Mitä yleisesti "herkkuna" pidettyä inhoat?
- sipsit (kaikista jää rasvakalvo kitalakeen BLÖRK)
- pähkinäsuklaa (kuivaa)
- fudge (äklömakeaa, tulee vaan kamala jano)
- minttujätski (hammastahnavibat)
Kommentit (512)
Porukka listaa täällä sellaisia, joita ei pidetä yleisesti herkkuna kuten suolakurkut ja ketsuppi. Lukekaa otsikko uudelleen!
Suklaata saatan syödä pari palaa vuodessa, jos joku tarjoaa. Kinuski ja marengit. Kermatäytekakut. Katkaravut lähinnä ällöttävän ulkonäkönsä ja suutuntumansa takia, tai mäti, yhhh. Vesimeloni.
Voisin toisaalta elää syömällä pelkästään haisevia ja ylisuolaisia juustoja. Ja sipsejä.
Vierailija kirjoitti:
Kaviaari ja osterit. En oo maistanut, mutta ällöttävä.
Et ole maistanut ja ällöät silti, no jopa on älykästä.
Kermavaahto, salmiakki, perunasalaatti, punaviini, homejuusto. Kermavaahto menee, jos sitä on aavistus kakussa tms. mutta en tajua sellaista että sitä lapioidaan koko kasa suuhun esim. jäätelön tai piirakan seurana. Nuo muut eivät maistu pienimmässäkään määrin.
En pidä minkäänlaisesta raaasta tai suolatusta kalasta kuten sillistä ja sushista. Pienet kalat ovat liian ruotoisia, mutta kunnolla paistettu lohi ja tonnikala pizzan tai pastan kanssa kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Salmiakki, kola-juomat, ranskalaiset perunat, suolapähkinät, suolatikut
Erityisesti kolmea ekaa on ihmetelty, ja erityisesti kun olin lapsi.
Eikö lakritsit, cocacolazero tai uunissa valmistetut makkaraperunat maistu?
Hanhenmaksa. Kerran oli maistanut ja ihan hirveän makuista. En suostuisi enää syömään.
Etanoiden kanssa sama juttu, vaikka enemmän niissä ällöttää se koostumus eikä maku.
En pidä yleisesti ottaen leivonnaisista vaan kylässä ollessani pakotan itseni kohteliaisuudesta syömään palan jotain ylimakeaa valmiskakkua. Inhokkini on kaupan kääretorttu - keinotekoisen ja teollisen makuista ja samaan aikaan inhottavan kuivaa ja limaista. Vihaan myös pullaa.
Appelsiinisuklaata en pysty syömään, mummoni toi sitä laivalta joskus kun olin pieni ja söin sitä oksennustaudissa. Muistan edelleen sen tahmean maun suussani, kun suklaa lensi kaaressa ämpäriin. Hyh.
-kaikki sienet, etenkin tryffelit
-sinihomejuusto
-punaviini
-olut
-sitruunan ja appelsiininmakuiset jälkiruoat ja suklaat. Mustikka yms. marjasuklaat eivät putoa kanssa
Sokerimehuja ja limsoja. En tajua miten ne muka vievät mitään janoa. Marmeladi on myös hirveää.
Valkosuklaa ja pannukakku, molempina syönyt lapsena ja heti saanut mahataudin niin jäänyt kammo, yököttää sanoakin ne. ei sinänsä järkeä kun lettuja ja vohluja voin syödä, ja esim. Juustokakkua jossa on valkosuklaata.
Täällä on mainittu jo kaikki yksittäiset inhokkini, joten turhaa listata niitä.
Mutta.
Miksi Suomesta ei saa ns. luksusversioita marjoista, hedelmistä, suklaasta jne.?
Olen sattunut syntymään herkän makuaistin kanssa, ja monet tuotteet maistuvat suuhuni luokattoman huonoilta. Maksaisin ilolla moninkertaisen hinnan, jos sillä myös sitten saisi oikeaa laatua.
Monta kertaa olen inhonnut jotain raaka-ainetta, kunnes olen saanut sitä tarpeeksi hyvälaatuisena ja/tai oikein valmistettuna. Yleinen ongelma Suomessa, ikävä kyllä.
Runebergin tortut, mämmi, laskiaispulla, jouluruuat (kinkku, laatikot ja etenkin rosolli)..ilmeisesti en ole gastronomisesti suomalainen :)
Kaikki viinit ja siiderit, pihvit, valmismarinoidut lihatuotteet.
ryynimakkarat, oliivit, hillosipulit, piparit, olut, kotikalja, curry
Nougat-suklaa, yltiömakeaa.
Mämmi, maistuu yhtä kamalalta kuin näyttää.
musta tee, fermentointi pilaa teen
mäti, ml kaviaari, rasvaista ja metallista yhtäaikaa
maitohappokäytetyt löysät suolakurkut, pilaantuneita zombie-lillukkeita
-onneksi ei ole venäläisiä sukujuuria