Haluaisin päästä ajamaan junaa
Kommentit (13)
Maksamalla rahaa tai pärjäämällä jonkun rautatieliikennöitsijän rekrytoinnissa.
Jos riittää muutama lyhyt ajo jossain sivuraiteella tai kapearaideradalla esim. jonkun pikkufirman tai yhdistyksen veturilla niin saatat selvitä suhteellisen halvalla, esim. tonnilla tai alle.
Jos taas haluat päästä linja-ajoon valtion radalle eli hankkimaan itsellesi veturinkuljettajan pätevyyden, niin puhutaan useista kymppitonneista jos koulutuksen maksaa itse.
Yritä livahtaa ohjaamoon kuljettajan kanssa niin että kukaan ei huomaa. Sitten sidot kuljettajan ja lähdet ajelemaan. Mutta osaatko?
Siinä mitään jännää ole. Ei saa ees päättää ajolinjaa kun nekin on etukäteen määritetty. Lisäksi pitää pumpata typerää (kuolleen miehen kytkin) poljinta jatkuvasti.
Lataa joku train simulator pirate baysta tms. niin ei maksa mitään ja melkein kuin aito. Jos ajat autoa niin se juna on ihan samanlainen muuten paitsi ettei siinä ole kuin ratti joka ei tosin muuta suuntaa kun se on kiskoilla vaan sillä säädetään junan nopeutta eli kääntelet vaan rattia ja se on siinä. Sitä en osaa sanoa toimiiko jarrut siitä samasta vai onko ne jotenkin erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Siinä mitään jännää ole. Ei saa ees päättää ajolinjaa kun nekin on etukäteen määritetty. Lisäksi pitää pumpata typerää (kuolleen miehen kytkin) poljinta jatkuvasti.
Laita joku reppu tai laukku polkimen päälle niin se pysyy koko ajan pohjassa vaikka nukahtaisikin välillä rattiin :)
Sieltä vain katsomaan junaa livenä. Taitaa ilmastonmuutos olla pidemmällä kuin arvasinkaan.
Eipä noita nykypäivänä enää ajeta. Hyvin pitkälti automatisoitua liikennettä ja "kuljettavat" ovat enemmän valvojia, jotka valvovat, että tietokone ajaa junaa oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä mitään jännää ole. Ei saa ees päättää ajolinjaa kun nekin on etukäteen määritetty. Lisäksi pitää pumpata typerää (kuolleen miehen kytkin) poljinta jatkuvasti.
Laita joku reppu tai laukku polkimen päälle niin se pysyy koko ajan pohjassa vaikka nukahtaisikin välillä rattiin :)
Vaarin aikaan toimi, ei toimi enää
Hyvät ystävät, olette nyt käsittäneet junan TÄYSIN väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä mitään jännää ole. Ei saa ees päättää ajolinjaa kun nekin on etukäteen määritetty. Lisäksi pitää pumpata typerää (kuolleen miehen kytkin) poljinta jatkuvasti.
Laita joku reppu tai laukku polkimen päälle niin se pysyy koko ajan pohjassa vaikka nukahtaisikin välillä rattiin :)
Vaarin aikaan toimi, ei toimi enää
Siis mistä ihmeestä se muka voi tietää onko siinä kivi vai kenkä sen päällä?
Onko junalla jokin toinenkin merkitys?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä mitään jännää ole. Ei saa ees päättää ajolinjaa kun nekin on etukäteen määritetty. Lisäksi pitää pumpata typerää (kuolleen miehen kytkin) poljinta jatkuvasti.
Laita joku reppu tai laukku polkimen päälle niin se pysyy koko ajan pohjassa vaikka nukahtaisikin välillä rattiin :)
Ei auta. Myös jatkuva painettuna pitäminen laukaisee hätäjarrutuksen.
Nokka kohti Yyteriä.