Koska Grönlantiin ja Islantiin aletaan järjestää massoittain edullisia lomamatkoja?
Eikö noista pitäisi tulla uudet Kanarian saaret, jonne pääsisi EDULLISESTI helteitä pakoon.
Kommentit (17)
Sen verran harva haluaa lähteä jäätikölle, että ei tule tapahtumaan. Islannissa toki jonkin verran muutakin kuin jäätä, mutta ei riittävästi. Itse lähtisi vaikka tältä istumalta Islantiin, jos vain rahavarat sallisivat.
Vierailija kirjoitti:
Kävin jo siellä ja kyllä oli mukava kun ei ollut helteitä.
Kateeksi käy.
Islandair ei ole mikään erityisen kallis. Majoituksen löytäminen edullisesti vaatii vähän vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Islanti pyytää valaita. Miksi kukaan sinne lähtisi.
Ei siellä valaanlihaa tarvitse ostaa tai muutenkaan valaanpyyntiä kannataa, jos sinne menee.
Vierailija kirjoitti:
Siellä on tasan yksi firma, joka pyytää valaita. Suurin osa kansasta ja itse valtio haluaa mieluummin valaat elävinä turisteille katseltaviksi kuin kenenkään ruokapöytään. Valasbongaus on todella iso bisnes Islannissa, paljon isompi kuin valanpyynti.
Siellä on sellainen ralli jo nyt ettei sinne mitään massoja enää tartte yllyttää. Onneksi tuli käytyä aikoinaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä on tasan yksi firma, joka pyytää valaita. Suurin osa kansasta ja itse valtio haluaa mieluummin valaat elävinä turisteille katseltaviksi kuin kenenkään ruokapöytään. Valasbongaus on todella iso bisnes Islannissa, paljon isompi kuin valanpyynti.
Silti sallitaan pyynti, ettei se asia sillä muutu toiseksi.
Kävin pohjois-norjassa pari viikkoa sitten, ja siellä sattui olemaan lämpimämpi kuin suomessa samaan aikaan.
Minun käy molempia noita paikkoja sääliksi, jos joutuvat massaturismin kouriin tai ennemminkin massaturismin pilaamiksi.
Vierailija kirjoitti:
Islandair ei ole mikään erityisen kallis. Majoituksen löytäminen edullisesti vaatii vähän vaivaa.
Piti ihan tutkia. Kuusi yötä 1200 euroa, lennot ja majoitus kahdelta. Aika kallis, mutta maksaisin jos juuri nyt vain pystyisin.
Vierailija kirjoitti:
Minun käy molempia noita paikkoja sääliksi, jos joutuvat massaturismin kouriin tai ennemminkin massaturismin pilaamiksi.
Onneksi oletkin syvällinen, älykäs ja parempi ihminen.
Islanti ja Grönlanti eivät ole 100% helteettömiä paikkoja. Molempien lämpöennätys on yli hellerajan, Islannissa yli +30 astettakin.
Mutta näissähän on kyse siitä, että jossain päin Islantia ja Grönlantia on joskus mitattu hellettä. Voi silti melkoisella varmuudella sanoa, että molemmissa näistä paikoista jäätikköalueet, eli Islannissa Vatnajökull ja Grönlannissa se reilut 80% pinta-alasta lienevät helteettömyysvarmoja alueita.
Vierailija kirjoitti:
Kävin pohjois-norjassa pari viikkoa sitten, ja siellä sattui olemaan lämpimämpi kuin suomessa samaan aikaan.
Reykjavik ja Nuuk eivät näytä pettävän, mitä olen seurannut.
Miksei salakuljettajat vie ihmisiä vaikka grönlantiin euroopan sijaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi oletkin syvällinen, älykäs ja parempi ihminen.
Jos tuo oli piruilua, niin ei kuule paljon naurata, kuinka meret ovat nykyään hukkumassa muoviroskaan ja Kanarian saarillakin monien teiden varsilta löytyy roskakasoja roskakasojen perään.
Kävin jo siellä ja kyllä oli mukava kun ei ollut helteitä.