Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset jotka syö äänekkäästi junissa

Vierailija
26.07.2019 |

Kuljen joka päivä Helsinki - Järvenpää väliä, ja on enemmän sääntö kun poikkeus että joku mässyttää minkä kerkeää siinä vieressä tai vastapäätä. Siis lähijunassa. Täpötäysissä.

Eikö ihmisillä ole mitään käsitystä siitä miten ärsyttäviltä toisen mussutusäänet korvan juuressa kuulostaa? Puhumattakaan siitä kärystä mikä ruoista lähtee!

Eräs päivä joku söi haisevaa kolmioleipää äänekkäästi mässyttäen. Tupla jälkiruoaksi. Mousk, mousk.....

Eilen molemmilla puolilla olevat rouvat söivät suklaata. Joka haukulla patukan puristaminen * rapirapirapi * mässyn.... mässyn.... rapi rapi rapi.... Meinas tärykalvot haljeta.

Nyt vieressä oleva tyyppi vetää subia. SIIS SUBIA. Jäätävä löyhkä, rapina, ja maiskutus muutaman sentin päässä. Tekis mieli oksentaa. En tiedä onko mulla misofonia vai repiikö tää muidenkin hermoja näin paljon.

Eikö ihmiset oikeesti pärjää yhtä lähijunamatkaa ilman ateriaa?

Kommentit (212)

Vierailija
201/212 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuten aiemminkin on kerrottu, monesti junassa kiertää myös sellainen kärry josta saa ostaa syötävää ja juotavaa, ihan bueno.

Vierailija
202/212 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies syö mun vieressä joka päivä kotona suu auki louskuttaen eikä se häiritse mua yhtään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/212 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies syö mun vieressä joka päivä kotona suu auki louskuttaen eikä se häiritse mua yhtään. 

Mulle ei tule astmaa tai migreeniä huuhteluaineesta.

Vierailija
204/212 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hankkia Loopit, koska ne on niin mukavat että niitä voi käyttää vaikka yöllä olis myös tulpat päässä: https://www.dreamkorvatulpat.com/shop/

Noissa Loopeissa niitä tulppia voi säätää tarpeen mukaan, että ne esim. suodattaa vain kovimmat äänet pois mutta voi silti jutella toisen kanssa. 

Eikä se että pitää tulppia öisin ja junamatkoilla tarkoita, että niitä pitää 24/7. 

Eli voi joko suojautua, tai toivoa ihmettä että muut ihmiset muuttuu. 

Vierailija
205/212 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on tyhmiä ihmisiä kaikki, jotka luulee misofonian olevan joku keksitty tai sellainen vaivaa mistä kukaan  kärsii vapaaehtoisesti. 

Vähä-älyiset ei osaa syödä lötsköttämättä ja pitämättä kuvottavia ääniä.

Sikoja olette. 

Teitä ei ole kasvatettu lapsena pöytätavoille.

Ei ihmisen kuulu syödä kuin eläin.

Onhan se ihan vapaaehtoista kärsimistä, jos kerta säännöllisesti matkustaa junalla ja tiedossa on, että siellä aina joku mässyttää.

Tyhmä on se, joka ei asialle mitään tee, koska halvimmillaan se hoituu ihan korvatulpilla ja miellyttävämpi tapa on kuulokkeet, joista voi sitten matkan ratoksi myös kuunnella muutakin kuin maiskutusta.

Eipä se taida liian iso harmi olla, jos ainoa mitä sen eteen viitsi tehdä on vauvapalstalla valittaminen.

Ei ole vapaaehtoista että sikailuäänet aiheuttavat sietämättömän olon ja aiheuttavat kärsimystä. Oletpa tyhmä, kun et sitä ymmärtänyt.

Te kun kuvittelette, että ihmiset ei oikeasti kärsi, ja vaan valehtelevat että sikailuäänet tuottaa tuskaa.

Ymmärrätkö paviaani, että myös meidän ihmisten on voitava käyttää sitä junaa, taloudellisista syistä ja että voidaan käydä töissä/koulussa/asioilla.

Mikä sikojen yksin oikeus se julkisten liikennevälineiden käyttö on?

Minusta sinä olet aivoton sika, kun et ymmärrä tätä asiaa.

No tuo sun arvio minusta kertoo kyllä ehkä enemmän sinusta.

Mulla ei ole ongelmaa noiden äänien kanssa muutenkaan, mutta en toisaalta niitä edes kuule, koska yleensä kuuntelen jotain hyvää äänikirjaa kuulokkeilla. Siksi pidän noista äänistä kärsimistä ihan täysin vapaaehtoisena toimintana, koska asialle on äärimmäisen helppo tehdä jotain.

Jos minä KÄRSISIN jostain asiasta säännöllisesti, tekisin sen eteen jotain. Ymmärrän, että satunnaisiin tilanteisiin voi olla vaikeampaa varautua, mutta jos jokaisella matkalla jossain kuuluu maiskutusta josta kärsii, niin kai sitä normaalilla järjellä varustettu ihminen sen eteen jotain tekee.

Ootpa alentuva ja tyhmä ihminen.

Etkä edes yritä ymmärtää.

Vierailija
206/212 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa hankkia Loopit, koska ne on niin mukavat että niitä voi käyttää vaikka yöllä olis myös tulpat päässä: https://www.dreamkorvatulpat.com/shop/

Noissa Loopeissa niitä tulppia voi säätää tarpeen mukaan, että ne esim. suodattaa vain kovimmat äänet pois mutta voi silti jutella toisen kanssa. 

Eikä se että pitää tulppia öisin ja junamatkoilla tarkoita, että niitä pitää 24/7. 

Eli voi joko suojautua, tai toivoa ihmettä että muut ihmiset muuttuu. 

Tai voi suojautua sekä toivoa että ihmiset korjaavat huonoja käytöstapojaan.

Eihän sinulle tule mieleen piereksiä tai paskantaa junan penkille, tai alkaa siinä masturboimaan? Etkä ruoka pöydässä puhu rivoja ja sylje toisten päälle?

Eihän sinulle tule mieleen että naama ja hiukset pskaisina menisit ihmisten ilmoille ja levittelisit haarojasi, niin ettei muut mahdu istumaan?

Eihän sinulle tule mieleen että levität palapelisi, dildokokoelmasi tai lemmikki etanasi junan lattialle ja alkaisit siinä harrastuksiasi kokeilemaan?

Ei varmaankaan vai?

IHMISILTÄHÄN VOI VAATIA KÄYTÖSTAPOJA!

Vierailija
207/212 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö näitä maiskuttelevia ja hörppiviä ole jo lapsena opetettu syömään hillitysti? Ovat tavoiltaan kuin joitain metsäläisiä tai eläimiä. 

Ei ole opetettu lapsena, eikä heillä ole älyllistä kapasiteettia aikuisenakaan oppia. Ihan kylmästi sanottuna ja faktuaalisesti ovat suuhengittäjiä. 

Vierailija
208/212 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on tyhmiä ihmisiä kaikki, jotka luulee misofonian olevan joku keksitty tai sellainen vaivaa mistä kukaan  kärsii vapaaehtoisesti. 

Sikoja olette. 

Onhan se ihan vapaaehtoista kärsimistä, jos kerta säännöllisesti matkustaa junalla ja tiedossa on, että siellä aina joku mässyttää.

Tyhmä on se, joka ei asialle mitään tee, koska halvimmillaan se hoituu ihan korvatulpilla ja miellyttävämpi tapa on kuulokkeet, joista voi sitten matkan ratoksi myös kuunnella muutakin kuin maiskutusta.

Eipä se taida liian iso harmi olla, jos ainoa mitä sen eteen viitsi tehdä on vauvapalstalla valittaminen.

Ei ole vapaaehtoista että sikailuäänet aiheuttavat sietämättömän olon ja aiheuttavat kärsimystä. Oletpa tyhmä, kun et sitä ymmärtänyt.

Te kun kuvittelette, että ihmiset ei oikeasti kärsi, ja vaan valehtelevat että sikailuäänet tuottaa tuskaa.

Ymmärrätkö paviaani, että myös meidän ihmisten on voitava käyttää sitä junaa, taloudellisista syistä ja että voidaan käydä töissä/koulussa/asioilla.

Mulla ei ole ongelmaa noiden äänien kanssa muutenkaan, mutta en toisaalta niitä edes kuule, koska yleensä kuuntelen jotain hyvää äänikirjaa kuulokkeilla. Siksi pidän noista äänistä kärsimistä ihan täysin vapaaehtoisena toimintana, koska asialle on äärimmäisen helppo tehdä jotain.

Jos minä KÄRSISIN jostain asiasta säännöllisesti, tekisin sen eteen jotain. Ymmärrän, että satunnaisiin tilanteisiin voi olla vaikeampaa varautua, mutta jos jokaisella matkalla jossain kuuluu maiskutusta josta kärsii, niin kai sitä normaalilla järjellä varustettu ihminen sen eteen jotain tekee.

No miksi minä yrittäisin ymmärtää, jos kerta asiasta kärsivä ei yritä sille tehdä mitään? Nähtävästi kärsimys ei ole vielä ylittänyt motivaatioon vaadittavaa kynnystä.

Vierailija
209/212 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sikoja olette. 

No miksi minä yrittäisin ymmärtää, jos kerta asiasta kärsivä ei yritä sille tehdä mitään? Nähtävästi kärsimys ei ole vielä ylittänyt motivaatioon vaadittavaa kynnystä.

KOSKA OLET VÄÄRÄSSÄ TUOSSA OLETUKSESSASI. KYLLÄ IHMISET TEKEE ITSEKIN ASIOILLE PALJONKIN.

OLET TYHMÄ!

IHANTEELLISTA OLISI JOS OPETTELISITTE SYÖMÄÄN JA KÄYTTÄYTYNMÄÄN IHMISIKSI, NIIN ETTEI TOISTEN TARVITSE KÄYTTÄÄ KUULOSUOJAUSTA TYÖMATKALLA!!!!!

Vierailija
210/212 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä voisin sitten vaika paskantaa siihen junan lattialle, kun ainahan muut voi laittaa kaasunaamarin.

Ja voihan muut väistellä sitä paskaa siinä lattialla, ei ole mikään pakko siihen astua.

Ainahan sitä voi itse alistua, suojautua ja vääntäytyä mutkalle, eihän sitä nyt voi toisilta mitään ihmisyyttä vaatia.

Vierailija
211/212 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on misofonia, ei auta haukkua muita sikailusta, jos he syövät nälkäänsä. Syöminen ei ole sikailua, vaikka et itse sellaista toisten tekemänä kestäkään. On toimittava itse niin ettei toisten ihmisten äänet haittaa, jos on liikuttava toisten ihmisten parissa. Vastamelukuulokkeet päähän auttaa varmasti hieman.

Vierailija
212/212 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sikoja olette. 

Sikamaista haukkua ihmisiä niinkin normaalista toiminnasta kuin syömisestä. Ei maailma pyöri sinun napasi ympärillä!

Jos on noin vaikeaa, niin tee itse asialle jotain ja lopeta tuo kitinä. Hanki vastamelukuulokkeet, kuuntele äänikirjoja, katsele sarjoja jne. Helposti pääset eroon tuosta tuskasta. Vaikeampaa se on hajuallergikoilla päästä eroon kaikista hajuvesissä. Toki hekin voisivat kulkea happinaamari kanssa, mutta helpompi olisi, jos ihmiset noudattaisivat hajustesäädöksiä ja -ohjeita

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä