Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verkkokauppaa kellään? Perustin ja nyt tuntuu hankalalta

Vierailija
26.07.2019 |

lähinnä nuo maksutavat klarna checkoutilla, tilausten käsittely jne. Olen vasta tehnyt testitilauksen, joten ei sen enempää kokemusta.

Lisäksi seurantatunnuksella pitäisi kaikki lähettää, eikö kirjeenä voi?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jo tuossa vaiheessa on hankalaa, niin unohda koko juttu.

Vierailija
2/53 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jo tuossa vaiheessa on hankalaa, niin unohda koko juttu.

No ei. Kaikki uusi on aina aluksi hankalaa, mutta ei pidä lannistua alkuvaikeuksista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on todella hankalaa, kaipa se tästä kun saan kaupan avattua ja tilauksia tulee, niin pääsen harjoittelemaan, mutta toisaalta tuntuu tyhmältä avata kun ei vielä osaa.

Lisäksi kaupan ulkoasun muokkaus tosi vaikeaa, kaikenmaailman koodeja pitää osata laittaa että saa jutut oikeaan paikkaan, vaikka valmiskauppa, niin näyttää aika orvolta ihan sellaisenaan ilman bannereita

Vierailija
4/53 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos paketti on alle 3cm paksu niin menee kirjeenä, muuten pakettina. Jos kirje niin lisää maininta verkkokauppaan että veloitat vaan todelliset postikulut kirjeenä menevistä paketeista. Tietysti voit ottaa pakettien hinnan, mutta melko mulkkua se on. Kirjeissäkin on myöskin painon mukaan menevät postimaksut. Lähetystunnuksia et tarvi kirjeisiin ellei ole kirjattu kirje. Jos sulla on Postin Smartship niin se hoitaa lähetystunnuksen itse.

Vierailija
5/53 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä verkkokaupassa on siis vaikeinta, eivätkö maksutavat toimi oikein vai näyttääkö ulkoasu huonolta?

Valmispohjaisiin verkkokauppoihin löytyy usein apua erilaisilta apufoorumeilta (esim. googlaamalla woocommerce help forum tai vastaavaa).

Vierailija
6/53 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et osaa koodata ja sulla on kaveri joka osaa niin käske sen auttaa. Muuten maksa ammattilaiselle niin se tekee. Ohjeistat vaan sen minkälaisen haluat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/53 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sopimusta postin kanssa, enkä nyt ihan heti ajatellutkaan ottaa. Klarnan ehdoissa vaan oli maininta, että lähetystunnuksella lähetys aina.

Moni tuotteeni menisi kirjeenäkin, ehkä määrittelen kirjeisiin 3.50€- 4.50€ jotta saa plusmerkillä seurannan ja paketteihin 5.90€

Tai mitä se klarnaa liikuttaa jos verkkomaksulla maksettu ja lähetän kirjeenä 🤔 ymmärrän lasku ja osamaksuissa tån ehdon

Vierailija
8/53 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et osaa koodata ja sulla on kaveri joka osaa niin käske sen auttaa. Muuten maksa ammattilaiselle niin se tekee. Ohjeistat vaan sen minkälaisen haluat.

Njaa, pienimuotoisia kauppoja voi ihan hyvin valmiskauppoinakin perustaa. Sen pienen ulkoasun tms konffauksen mikä niiissä on mahdollista, oppii kyllä ei-koodarikin tekemään, ja netistä löytää apuja. Mun mutsikin, jolla on kampaamo ja siinä ohessa hiustuotteiden nettikauppa, on onnistunut ihan itse. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/53 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sopimusta postin kanssa, enkä nyt ihan heti ajatellutkaan ottaa. Klarnan ehdoissa vaan oli maininta, että lähetystunnuksella lähetys aina.

Moni tuotteeni menisi kirjeenäkin, ehkä määrittelen kirjeisiin 3.50€- 4.50€ jotta saa plusmerkillä seurannan ja paketteihin 5.90€

Tai mitä se klarnaa liikuttaa jos verkkomaksulla maksettu ja lähetän kirjeenä 🤔 ymmärrän lasku ja osamaksuissa tån ehdon

Jep ei Klarnaa kiinnosta muu kuin se kauppa missä rahoitus tulee heiltä.

Vierailija
10/53 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä verkkokaupassa on siis vaikeinta, eivätkö maksutavat toimi oikein vai näyttääkö ulkoasu huonolta?

Valmispohjaisiin verkkokauppoihin löytyy usein apua erilaisilta apufoorumeilta (esim. googlaamalla woocommerce help forum tai vastaavaa).

ainakin testiostossa toimi oikein. Lähinnä se, kun siellä näkyy nyt ne kaikki testitilaukseni millä pääsin maksuun asti, mutta en hoitanut niitä loppuun, että miten niistä oikeista tilauksista sitten bongaa ne mitkä on maksettu. Ja miten ne verkkomaksut sitten saa omalle tililleen, pitääkö jokaiseen klikata "aktivoi"

tuleeko ne kerran kuussa vai silloin kun itse haluaa. Olen koko päivän googlettanut, mutta yhä epäselvää nämä asiat, tänään tosiaan vasta sain verkkomaksut toimimaan. Olen äärimmäisen huono tietokoneiden kanssa mikä ei auta tätä yhtään 🙈

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/53 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siis tuotteiden ja tuoteryhmien lisäys, niille postikulujen määritys, saman tuotteen eri vaihtoehdoille hintojen määritys yms tosi helppoa.

Lähinnä mietityttää nuo maksut ja miten ne toimii. Alkuun piti tehdä ihan oikea tilaus ja maksaa se, jotta klarnan sai toimimaan, mitä sen aktivointi tarkoittaa ja miten ne hommat toimii. Miten saan kaiken tarvittavan kirjanpitoon. Tähän asti käsin tulostanut kuitit myynneistä kirjanpitoon ilman verkkokauppaa.

ja kannattaako kaikki myynnit hoitaa nyt verkkokaupassa vai yhä myydä myös niin miten tähänkin asti, eli asiakas maksaa tilille. Tämä tulee kalliiksi kirjanpidossa, koska jokaisesta tositteesta maksan erikseen kirjanpitäjälle

Vierailija
12/53 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä Klarnan kauppiastukeen. Ne neuvoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/53 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset 3 vuotta tulevat olemaan hyvin vaikeita saada ylipäänsä yhtään mitään kauppaa. Mainitsemasi asiat ei ole vaikeuksia.

Vierailija
14/53 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäiset 3 vuotta tulevat olemaan hyvin vaikeita saada ylipäänsä yhtään mitään kauppaa. Mainitsemasi asiat ei ole vaikeuksia.

Mistäs sinä toisen tilanteesta tiedät? Että onko helppoa vai vaikeaa saada kauppaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/53 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tavara ei ole kovin kallista, voit hyvin lähettää kirjeenä. Silloin tulee halvemmaksi lähettää korvaava kadonneen sijaan kuin joka kerta pakettina. 

Vierailija
16/53 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klarna hoitaa itse laskutuspoliitikan asiakkaan kanssa. Sen jälkeen kun asiakas on valinnut maksutavaksi Klarnan niin se on niiden ongelma sen jälkeen.

Jos sulla on tilitoimisto niin voinet lähettää laskut niille sähköisesti joten se vähentää kustannuksia.

Voit määrittää vaikka maksutavaksi postiennakko, Paypal, Mobilepay, Klarna tai lasku. Laskulla maksamismahdollisuutta kannattaa miettiä tarkkaan yksityisasiakkaille.

Vierailija
17/53 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla vain yhtä verokantaa? Saat Klarnan sivuilta kuukauden yhteenvetoraportin, joten kirjanpitäjä selviää yhdellä tositteella per vko tai kk. Toki tuo yhteenveto käy monellekin alville, jos tieto välittyy oikein Klarnaan asti. 

Vierailija
18/53 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klarna hoitaa itse laskutuspoliitikan asiakkaan kanssa. Sen jälkeen kun asiakas on valinnut maksutavaksi Klarnan niin se on niiden ongelma sen jälkeen.

Jos sulla on tilitoimisto niin voinet lähettää laskut niille sähköisesti joten se vähentää kustannuksia.

Voit määrittää vaikka maksutavaksi postiennakko, Paypal, Mobilepay, Klarna tai lasku. Laskulla maksamismahdollisuutta kannattaa miettiä tarkkaan yksityisasiakkaille.

Miksi? Jos Klarna ottaa kaiken riskin. Käsittääkseni saan rahat heti klarnalta ja he perivät sitten asiakkaalta jos jättää maksamatta

Vierailija
19/53 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sopimusta postin kanssa, enkä nyt ihan heti ajatellutkaan ottaa. Klarnan ehdoissa vaan oli maininta, että lähetystunnuksella lähetys aina.

Moni tuotteeni menisi kirjeenäkin, ehkä määrittelen kirjeisiin 3.50€- 4.50€ jotta saa plusmerkillä seurannan ja paketteihin 5.90€

Tai mitä se klarnaa liikuttaa jos verkkomaksulla maksettu ja lähetän kirjeenä 🤔 ymmärrän lasku ja osamaksuissa tån ehdon

Kyllä se liikuttaa sinuakin siinä vaiheessa, kun olet lähettänyt kirjeenä tavaraa ja ostaja väittää ettei ole sitä vastaanottanut. Kuluttajansuoja on aina kuluttajan puolella, joten sinä palautat rahat kun et voi todistaa että olet mitään lähettänyt.

Vierailija
20/53 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Mikäli sinulla on kysyttävää Klarnan maksupalveluista ja kauppasi kassasta, otathan epäröimättä yhteyttä kauppiastukeemme, autamme sinua totta kai!

Saat kauppiastukeemme yhteyden puhelimitse numerosta 09-42599773 ma-pe klo. 9.00-18.00. Voit halutessasi lähettää meille myös sähköpostia osoitteeseen kauppa@klarna.fi - vastaamme sinulle noin vuorokauden kuluessa.

Mukavaa viikonloppua! /Tiia, Klarnan asiakaspalvelu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä