Maksoin 15-vuotiaalle lastenhoitajalle kolmen tunnin vahtimisesta 50€, lapsi oli vaan tuijottanut tablettia
Sukulaistyttö kyseessä. Ajattelin että tuohon hintaan lapsi saisi muutakin viihdykettä, mainitsin kyllä että toivoin ulkoilua ja esimerkiksi askartelua. Maksoin varmasti liikaa?
Kommentit (37)
Typyllö tulee olemaan aika iso tälli oikeaan työelämään päästessään kun noin hyvästä tuntiliksasta lähtee 😁
Mä sain tuon ikäisenä sukulaismuksujen yön yli vahtimisesta pari kymppiä ja kyllä syötin ja leikitin ja huolehdin.
Huhhuh.
Otatko mut lapsenlikaks?
Eikös kuitenkin tärkeintä ollut, että sait jonkun vahtimaan muksuasi siksi aikaa kun et itse pysty? Olisit tyytyväinen kun joku suostuu vahtimaan, ei ole itsestäänselvyys vaikka lupaisit palkkaakin.
Vierailija kirjoitti:
Perhepäivähoitajan palkka on n. 11,5e/h, että hiukan meni yläkanttiin 😅
Perhepäivähoitaja ottaa 50 e/h, jos haluat, että hän on töissä lomallaan ja saa palkan vain 3 tunnista. Jos ap haluaa lapselle hoitopaikan, niin siitä ei tarvitse maksaa kuukaudessa kuin muutama satanen.
Vierailija kirjoitti:
Typyllö tulee olemaan aika iso tälli oikeaan työelämään päästessään kun noin hyvästä tuntiliksasta lähtee 😁
Mä sain tuon ikäisenä sukulaismuksujen yön yli vahtimisesta pari kymppiä ja kyllä syötin ja leikitin ja huolehdin.
Huhhuh.
Otatko mut lapsenlikaks?
Missä tuossa olo tuntiliksa? Tuossa oli 50 e urakkapalkka. Jos maksaa tuntiliksaa, niin tekee siitä sopimuksen. Toivottavasti ap muisti ilmoittaa maksamansa palkan tulorekisteriin ja maksaa sivukulut.
Ilmoititko tulorekisteriin tuon palkkion? TyEl maksua menee vasta 59,36 euron jälkeen. Sava-maksuakaan ei noin pienestä mene. Eikä ennakonpidätystäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh.
Otatko mut lapsenlikaks?Missä tuossa olo tuntiliksa? Tuossa oli 50 e urakkapalkka. Jos maksaa tuntiliksaa, niin tekee siitä sopimuksen. Toivottavasti ap muisti ilmoittaa maksamansa palkan tulorekisteriin ja maksaa sivukulut.
Kun 50e jaetaan työhön käytettävällä ajalla, saadaan tuntipalkka. Ei siihen mitään sopimuksia tarvita, kun muutenkin kyse pimeästi maksetusta lastenhoitokulusta.
Vierailija kirjoitti:
Sukulaistyttö kyseessä. Ajattelin että tuohon hintaan lapsi saisi muutakin viihdykettä, mainitsin kyllä että toivoin ulkoilua ja esimerkiksi askartelua. Maksoin varmasti liikaa?.
Jos vaadit ammattilaisen osaamista, palkkaa ammattilainen. Ei 15 vuotias muutu ammattilaiseksi, vaikka maksaisit sille tonnin. Ei lapselta voi vaatia ammattimaista toimintaa, koska ei ole ammattilainen, vaan pelkkä lapsi.
Se tyttökö tabletin osti ja laittoi näkyville ennen lähtöäsi?
Noin nuorella ei ole varsinaisia sivukuluja ollenkaan. Verokirja varmaan pitää olla, jos noita tuloja onkin usealta perheeltä tms, mutta aivan varmasti se vero-% on nolla.
Jos asut Espoossa voin tulla iltaisin vahtimaan lastasi tuolla tuntipalkalla. Olen 51 v ja leikin ja ulkoilen
Vierailija kirjoitti:
Saanko perhepäivähoitajan kolmeksi tunniksi minun kotiini vahtimaan lasta tuolla hinnalla? Kuka pph suostuisi tähän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saanko perhepäivähoitajan kolmeksi tunniksi minun kotiini vahtimaan lasta tuolla hinnalla? Kuka pph suostuisi tähän?
Tuskin saat, koska pph:lla on luultavasti jo se oma vakiotyönsä. Työtön pph varmasti suostuisi. Miksipä ei, jos suostuisi tekemään ihan kokopäivätyötäkin tuolla palkalla? En ole pph, mutta todellakin suostuisin tuolla palkalla töihin. Vaikka sitten kolmeksi tunniksi. Enemmän siitä saisi kuin päivärahoina yhdeltä päivältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin saat. Minut kyllä saisit. Olen koulutukseltani lasten iltapäivätoiminnan ohjaaja ja syksyllä aloitan luokanopettajaopinnot.
Maksoit. Pimeästi voisi maksaa korkeintaan 10 e/tunti. Jos verot menisivät, tekijän sopiva bruttopalkka 12-13 e/tunti (tästä menisi häneltä normaali palkkatulovero, mikä tuskin on juuri mitään 15-vuotiaalta, ellei hän tee paljon töitä normaalisti) + sun maksamat työnantajamaksut (esim. eläke; menee verottajalle) siihen päälle, silloin kokonaiskulusi olisivat noin 50-60 e tuosta keikasta.
Vierailija kirjoitti:
Vieraan ihmisen pitäisi tehdä se mitä oma vanhempi ei tee?
No hyvänen aika, pitää jos siitä maksetaan että tekee. :D Jos sä vaikka maksat siivoojalle sovituista tehtävistä sovitun palkan, niin ei siitäkään kukaan länkytä että vieraan ihmisen pitäisi siivota vaikka itse et jaksa.
3 v ja tabletti. Just. Miksi et kertonut lapsenvahdille ettei tablettia saa antaa. Ulos ja sisällä lukemista ja jotain palapeliä jos osaa ja keskittyy jne. Oma syysi. Maksoit liikaa.