Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annatko lapsiesi vapaasti räpeltää kirjaston dvd-levyjen kanssa?

Vierailija
24.07.2019 |

Eikä sinua kiinnosta pätkääkään, jos naarmuttavat ne käyttökelvottomiksi?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimpia ei näytä kiinnostavan.

Sen sijaan ollaan suuresti hämmästyneitä korvausvelvollisuudesta, jos lapsi sattuu panemaan paloiksi sen levyn ja on pakko "tunnustaa" tapahtunut virkailijalle.

Kirjasto joutuu veloittamaan tuhotusta levystä hankintahinnan mukaan, sisältäen tekijänoikeus- ym. maksun.

Tavaratalon 10 euron levyä ei em. oikeuksien takia voi tuoda korvaukseksi, kuten kirjoja.

Vierailija
2/10 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole edes masiinaa mihin moisen levyn työntäisin, onko jollakin sellaisia vielä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole edes masiinaa mihin moisen levyn työntäisin, onko jollakin sellaisia vielä?

Eikä sinulla ole lapsiakaan, mutta oli kuitenkin pakko tulla aukomaan asian vierestä.

Vierailija
4/10 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en antaisi, mutta moni antaa. Samaten en ymmärrä, miten kirppareilla ihmiset saavat myynnissä oleviin levyihinsä/DVD:isiinsä niin kauheat naarmut. Ne ilmeisesti pyörivät lattialla tai niitä pyyhitään hiekkapaperilla.

Vierailija
5/10 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne dvd-levyt ole tiskin takana ja vain kotelot siellä yleisön sorkittavana.

Vierailija
6/10 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös ne dvd-levyt ole tiskin takana ja vain kotelot siellä yleisön sorkittavana.

No höh. KOTIIN lainatut.

Vierailija
7/10 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnosti. Myös lasta harmitti kun levyt oli paskana edellisen jäljiltä.

Vierailija
8/10 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en antaisi, mutta moni antaa. Samaten en ymmärrä, miten kirppareilla ihmiset saavat myynnissä oleviin levyihinsä/DVD:isiinsä niin kauheat naarmut. Ne ilmeisesti pyörivät lattialla tai niitä pyyhitään hiekkapaperilla.

Ei yhtään ihmetytä miksi kirpparille viedään naarmuisia. Ei ole mitään väliä kuinka niitä pidetään. Pudotellaan ja säilytetään ilman koteloa lattialla. Enemmän ihmetyttää jos löytyy naarmuton levy. Montako kertaa olenkaan kuullut lauseen "olihan meillä kanssa se elokuva, mutta ei se levy enää toimi"

Vierailija
9/10 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Kaikki ihmiset ei ole konmarittaneet omaisuuttaan. Mulla on jossain VHS laite kans.

Vierailija
10/10 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi vanhemmat antavat lastensa kohdella kirjoja miten sattuu. Vahingot ovat ymmärrettäviä, mutta kun kirjoja palautetaan tahmatassujen jäljiltä yltä päältä sotkussa. Voisivat edes kannet pyyhkiä kirjoja palauttaessa.

Lisäksi lasten perään voisi katsoakin siellä kirjastossa. Toiset osaavat olla nätisti riippumatta iästä, osa on kuin pyörremyrskyjä. Kaikki levitetyt kirjat ja tavarat jätetään niille sijoilleen. Vanhemmat ei kiellä mitään, eivätkä yhtään viitsi kerätä kasaan tavaroita. Lastenosasto ja vähän muutkin paikat ovat välillä kuin pommin jäljiltä.

Olen puhunut. Kiitos ja anteeksi.