Työtön, velkaantunut ja lihavakin vielä
Otsikon kuvauksessa siis, minä, hieman päälle nelikymppinen nainen. Työttömyyttä jatkuu nyt viidettä vuotta (tosin tuona aikana olen ollut kaikenlaisissa harjoittelu- ja kuntoustuspaikoissa, joten en ole vain istunut kotona).
Ja lihava ja velkaantunut olin jo ennen työttömäksi jäämistäni, mutta, sekä painoa, että velkoja tuntuu kertyvän vain lisää.
Mitä siis tehdä ?
Velanmaksu on hoidossa.
Olen aloittanut laihduttamisen, mutta painoa on kertynyt niin paljon, että tässä saattaa mennä vuosi, ylikin, ennenkuin minulla on toivoakaan päästä normaalipainoon.
Mutta mistä ihmeestä minä sen työpaikan löydän itselleni ? Ei kukaan palkkaa nelikymppistä lihavaa pitkäaikaistyötöntä.
Kommentit (7)
Elämä perustuu uskoon. Osakemarkkinat perustuvat uskoon.
Alat siis uskoa itseesi.
Sinccis
Ostat alkuun Sofin treenivideon!
Sinccis
Sincciksellä tuntuu olevan kovasti aikaa kommentoida tällä palstalla. Veikkaan että Sincciksellä on samat murheet kuin aloittajalla.
Ap, tuossa on aika iso projekti kerralla haukattavaksi. Kyllähän tuossa työ olisi avainsana. Se auttaisi velkojen maksussa ainakin. Miksei nostaisi itsetuntoakin ettet enää lohtusöisi tuohon hankalaan elämäntilanteseen. Kaikkea ei ole mahdollista ratkaista kerralla, mutta kyllä työllistyminen voisi olla se avainsana tuohon tilanteeseesi. Kaikesta huolimatta hyvää kesää!
Vapaaehtoistyö voi auttaa alkuun ainakin elämän (ja syömisen) hallinnassa, ja joskus sitä kautta saattaa järjestyä oikeaa työtäkin. Itse vähän samassa jamassa, mutta työttömyyden tilalla tk-eläke.
Ei kannata heti ottaa tavoitteeksi kovin kovaa painonpudotusta, ota alkuun vaikka tavoitteeksi yhden vaatekoon tiputus ja terveempi ja kiinteämpi vartalo. Kokeile jättää arkena sokeri minimiin ja lisää vihanneksia, mutta anna lupa viikonloppuherkutteluun. Lisää liikuntaa, aluksi kävelyä ja jotain tehokkaita jumppaliikkeitä kotona tehtäväksi säännöllisesti. Pienin askelin kannattaa aloittaa
Kiva kuulla.
Sinccis