Tän päivän ruokailusi? (HELLE-EDITION)
Aamulla vain jääkahvi. Äsken sain alas halloumisalaatin ja verkkomelonia. Loppupäiväksi on kirsikoita ja herneitä, jos ilma jäähtyy niin lisäksi kanaa. Toinen jääkahvi iltapuhteeksi. Mitä te ootte saaneet alas?🥵🥵
Kommentit (61)
Kohta lähtee makkarakeitto tulille. Valmispalasteita ja msusteista makkaraa, vähän chiliä joukkoon.
Aamupalaksi proteiinirahka ja banaani. Päivällä omena ja tölkki cokista. Äsken söin banaanin, muutaman pähkinän, rasiallisen kirsikkatomaatteja ja salaattia jossa krutonkeja.
illan sapuskaksi on varattu tulisia drumstikkejä kamadoon, caesarsalaattia ja kyytipojaksi 8 pirkkaa. Sauna vielä siihen päälle näin saunapäivän kunniaksi.
Aamulla kaurapuuroa ja banaani, lounaaksi pari päivää sitten keitettyjä perunoita, porkkanoita ja jauhelihapihvi, päiväkahvit ja suklaakeksejä, illalla vielä ruisleipää, juustoa ja tomaattia. Joka välissä kylmää vettä. Normipainoinen.
Olen 16:8 dietillä, joten söin ekan kerran vasta nyt kolmelta. Söin vihanneksia ja katkarapuja. Jälkkäriksi kahvi ja kaksi kuivunutta vaahtokarkkia. Juon vadelmavichyä.
Kolme luumua, muutaman kirsikkatomaatin, kaksi riisikakkua ja pienen mehujään. Ei vain yksinkertaisesti ole nälkä tässä helteessä... Yleensä syön normaalisti ja hyvällä ruokahalulla. Vettä olen lipittänyt reippaasti.
Teetä. vettä, 4 palaa suklaata, 2 l herneitä.
Ei ole nälkä eikä tee mieli ruokaa, joten näillä pärjää hyvin, kun ei pysty kuumuudessa oikein liikkumaankaan.
Ihan kuten aina.
Aamupala. Lounas. Keitettiin perunat, paistettiin broileria ja vuohenjuustoa, salaattia.
Jäätelöä.
Illalla teen itse pizzaa
Vierailija kirjoitti:
Aamulla kaurapuuroa ja banaani, lounaaksi pari päivää sitten keitettyjä perunoita, porkkanoita ja jauhelihapihvi, päiväkahvit ja suklaakeksejä, illalla vielä ruisleipää, juustoa ja tomaattia. Joka välissä kylmää vettä. Normipainoinen.
Oliko tämä painoketju?
Normaali aamupala, lounaaksi salaatti, päiväkahvilla jätskiä ja banaania, illalla grillataan.
Ei mulla hellepäivien ruokailut poikkea normaalista. Huono olo tulee, jos ei syö säännöllisesti ja ns. kunnolla.
Aamulla pari mukillista kahvia. Sitten kaupungilla lisää kahvia ja vettä. Nyt laitoin kanasalaattia ja syön sitä myöhemmin kun viilenee. Ei yhtään nälkä eikä myöskään paha olo. 0 B6
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko tämä painoketju?
Kerroin painon siksi, ettei ole varaa olla syömättä, laihdun liikaa ja se on meille vanhuksille kohtalokasta.
Ihana kun aikuisena ei tarvi syödä. Pienenä oli aina syötävä "ruoka-aikoina" halusi tai ei ja oli sää mikä tahansa.
Aamulla kahvia ja pari ruisleipää joissa vain vähän voita.
Ulkona rasia tuoreita vadelmia, linssisipsejä.
Nyt tein alkoholitonta pina coladaa ja kuten ap, ostin ainekset yksinkertaiseen halloumisalaattiin.
Maistelin tuossa pari sellaista paistettua riisipaperikäärylettä kun ostin tuota paperia ja päätettiin teinin kanssa tehdä. Yleensä en kyllä vielä näihin aikoihin ole syönyt mitään, vasta joskus myöhään illalla on mun ruoka-aika.
Perheelle on kuitenkin ruoka laitettava pariin otteeseen, ja parille heistä vieläpä lämmin, oli päivä millainen tahansa. En jaksa kuunnella kitinää jos yrittäisi vain leipää ja/tai salaattia syöttää.
Tänään onneksi teinit syövät muualla ja isänsä syö tähteitä vielä ennen lähtöä kartsalle.
Helteellä ei välttämättä ole ruokahalua hirveästi, mutta mä uskon, että olo vain pahenee jos ei silti syö säännöllisesti ja riittävästi. Itse koitan siis pitää kiinni mulle normaalista 5 x päivässä syömisrytmistä. Suosin ei-niin-raskaita ruokia ja mieluiten vielä sellaisia, jotka eivät ole tosi kuumia. Sellaisia saa paremmin alas :)
Tänään oon syönyt aamupalaksi 2 x ruisleipä juustolla, kalkkunaleikkeleellä, kurkulla ja paprikalla, lounaaksi kylmäsavulohisalaatin (missä oli siis runsaasti erilaisia kasviksia, lohta ja fetajuustoa) ja välipalaksi mansikoita ja tuoretta ananasta. Tunnin parin päästä syön päivälliseksi eilen tehtyä kasvissosekeittoa raejuustolla ja iltapalaksi varmaan maustamatonta jogurttia marjoilla. Lisäksi oon tähän mennessä juonut 1,7 l vettä/vichyä ja tarkoitus on siis juoda vähintään 2,5 l, sen verran laitan vettä/vichyä joka ilta jääkaappiin juomapulloihin ja päätän, että sen määrän ainakin juon seuraavan päivän aikana. Oon vähän huono muistamaan juoda riittävästi, mutta tää keino auttaa ja osaan pulloista laitan joskus myös esim. sitruunaa, kurkkua tai vadelmia piristykseks niin maistuu muka vielä paremmalta :D
Minulla ei helle vaikuta mitenkään ruokahaluun
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei helle vaikuta mitenkään ruokahaluun
Onneksi olkoon. Mulla kuvottaa kaikki.
Kahvia ja keksejä, joo terveellistä. Noh, mansikoita syön sitten loppupäivän ja illan.