Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huutokaupat.com

Vierailija
28.07.2019 |

Onko se Suomen lakien mukaista että myyjät myyvät tietoisesti rikkinäistä tavaraa yksilöimättä mitä niissä on vikana vaikka se olisi selvästi tiedossa?

Monissa tapauksissa kuvaus jotain tyyliin siisti hyvä auto hyvällä huoltohistorialla. Autoa ei ole kuntotarkastettu, joten siinä saattaa olla piileviä vikoja.

Ja myyjällä ei mistään mitään vastuuta vaikka itse juuri osti auton viikkoa aikaisemmin moottorivikaisena?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuote myydään siinä kunnossa kuin se on eikä myyjä vastaa vioista. Eikös noissa ole yleensä tuo maininta? Silloin ostajalla ei ole nokan koputtamista ja toki tuon maininnan täytyy tuntua myös hinnassa. Ostat joko helmen tai kasan paskaa.

Vierailija
2/32 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan lakien mukaista. Huutokaupassa hyväksyt säännöt ja jos halua priimakuntoisen kuntotarkastetun auton, niin menet liikkeeseen ja ostat sieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan pystyisi oksentamatta peiliin katsomaan jos tietoisesti myisin paskaa.

Vierailija
4/32 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normi kaupankäyntiä.

Vierailija
5/32 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Kaikki myydään siinä kunnossa kuin on, ja ostaja ostaa omalla vastuulla.

Vierailija
6/32 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autossa voi olla vikoja vaikka se olisi kuntotarkastettu. Jos kuntotarkastettu auto hajoaa, ei kuntotarkastaja todellakaan vastaa auton korjauskuluista.

Vierailija
7/32 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kohteen tiedoissa on käytävä selvästi ilmi kohteen todellinen kunto. Kaikki kohteen hintaan olennaisesti vaikuttavat tekijät, kuten mahdolliset havaitut viat ja vauriot on tuotava selkeästi ilmi ilmoituksessa. Ilmoituksissa ei voi käyttää ylisanoja."

Lukee heidän sivuillaan.

Vierailija
8/32 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on monenlaista myyjää, autoliikkeet myös, sitten kun haluavat päästä varmasti eroon.

Siihen pitää varautua, että joutuu itse tsekkaamaan mahdolliset viat, mutta siltä osin kuin myyjä on jotain kertonut, sen tulee pitää paikkansa. Periaatteessa jos myyjä ollut tietoinen jostakin viasta, se tulisi ilmoittaa. 

Vierailija
9/32 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi myyjä pystyy muuttamaan ilmoitusta koska tahansa huutokaupan aikana, eikä ostajalle jää siitä mitään todistetta mitä ilmoituksessa luki tarjoushetkellä. Siihen jää ainoastaan maininta milloin ilmoitusta on muokattu.

Vierailija
10/32 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni juuri viimeisillä minuuteilla jotain kohdetta huutava huomaa lukea kaikki tekstit ajatuksella uudestaan jos sinne on jotain muutettu?

Vierailija
11/32 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan lakien mukaista. Huutokaupassa hyväksyt säännöt ja jos halua priimakuntoisen kuntotarkastetun auton, niin menet liikkeeseen ja ostat sieltä.

Heh. Samaa paskaa siellä myydään ja sitten alkaa julmettu tappelu, kun liike on sitä mieltä ettei heidän antama takuu koske juuri kyseistä vikaa.

Vierailija
12/32 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

halvalla ei saa hyvää

Vierailija
13/32 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa kiinalaista rihkamaa saa ebaysta paljon halvemmalla

Vierailija
14/32 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne vaan reklamaatiot ja nykyisin tuotteen myyjä on huutokaupat.com eli lopullinen vastuu on heillä mitä siellä myydään.

Kuluttajariitalautakuntaan vaan valitusta jos eivät vastaa myytävistä tuotteistaan.

Moni vienyt ja saaneet rahansa takaisin.

Ei anneta ison firman kusettaa kuluttajaa Mezzoforte Oy = huutokaupat.com

Lisätietoja:

Santtu Poutanen, toimitusjohtaja, Huutokaupat.com, 050 438 0974, santtu.poutanen@mezzoforte.fi

Vierailija
15/32 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaja vastaa että ilmoituksessa annetut tiedot ovat oikein.

Ostaja vastaa siitä että hän kysyy ja tutustuu kohteeseen jos tahtoo tietää jostain muusta.

Jos ei tee mitään ja huutaa kohteen itselleen ostaja hyväksyy ostamansa tuotteen siinä kunnossa kuin se on.

Vierailija
16/32 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kyllä reklamoinut paristakin ostoksesta, kun eivät ilmoituksessa mainitut ominaisuudet olleetkaan kunnossa. Ja hyvitykset olen saanut. Käytetty tavara on aina käytettyä.

Vierailija
17/32 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutokauppailmoituksen löytyy mm. tämmöinen maininta:

"ii) Mikäli Ostaja peruuttaa kaupan mistä tahansa syystä, tai mikäli Kohteen myyjä purkaa kaupan Ostajan viivästyksen perusteella, myyjä veloittaa Ostajalta kiinteänä vahingonkorvauksena määrän, joka vastaa kymmentä (10) prosenttia Kohteen kauppahinnasta, kuitenkin vähintään 200 euroa. Huutokaupat.comilla on oikeus periä em. korvaus myyjän puolesta tilanteessa, jossa Huutokaupat.com ei ole itse Kohteen myyjä."

Eli vaikka tuote olisi viallinen tai muuten erilainen kun kuvauksesta voisi päätellä, ostaja on joka tapauksessa velvollinen maksamaan 10% kauppahinnasta, kuitenkin vähintään 200?

Ei kuulosta kovin järkevältä ja kohtuulliselta jos haluaa perua kaupan vaikka siksi että tuotekuvaus on valheellinen ja virheellinen.

Vierailija
18/32 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palautusoikeus on ollut käytössä jo pidemmän aikaa, mutta huutokaupat.com sysännyt asian vaan muille....

Valitusta vaan kuluttaja-asiamiehelle, jos teitä on kusetettu huutokaupat.com sivuilla.

Tiedoksi, että Kilpailu- ja kuluttajaviraston ohjeistuksen perusteella kuluttajan etäkaupan 14 vuorokauden peruutusoikeus on laajentunut kattamaan myös verkkohuutokaupalla.

Peruutusajan kuluessa kuluttaja voi perua kaupan ilman erityistä syytä.

https://www.kkv.fi/ajankohtaista/uutiskirjeet/kuluttaja-asiamiehen-uuti…

Vierailija
19/32 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

huutokaupat.com on oikein kusettajien koti. Esim., työkalut joita pari isokyröläistä "firmaa" myy siellä ja varmaan itse korottavat tarjouksiaan. Hintakorotus on usein järjettömän suuri ja toimituskulut aina vähintään 25 euroa huolimatta lähetyksen koosta. Jos tuotteen nimeä googlaa, niin sen saa lähes aina jostain verkkokaupasta (jopa Suomessa) halvemmalla lähetyskulujen ollessa luokkaa 5 euroa.

Vain hullu ostaa jotain noilta skoijareilta.

Vierailija
20/32 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen reklamoinut pariakin ostostani, ja molemmista olen saanut myyjältä hyvityksen. Kumpikin yritti paeta lauseen 'asiakas voi tulla tarkistamaan kohteen' taakse, mutta kun ilmoituksessa oli sanottu autossa kaiken toimivan (ja minä olin ottanut kuvaruutukaappaukset talteen), sain toimimattomista asioista hyvitykset. Jos ilmoitus on muotoa: 'tuote on tarkistamaton, myydään sellaisenaan' ottaa ostaja täyden riskin asiassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme