Maksoin 15-vuotiaalle lastenhoitajalle kolmen tunnin vahtimisesta 50€, lapsi oli vaan tuijottanut tablettia
Sukulaistyttö kyseessä. Ajattelin että tuohon hintaan lapsi saisi muutakin viihdykettä, mainitsin kyllä että toivoin ulkoilua ja esimerkiksi askartelua. Maksoin varmasti liikaa?
Kommentit (37)
Miksi maksoit?
Olisit antanut vaan 20 euroa, että piti hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen lapsi?
Lapsi täyttää pian 3 vuotta. Ap
Jos se lapsi halusi vain tuijottaa tablettia eikä jaksanut innostua lastenhoitajan rakentavista ehdotuksista?
Perhepäivähoitajan palkka on n. 11,5e/h, että hiukan meni yläkanttiin 😅
Vieraan ihmisen pitäisi tehdä se mitä oma vanhempi ei tee?
No eipä tarvitse enää ensi kerralla tulla vahtimaan - ellei lapsesi sitten ole ihan itse sitä tablettia tuijottaa eikä ole suostunut ulkoiluun ym. aktiviteetteihin. Teini ei välttämättä osaa eikä halua laittaa uhmaikäiselle vastaan vaan antaa helposti periksi ja keskittyy vastaavasti omaan laitteeseensa.
Ole tyytyväinen, että sait hoitajan. Ei aina tarvitseolla jotain keksittyä viihdykettä. Lapsen on hyvä olla joskus rauhassa.
Meillä on ollut useita hoitajia. Pari vakkaria, joiden kanssa säännöt on tehty selviksi; me maksamme heille palkkaa siitä, että viihdyttävät lapsiamme hyvin eli ei tv:tä, vaan ulkoilua ja leikkimistä.
Kannattaa ottaa puheeksi, jos ko sukulaistyttö tulee vielä uudelleen teille lastenhoitajaksi.
Itse maksamme 10 eur/h, vakkareille joulubonus päälle.
Olisko parempi lapsenkaitsijaehdokkaita maisemissa? Sellaisia jotka tykkää tehdä lasten kanssa juttuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen lapsi?
Lapsi täyttää pian 3 vuotta. Ap
Kertoko lapsi, että on kolme tuntia tuijottanut tablettia?
Vika on myös sinussa: miksi opetat noin pienen lapsen vahtaamaan tablettia??
Mulla oli kerran 4-vuotiaalla mll:n hoitaja, joka oli melko närkästynyt, kun lapsi ei jaksanut katsoa kokonaan (uutta) videota.
Olin sen videon laittanut valmiiksi, että voivat katsoa, jos haluavat.
Joutui kuulemma sitten leikkimään.
Sanoi ensi kerralla haluavansa lähteä keskustaan suureen toimintapuistoon. En kyllä anna lapseni mennä melkein tuntemattoman tyttösen kanssa keskustaan bussilla.
17e tunti?
Eihän tuota saa edes Prisman kassalla.
Sinccis
Oliko etukäteen sovittu, että tablettia ei katsota/anneta vaikka lapsi kärttäisi? Jos ei ollut, lapsenvahti ei tehnyt mitään väärää. Ei hän varmaankaan ymmärtänyt, että toiveet aktiviteeteista eivät olleet toiveita vaan määräyksiä. Lapsi luultavasti halusi olla koneella.
Kommunikoikaa selvemmin ensi kerralla.
Vierailija kirjoitti:
No, maksoit liikaa.
Sinccis
Etkö sinä ikinä nuku? Oletko naimisissa kånken-hullun kanssa kun olette yhtä pakkomielteisiä?
Seuraavalla kerralla sopikaa etukäteen, mitä muuta lastenhoitajan pitää tehdä kuin vahtia lasta (esim. leikkiminen, ruokailu, päiväunet ym.).
Kuka antoi tabletin käyttöön? Toi tyttö sen mukana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, maksoit liikaa.
Sinccis
Etkö sinä ikinä nuku? Oletko naimisissa kånken-hullun kanssa kun olette yhtä pakkomielteisiä?
En ole. Mulla on laskuvarjojääkäreiden reppu.
(ja joo kysyitte tätä jo 10 vuotta sitten)
Sinccis
Minkä ikäinen lapsi?