Yritin varata lääkäriaikaa masentuneelle lapselle.
Eivät antaneet varata, koska yli 12 vuotiaan puolesta ei voi ilman valtuutusta hoitaa terveysasioita. Mitäs luulette soittaako tuo masentunut teini itse itselleen ajan?
Kommentit (12)
No jollei itse soita aikaa, niin eihän hän sinne olisi silloinkaan mennyt, jos sinä olisit sen ajan varannut.
Joo.
Mutsi on koittanut pariin otteeseen saada joskus mulle aikaa, kun oon ollut pahassa paniikkikohtauksessa enkä tosiaan ole ollut siinä kunnossa että pystyisin minkäänlaiseen kommunikointiin saatika selkeään verbaaliseen itseilmaisuun. Toitottivat vaan sitä että täytyy itse hoitaa.
Miten ne hoitavat, joilla on puhekyky oikeasti mennyt tai ovat vaikka psykoosissa?
Tehkää se valtuutus niin jatkossa edes hoituu.
Mun exä hommasi kotiin jonkinmoisen akuuttiajan. Selvitti asian puhelimitse, en olis itse kyennyt.
Hoitaja kävi kotona juttelemassa, jonka jälkeen hoitaja selvitti tilanteen lääkärille ja lääkäriaikaa odotellessa sain rauhoittavat.
Onko teidän kaupungissa tällaista jalkautuvaa palvelua?
En varmaan ikinä olisi itse päässyt hoitoon jos joku ei olisi tullut melkein kotoa hakemaan, se oli turvallista ja tuntui että mua oikeasti halutaan auttaa.
Miten on mahdollista että tuon ikäiset lapset joutuvat asioimaan itse?
12-vuotias ei ole teini, vaan lapsi. Ehkä ajanvarauksessa hänen ikänsä on kuultu väärin.
Minä sain varattua ajan vielä 17-vuotiaallekin, masentunut hänkin. Onneksi sain, muuten olisi varmasti jäänyt hoitamatta.
Onneksi sinä AP olet hänen tukena. Kaikilla ei ole ketään.
Olen varannut 14 v. lääkäriajan ilman mitään ongelmia.
Onnistuuko viedä hänet päivystykseen ja sitä kautta saada asia etenemään?
Koulun kautta voit myös pyytää oppilashuoltoryhmää, jos pystytte sinne asti odottamaan.
onko kuultu ikä väärin (kaksitoista - kahdeksantoista)? Kukas alaikäisen puolesta toimii, ellei aikuinen?