Saako naapurin rouva korottaa ääntänsä ja komentaa kullannuppujasi
Jos he ovat raapineet ja tönineet toisten lapsia?
Kommentit (33)
Ei saa. Lapsille ei kannata korottaa ääntään. Sen sijaan oletan, että naapurin rouva estää lastani raapimasta ja tönimästä ja neuvoo, miten muiden kanssa ollaan.
Naapuri ei ole auktoriteetti. Ei saa. Voi huomauttaa ystävällisesti ja kannella vanhemmille.
tottakai. ei mulla ole silmät kokoajan oikeassa paikasa. jos joku huomaa jotain tuollaista, tottakai saa kivahtaa. väkivalta ja kiusaaminen ei ole sallittua vaikka itse sitä en ehdi huomaamaan.
Saa, jos siihen on oikeasti aihetta ja jos ei kovaa huuda.
Oma lapseni on aika kiltti, ujo ja arka. Yleensä hän kyllä tottelee jos hänelle jotain sanoo. Saattaa kerran väittää vastaan, mutta tottelee silti. Koskaan ei ole tarvinnut ääntä korottaa. Jos joku tuntematon hänelle sanoo jostain, hän saattaa säikähtää.
Hän on myös erittäin oikeudentuntoinen ja häntä ärsyttää, jos joku kohtelee epäreilusti. Mutta jos hän on itse tehnyt jotain väärin, hän kyllä myöntää sen.
Ei saa. Hän voi kertoa asiasta minulle ja minä sitten sanon.
Ei. Meidän lapset ovat niin herkkiä, että saattavat traumatisoitua huutamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Meidän lapset ovat niin herkkiä, että saattavat traumatisoitua huutamisesta.
Housus traumatisoituu.
Huutaa ei tarvitse, mutta tiukasti saa sanoa. On kyllä ymmärrettävää, että aikuinenkin voi säikähtäessään huutaa.
Ehdottomasti, tää pitäisi saada toimimaan paremmin, moni aikuinen ei välitä yhtään mitä lapset tekevät, minusta on ihan kenen tahansa aikuisen vastuulla puuttua tilanteeseen, mikä voi olla vaarallinen lapselle.
Saa, jos kullannuppuni on naapurissa ja perseilee siellä.
Vierailija kirjoitti:
Oma lapseni on aika kiltti, ujo ja arka. Yleensä hän kyllä tottelee jos hänelle jotain sanoo. Saattaa kerran väittää vastaan, mutta tottelee silti. Koskaan ei ole tarvinnut ääntä korottaa. Jos joku tuntematon hänelle sanoo jostain, hän saattaa säikähtää.
Hän on myös erittäin oikeudentuntoinen ja häntä ärsyttää, jos joku kohtelee epäreilusti. Mutta jos hän on itse tehnyt jotain väärin, hän kyllä myöntää sen.
Kyllä ei pitkälle tule maailmassa pääsemään jos pelkää kun ihmiset hälle puhuu. Säälittää.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen esimerkki lapsesta, jota käsitellään silkkihansikkain, ettei vain pahoita mieltään mistään.
Vierailija kirjoitti:
Ei saa. Lapsille ei kannata korottaa ääntään. Sen sijaan oletan, että naapurin rouva estää lastani raapimasta ja tönimästä ja neuvoo, miten muiden kanssa ollaan.
Sitten on viisainta itse opettaa lapsille käytöstavat ennen ulos jättämistä
Saa ja on sanonutkin. Ja täällä puolestani minä olen ojentanut hänen mussukoitaan jotka prseilevät yhtä lailla.
Joku roti molemmin puolin aitaa.
Kyllä minä karjaisin, kun kaveri heitteli lapseni lelua pitkin asfalttia, se olisi voinut haljeta rikki ja ihan uusi. Käskin mennä viskomaan omia leluja.
Vierailija kirjoitti:
Ei saa. Hän voi kertoa asiasta minulle ja minä sitten sanon.
Tässä ihan kivenheiton päässä meni naapurien välit poikki tämmöisen jutun takia. Ensin olivat parhaat kaverit ja menivät toistensa pihaan juttelemaan.
Sitten toinen teki kuten ehdotat. Meni sanomaan vanhemmille että heidän poika oli kiusannut heidän poikaa. Se riitti, välit poikki ja toinen teki uuden talon 2 kilometrin päähän ja muuttivat pois.
Selitys oli se että heidän olisi pitänyt sanoa suoraan sille pojalle kiusaamisesta, eikä pojan vanhemmille, jotka siis vetivät herneen nenään tämän takia. Hehän näkivät tätä poikaa koko ajan ja olisivat voineet sanoa hänelle suoraan.
Saa.