Kaverini suuttui, kun kerroin olevani sairaana -- miksi?
Olen yli 39 asteen kuumeessa ja syön überjäreitä antibiootteja. Hän suuttui minulle, kun kehtasin moisella "kalastaa sympatiaa", kun hänellä on kertomansa mukaan paljon pahempia kroonisia saurauksia, tosin ne osin aiheutuvat tietoisista elämäntapavalinnoista (joista en ole koskaan maininnut mitään hänelle). En ole koskaan vähätellyt hänen sairauksiaan, tosin hän käyttää merkittävän osan ajastaan erilaisiin psyykeen vaikuttaviin terapioihin ym. Itseäni nolotti lähinnä se, kun olin niin väsynyt ja pyörryksissä kuumeen vuoksi. Mitä tein väärin? Hän ei kertonut syytä suuttumiseensa, vaan suuttui kaikista "korjaavista"/pahoittelevista kommenteistani vain lisää.
Kommentit (8)
Pieni etäisyyden ottaminen tuollaiseen kaveriin voisi olla hyväksi nyt.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä teillä on muitakin ongelmia, molemmilla.
Mihin viittaat niillä mun muilla ongelmilla? Mulle hän on käytännössä ainoa ystävä. Hän sanoi mulle törkeästi aiemmin viikolla ihan toisesta asiasta, mutta sitten pahoitteli käytöstään parin päivän päästä. Luulin, että kaikki on hyvin, vaan eipä ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Naisten välinen ystävyys on upeaa.
Hän on ainoa naispuolinen aikuisikäni ystävä. Muut ovat olleet lähinnä hyviä kavereota ja miehiä, mutta en ole heidän pariutumisensa jälkeen voinut oikein jatkaa ystävyyttä enää. En aina jotenkin tajua naisten järjenjuoksua ja oikkuja...ehkä oon ns. diagnosoimaton "assi". En tajua sitä, miksi ei voi avoimesti jutella asioista, vaan pitää vetää draamakilarit tyhjästä.
Enpä olisi tekemisessä tuollaisen ”kaverin”kanssa. Se mikään kaveri ole. Hanki mukavampi kaveri.
Kaverisi vaikuttaa katkereroituneen sairauksiensa takia. Ehkä hänellä on muitakin ongelmia ja jotain mielenterveyden kanssa. Ei tuo kuulosta normaalilta, eikä kyllä kaveruutennekaan miltään sydänystävyydeltä.
Minullakin on kroonisia sairauksia, tulen mm. tarvitsemaan elinsiirron. Elämäni ei silti pyöri sairauksien ympärillä enkä ole koko maailmalle katkera. Minulla riittää sympatiaa flunssaisille ja voin ilomielin auttaa ja käydä vaikka kaupassa kuumepotilaan puolesta. Valitan itsekin kurjaa oloa kuumeessa ja tykkään, jos joku hoivaa flunssassa ollessani. Muista sairauksistani en jaksa jauhaa koko ajan. Kaverisi käytös ei ole normaalia.
Ehkä teillä on muitakin ongelmia, molemmilla.