Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perinnönsaaja ulosotossa

Vierailija
26.07.2019 |

Tilanne on se, että olen saamassa mummultani pienen perinnön, noin tuhat euroa. Olen kuitenkin ulosotossa, eikä sukulaisten olisi sitä suotavaa saada tietoonsa.

Onko teillä tietoa tai kokemusta, kuinka nopeasti ulosotolle kiirii tieto läheisen kuolemasta ja mahdollisesta perinnöstä? Jos menen keskustelemaan uo-miehen kanssa perinnön maksamisesta uo:lle sitten, kun se on minulle tilitetty, niin teenkö vaan itselleni hallaa? Suostuuko uo edes tälläisiin sopimuksiin, että velallinen maksaisi perinnön itse ulosottoon? Perinnöstä luopuminen ei ole vaihtoehto, syntyy liikaa kysymyksiä.

Kävi miten kävi, rahat menisivät velkojen maksuun, siitä ei tarvi mainita. Kokemuksia kiitos!

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko perinnöstä kieltäytyä tai siirtää sen jollekulle muulle esim. omalle lapselleen jos on suuret ulosottovelat?

Voi kieltäytyä.

Vierailija
62/66 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mummisi ei voi antaa sulle sen rahan kahdenkesken käteisenä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulosoton toimenpide on ulosmittaus. Ne ulosmitattavat rahat otetaan tililtäsi. Ei sinun tarvitse tehdä mitään.

Vierailija
64/66 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mummisi ei voi antaa sulle sen rahan kahdenkesken käteisenä?

Mummi on kuolllut, sitähän se perintön tarkoittaa.

Vierailija
65/66 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikana olin valitettavasti ulosoton asiakkaana muutamia vuosia. Mummoni kuoli 2013 ja pappa 2016 (olivat eronneet aikaa sitten ja ositus tehty). Isäni oli kuollut jo aiemmin. Mummolta perin muutaman tonnin, papan perintö oli isompi ja hänen perinnöstään maksoin sitten ulosottovelat loppuun, niitä oli siinä vaiheessa enää kolmisen tonnia. Ulosotto ei siis käynyt kiinni kumpaankaan perintöön, ihan itse sain velkoja maksella. Papan tapauksessa pyysin velan saldon ja maksutiedot ja ilmoitin ulosottoon, että maksan velan loppuun. En sitten tiedä miten nykypäivänä tiedot kulkee, tuolloin ei ainakaan kulkeneet, ei mennyt tietoa muille osakkaille että ulosotossa tuolloin olin.

Vierailija
66/66 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko perinnöstä kieltäytyä tai siirtää sen jollekulle muulle esim. omalle lapselleen jos on suuret ulosottovelat?

Voi kieltäytyä.

Jos sen siirtää eli määrää jollekin, se on eri asia kuin luopuminen. Jos luopuu perinnöstä, se menee niin kuin itse olisi kuollut eli omille lapsille, jos sellaisia on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan