidettava. Kallishan sitä on pitää ja tuon tuosta joku asia siinä v*tuttaa, kun tajuat/ huomaat että taas pitää jotain käydä korjauttamassa tai laittamassa. Esim. tuulilasin vaihdatin keväällä kun oli niin huonossa kunnossa kiveniskemistä eikä enää voinut niitä paikkailla, lasin vaihto 250e. 

Mutta tekeehän se arjesta 100 kertaa helpompaa + voin liikkua mihin tahdon, milloin tahdon. 

Renkaat joka toinen vuosi? Poltatko kumia, vai miten saat ne kulumaan noin vähällä ajolla?

Ostan vuorotellen kesä- ja talvirenkaat. Eli yhdet renkaat menee sen 3-4 vuotta. Höpsö. 

Mutta talvirenkaat eivät kulu silloin, kun sinulla on kesärenkaat alla ja sama juttu toisinpäin.

Niin? Kyllä on ihan normaalitahti ostaa uudet talvirenkaat kun niillä on on ajettu 3-4 talvea ja sama juttu kesärenkaissa. Ja jos ajaa vähääkään enemmän, on vaihtotahti vielä nopeampi. 

Vai kuinka kauan sinun renkaat muka kestää? Renkaan ominaisuudet heikkenee joka vuosi vaikka pitäisit niitä pelkästään säilössä, etkä ajaisi metriäkään. Renkaita ei myöskään turvallisuussyistä kannattaisi ajaa "loppuunasti". Jokainen toki tavallaan. Mulla renkaat ei ole se eka asia mistä säästetään. 

Vierailija
44/44 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Renault Megane vm 2000.

Olen ajanut sillä itse 120000km 6½ vuoden aikana ja laskin että yksi kilometri maksaa 0,199€.

Jo pelkät korjaus, huolto ja rengaskulut ovat omistusaikanani lähes 6000e

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi