Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuntouttava työtoiminta ja sairauspoissaolo: joutuuko käymään lääkärissä?

Vierailija
27.07.2019 |

Tarviiko käydä lääkärin vastaanotolla hakemassa lääkärintodistus, jos on sairauspoissa kuntouttavasta työtoiminnasta näillä näkymin 1 päivän? Vai miten toi täytyy hoitaa? Tekstari? Puhelinsoitto ohjaajalle? Mulle ei kukaan oo kertonut enkä oo kysynyt kun oon vain ajatellut että tuskin nyt tuun sairastumaan kun on kesä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/14 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy, minun ei tarvinnut. Ohjaajat itse oli kyllä useiden kuukausien sairaslomilla täällä päin.

Vierailija
4/14 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän se kuormittaisi terv. järjestelmää vain

Vierailija
5/14 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tästä ole mitään virallista sääntöä? En viitsisi nyt viikonloppuna soittaa ohjaajalle (jota en edes ole vielä tavannut). ap

Vierailija
6/14 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaankin pitää olla joku todistus. Et saa siltä päivältä muuten korvausta.

Kysy ohjaajaltasi.

Vierailija
7/14 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela haluaa todistuksen vasta kolmesta päivästä. Yhden päivän voi olla pois ilmoittamalla työnantajalle. Toki joku työnantaja saattaa vaatia joka päivästä todistuksen

Vierailija
8/14 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita aamulla sinne työpaikkaan (klo 8 tai milloin siellä ollaan paikalla) sekä ohjaajallesi. Jos et ilmoita töihin, siellä odotellaan ja ihmetellään.

Siis ensin ilmoitat töihin ja heti sen perään ohjaajallesi tai työkkäriin, mikä taho sinut on sinne töihin osoittanut.

Ole tässä nyt hyvin reipas a oma-aloitteinen. Sairas saa olla, mutta töihin pitää ilmoittaa. Tämä on asia, josta tuntuu usein olevan epäselvyyttä.

Vierailija
9/14 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kai sen 3 päivää saa olla poissa omalla ilmoituksella. Mutta kuntouttavan järjestäjä saa itse päättää vaatiiko lääkärin todistuksen poissaolosta. Olin viimeksi poissa kamalan vatsakivun takia ja seuraavana päivänä paniikkikohtauksessa, niin tuon toisen päivän pistivät luvattomaksi (kai aatteli et oon darrassa vaan).

Jos on tiedossa esim lääkäri, kela, työkkäri jne meno niin se on luvallinen poissaolo, josta et menetä etuuksia tai kulukorvausta, kunhan ilmoitat.

Soitto varmaan olisi paras, mutta itse oon hoitanut vaan viestilläkin kun aina ei saa yhteyttä heti.

Vierailija
10/14 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheltäni ainakin vaadittiin aina todistus, myös työhaastattelijoilta vaadittiin pyytämään todistusta, että on siellä ollut jos joutui olemaan poissa. Eikö sinulle annettu sieltä ohjekirjaa tai monistetta? Miehelleni annettiin ja siinä luki, että aina jos joutuu olemaan poissa, jos sairastuu, pitää soittaa ohjaajalle ja kertoa asiasta ja sitten toimittaa lääkärintodistus. 

Vierailija
11/14 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä töissä olevankin pitää hankkia saikkulappu, niin miksi ei kuntouttavassakin oleva

Vierailija
12/14 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän paikasta riippuvainen. Kysy ohjaajaltasi miten toimitaan. Omassa paikassa 3p omalla ilmoituksella.

Vierailija
13/14 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös noissa ole tosi tarkkaa valvonta?

Vierailija
14/14 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä töissä olevankin pitää hankkia saikkulappu, niin miksi ei kuntouttavassakin oleva

Yleensä töissä saa kyllä olla 3 pv omalla ilmoituksella. Nää kuntouttavien pajat saattaa olla tiukempia, oon ollut paikassa jossa yhestäkin päivästä piti hakea saikkulappu. Toisessa taas ei tarvinnut.

Mutta jos ei ole ohjeistettu mitenkää niin tietenkin soitat sille ohjaajalle aamulla, kyllä hän käskee lähtemään päivystykseen jos niin pitää tehdä. Miten tällasta tarvitsee edes kysyä?