Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyhmyydestä

Vierailija
27.07.2019 |

MItä tyhmyys teidän mielestänne tarkoittaa? Olen aina pyrkinyt arvostamaan kaikkia ihmisiä ja heidän erilaisuuttaan ja pyrin yhä. Mutta viime aikoina olen törmännyt ihmisiin joista mietin että onko kyseessä jokin tyhmyys vai se, että ihminen ei vaan hoksaa jostain syystä ottaa ympäristöään huomioon ja vaikuttaa siksi typerältä. Mutta että tämän taidon voisi oppia. Toki on olemassa varmasti henkistä jälkeenjääneisyyttä, mikä ei ole tyhmyyttä vaan sitä, et ihmisellä on kehityspoikkeama. Mutta kiinnostaa tämä, et kuinka paljon oikeasti ihmisten kapasiteetit eroavat ja voiko oppia olemaan fiksumpi.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten kapasiteetit todella eroaa, Gaussin käyrä lienee voimassa jokaisen mitattavan kriteerin kohdalla. Varmasti oppiminen tehoaa, mutta usein "tyhmät" ei edes tajua, että heillä olisi jotain opittavaa. Dunning-Kruger-efekti jyllää.

Vierailija
2/7 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi semmoinen juttu, että tapasin miehen, joka piti itseään huippuälykkäänä. Itse  aliarvioin oman älykkyyteni. Samoin ajattelin miehen lapsuudenperheen olevan tosi fiksua porukkaa ja omani taas vähän hölmöä. Ihmettelin miksi suhde mieheen on niin hankala, ja alemmuuskompleksissani uskoin syyn olevan minussa. Sitten tapahtui kriisi jonka johdosta menin terapiaan. Ja siellä alkoi valjeta, että itse asiassa minä olen melko fiksu, ja myös vanhempieni arvomaailma ja elämäntapa on sellainen heidän ongelmistaan huolimatta. Ja mies taas kotoisin hyvin kapeakatseisesta kodista, eikä "huippuälykkyydestään" huolimatta kehittynyt mihinkään.  Että sanoisin et joskus se alemmuuskompleksi aiheuttaa vaikutelman tyhmyydestä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusta oma palsta jossa voit toteuttaa itseäsi.

Vierailija
4/7 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perusta oma palsta jossa voit toteuttaa itseäsi.

Mitä tarkoitat? Ja ketä? Eikös tämä ole keskustelupalsta jossa voi keskustella kaikenlaisista asioista? terv. Ap

Vierailija
5/7 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sähaluat? Venäjän mafian niskaasi?

Vierailija
6/7 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sähaluat? Venäjän mafian niskaasi?

Ok. Että semmoista sulla. Minä haluan pohtia tuota tyhmyysasiaa. Että mitä se oikeasti tarkoittaa. Ja saada siihen muitakin näkökulmia kuin omani. terv. ap

Vierailija
7/7 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyyttä on monenlaista, jotkut ajautuu elämänhallinnan ongelmiin sen takia, toiset pystyy hyvinkin perustamaan perheen ja hoitamaan arkiasiat, vaikka eivät oppisi edes Wordia ikinä käyttämään ja samat asiat pitäisi selostaa uudelleen ja uudelleen.