Olin lääkärillä vasemman puoleisen vatsakivun vuoksi. Kun lääkäri paineli oikealta, niin tuntui kova kipu, joka säteili
keskivatsalle. Mutta kun painoi vasemmalta, niin ei tuntunut kipua.
Mitä ihmettä tää on? Ohjasi jatkotutkimuksiin. Mutta siis mitä siinä oikealla puolen on? Maksa?
Entä vasemmalla puolella.
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Ja lääkäri ei sanonut mitään mistä voisi johtua?
ei se. Enkä oottanutkaan. Eikai se voi ilman tutkimuksia lähteä sanomaan mikä mulla on?
Sulla voi umpilisäkkeentulehdus tai tavallinen vatsanturvotuskipu, mikä säteilee ympäri mahaa.
Vierailija kirjoitti:
Sulla voi umpilisäkkeentulehdus tai tavallinen vatsanturvotuskipu, mikä säteilee ympäri mahaa.
umpilisäke varmaan ois vähän erilaista eikä ois kestäny puoli vuotta
Divertikkelit kipuilee vasemmalla puolella, mutta kipua voi tuntua missä tahansa paksusuolen kohdalla.
Voi olla ihan vaan kaasua oikealla tiukassa suolenmutkassa, itellä tajuton kipu välillä kans oikeella alhaalla. Kun vähän painelee ja hieroo kuuluu kurinaa ja kipu täysin poissa
Vierailija kirjoitti:
Kipu ei silloin tunnu painaessa.
Divertikkelit ovat kivuttomia, ainoastaan tulehdus eli divertikuliitti on kipeä. Silloin kivut sitten onkin ihan hirveät ja tulehdusarvot pilvissä. En ole joutunut itse jäämään sairaalaan antibioottitippaan vaan 10vrk tuplakuuri kotona on riittänyt, mutta sairaalahoitoonkin voi tosiaan joutua. Epäilen sulla olevan siis jotain muuta.
Armeijassa menin vastaanotolle ja kun lääkäri kysyi mikä vaivaa, sanoin että tästä kun painaa, (painoin kipeää kohtaa vatsastani) niin sattuu. Lääkäri sanoi, että "älkää sitten painako". Käännyin ympäri ja poistuin vastaanotolta. jotain se huuteli perään, että jääkäri takaisin. Enää en ole yli kymmeneen vuoteen painanut tuota kohtaa vatsassani, joten en tiedä sattuisiko se vielä.
Yleensä munasarjavaivat on symmetrisiä, mutta voi tuntua myös toisella puolen.
Ja lääkäri ei sanonut mitään mistä voisi johtua?