Mitä teen aina väärin?
Kävin matkalla ulkomailla ja siellä tuli ongelma kameran kanssa. Majoituin yhdessä hostellissa ja kysyin asiasta respan työntekijältä. Hän katsoi kameraani, mutta ei osannut auttaa. Ohi käveli yksi mies ja respan mies kysyi osaisiko hän auttaa. Ajattelin heti, että Vau, onpa komea. Mies oli espanjalainen ja katsoi kameraani, mutta ei löytänyt ratkaisua ongelmaan. Hän kiinnostui juttelemaan Suomesta, koska kamerassa oli suomeksi tekstit ja oli vieraillutkin Suomessa. Mietin kuitenkin, että ehkä vähän liian nuori minulle, näytti parikymppiseltä ja minä yli kolmekymmentä. Näimme samana iltana sattumalta kaupassa ja hän ystävällisyyttään odotti minua kunnes pääsin kassalta ja kävelimme samaa matkaa takaisin hostellille. Hän myös tarjosi minulle pari palaa ostamastaan suklaastaan. Sitten ilmeni, että hän onkin yksi hostellin työntekijöistä. Olin hieman pettynyt, koska luulin hänen pyyteettömästi odottaneen kassojen läheisyydessä, mutta tekikin sen varmaan ammattivelvollisuudestaan, koska olin hostellin asiakas. Luulin hänen ehkä olevan minusta kiinnostunut siinä mielessä, mutta eihän tietysti koskaan kukaan minusta ole kiinnostunut, pitihän se arvata. Näimme vielä myöhemmin hostellin käytävällä ja tervehdimme toisiamme hymyillen ja hän kysyi kerran kuulumisiani. Välillä nähdessämme oli kiireinen, koska työvuorossa. Mutta oliko kaikki vain amnattiystävällisyyttä hänen puoleltaan? Ei ollut tilaisuutta hyvästellä, koska ei ilmeisesti ollut työvuorossa lähdettyäni, en ainakaan nähnyt. Mutta olisi joka tapauksessa varmaan liian nuori ollut.
Kommentit (10)
Oletpa epätoivoinen. Nuori espanjalainen työntekijäjäppinen ei lähde kolmekymppisen naisen matkaan,jollei kyseessä ole se, että maksat hänelle paremmin kuin hotellin palkka.
Vierailija kirjoitti:
Oletpa epätoivoinen. Nuori espanjalainen työntekijäjäppinen ei lähde kolmekymppisen naisen matkaan,jollei kyseessä ole se, että maksat hänelle paremmin kuin hotellin palkka.
Ei ikäero aina ratkaise. Jotkut voivar myös näyttää ikäistään nuoremmilta.
Veikkaan ammattiystävällisyyttä. Ei kukaan normaalisti jäisi odottamaan tuntematonta ihmistä kaupassa, yleensä muita kiireitä kaikilla.
Jos muutenkin pidit liian nuorena miksi sitten harmittelet?
Teet väärin sen, että et käytä kappalejakoja ja kirjoitat tekstiseiniä.
Eikö täällä ole ketään samankaltaisessa tilanteessa ollutta?
Vierailija kirjoitti:
Teet väärin sen, että et käytä kappalejakoja ja kirjoitat tekstiseiniä.
Sori, pitää muistaa.
Aivan liian nuori olisi ollut, joten ei muuta kuin kohti uusia seikkailuja elämässä, neiti hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Aivan liian nuori olisi ollut, joten ei muuta kuin kohti uusia seikkailuja elämässä, neiti hyvä.
Näin teen.
Tulkitsenko siis aina väärin signaaleja?