Lapsen todella ylipainoinen kaveri. Teinkö väärin?
Käytiin jätskit hakemassa enkä antanut kummankaan tytön, omani mukaan lukien siis, ostaa jättiksiä. Sanoin että ihan tavallisen kokoiset jäätelöt riittää kun tämä kaverityttö sanoi että haluaa jättiksen.
9-vuotiaita ovat molemmat.
Olisitko itse ostanut ne kaupan isoimmat jäätelöt?
Selvästi tämä kaverityttö on alkanut häpeillä painoaan ja vähän harmittaa tytön puolesta.
Kommentit (24)
Mehujää ja jäätelö ovat täysin eri asia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se väärin ollut tehty, kun et omasikaan antanut ostaa Jättistä, mutta en nyt tiedä mitä se yksi isompi jäätelö olisi tuossa merkinnyt; suurimman osa aikaa ei kuitenkaan syö sun valvonnassa.
No tuota ajattelinkin ja tuli siksi huono omatunto.
Viettää kyllä paljon aikaa meillä kun tytöt ovat parhaat kaverit ja oikeastaan aina yhdessä eli syö kyllä aina silloin tällöin meillä. Perusruuasta tyttö kieltäytyy oikeastaan aina mutta herkut maistuu. Yksi päivä leivoin pullia ja tyttö söi 6 isoa pullaa. En vaan kehdannut sanoa että nyt riittää.
Eipä se silti taida minun homma olla tuo ruokavalioon puuttuminen.Ap
Miksi ihmeessä laitoit tarjolle pullaa paljon, olisit antanut molemmille yhden ja sanonut, että tilaa pitää jäädä ruoalle, koska pulla ei pidä nälkää.
Itse asiassa pullat eivät olleet tarjolla ollenkaan vaan juuri otettu pelliltä ja siinä niitä paistelin kun tein useamman pellillisen.
Kysyi sitten että voiko ottaa pullan ja sanoin että ottakaa vaan. Pyöri sitten siinä pullien ympärillä niitä katsellen ja lopulta kysyin itse että haluaako toisen. Nappasi sitten pari erilaista pullaa. Myöhemmin kun kaikki pullat oli työpöydällä niin kuulin kun kuiskasi tytölleni että otetaan vielä pullat tai jotain sinne päin ja tyttöni sanoi että ota vaan. En viitsinyt huutaa enää että älä ota mutta sen verran sanoin että niistä pitää jäädä pakkaseenkin pullia ja isoveljille. Kotimatkalle vielä halusi pullan myöhemmin..
Pullat oli aika isoja voisilmäpullia ja puolet dallaspullia.
Itse asiassa seuraavana päivänä huomasin että tämä sama kaksikko oli hakenut pullia pakkasesta kun en ollut kotona. Oma tyttöni syö max sen yhden pullan että..
Tuo tyttö on sen verran tuttu jo että kehtaa jo pyytää minulta.
Tänään laitoin välipalaa ja kun tuo kaverityttö kysyi että saisiko hänkin niin voitelin pari ylimääräistä leipää kun arvasin että niitä menee. Tuohon päälle siis käytiin siellä jätskillä ja sinnekin he pyysivät mukaan erikseen. Olin menossa jätskille oman kuopukseni ja hoitolapsen kanssa.
Ja ei tuo kaverityttö ole mitenkään röyhkeä, ujosti aina pyytää tai kysyy. Hän vaan taitaa olla niin perso kaikelle hyvälle että mieliteko vie voiton ja kehtaa kysyä että saako.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saathan sinä maksajana rajat asettaa jätskeille, mutta eipä se jättis nyt niin paljon muita isompi ole, että asia kauhean merkityksellinen olisi.
Kielsin kaikki isot jäätelöt siis. Perustelin sen sillä että omani heittää kuitenkin puolet roskiin isoista jäätelöistä kuten toisinaan tekeekin.
Ap
Sanoit ettei omasi jaksa syödä?
Et kuitenkaan tehnyt kuten yksi mamma, joka oli kahvilla pojan ja tytön kanssa. Poika oli normaali ja tyttö pulska, kuten äiti. Poika halusi ostaa toisen pullan ja äiti suostui. Tyttökin sitten toki halusi kun velikin sai, mutta äiti kieltäytyi ostamasta ja mainitsi tytölle tämän ylipainosta. Mun mielestä molemmat saa tai ei kumpikaan.