Palstan minimalistit: kuinka monta paria jalkineita teillä on ja mitä jalkineita?
Suomessa kun on nämä vuodenajat, tarvitsemme todennäköisesti enemmän kuin eteläkalifornialaiset tubettajat.
Kommentit (29)
Mun miehellä on
talvikengät
kesäkengät
juhlakengät
crocsit
lenkkarit
Kahdet kesälenkkarit
Kahdet talvilenkkarit
Nastakengät
Kävelykengän tapaiset "jokapaikan" kengät
Vierailija kirjoitti:
sandaalit
juoksukengät
talvisaappaatloaferit
kangastossut
sneaker-tossutoxfordit
broguet
monkstrapit
nahkasaapikkaat (Chelsea)(Olen mies.)
Tyyli hallussa. Ei lisättävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sandaalit
juoksukengät
talvisaappaatloaferit
kangastossut
sneaker-tossutoxfordit
broguet
monkstrapit
Kengistäsi päätellen olet (a) nuorehko kauppatieteilijä tai juristi ja/tai (b) et saa naista.
Miten osui?
Olen kolmikymppinen opettaja. Seurustelen nuoremman naisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sandaalit
juoksukengät
talvisaappaatloaferit
kangastossut
sneaker-tossutoxfordit
broguet
monkstrapit
Tyyli hallussa. Ei lisättävää.
Kiitos!
Minulla on aika paljon kenkiä, vaikka pyrin pitämään tavaran määrän minimissä ja ostan lähinnä tarpeeseen. Jalat tuntuvat voivan paremmin, kun vaihtelen välillä kenkiä. Kengätkin saavat välillä tuulettua ja kestävät pidempään.
1 siistit kävelykengät käyvät vaikka kaupunkilomalle ja ovat mukavat pitkillä kävelymatkoilla
1 avokkaat työkenkinä. Nämä ovat tarpeen talvisin. Työskentelen seisten.
1 nilkkurit syystalveen, sopivat myös viileän sään juhliin
1 talvimaiharit. Nämä pitävät räntäsaateen loitolla ja käyvät vaikka vaeltamiseen. Mukavat jalassa, mutta joskus liian vämpimät.
1 juoksulenkkarit
1 kengät kuntosalia varten. Juoksulenkkarit ovat liian pehmeät salitreenissä, muut kengät eivät myöskään sovi kovin hyvin
1 epämukavat ikivanhat korkokengät juhlia varten. Käytän kunnes hajoavat ja mietin sitten onko tarvetta juhlakengille
1 kesäsandaalit, joilla on hyvä kävellä
1 rantasandaalit, joita käytän myös kuntosalilla ja esimerkiksi pesutupaan mennessä
1 kiipeilykengät. Nämä jaan kaverin kanssa, koska käyttöä on melko vähän
1 vanhat kumisaappaat yhteiskäytössä miehen perheen mökillä. Talvimaiharit korvaavat minulla kumisaappat yleensä.
Voin luopua korkokengistä, kiipeilykengistä ja kumisaappaista, kun ne menevät rikki jonain päivänä.
Minimalismin tarkoitus ei ole omistaa mahdollisimman vähän vaan tehdä tilaa asioille, joilla on ihmiselle itselleen väliä. Minun tapauksessani näihin asioihin kuuluvat kengät.
Miksi joku miinustaa jokaisen vastauksen? Suomen oloissa tarvitaan vuodenaikaan sopivia kenkiä. Lisäksi minimalismi ei tarkoita mielekkäistä harrastuksista kieltäytymistä. Monissa harrastuksissa tarvitaan joitain välineitä.
-pitkä ja lyhytvartiset vaelluskengät
-lenkkarit
-kävelykengät
-sandaalit
-talvikengät