Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syön vaan sitä mistä tulee hyvä olo. Ruokavalioni:

Vierailija
23.07.2019 |

Lakkasin kuuntelemasta mitään suosituksia ja aloin kuunnella omaa kroppaa. Lopputulos on tällainen ruokavalio. Noudatan lisäksi pätkäpaastoa 16/8 tai joskus jopa 20/4.

Aamu: mustaa kahvia
Lounas: iso, reilun puolen litran smoothie, 1 selleri, 1 avokado, vihreää salaattia, 2-3 dl kotimaisia marjoja, kauramaitoa, 1 banaani, macaa, raakakaakaojauhetta.
Välipala: kourallinen pähkinöitä tai siemennäkkäriä
Päivällinen: Kalaa tai munakasta tai tofua tai kasvishernekeittoa, lisäksi salaatti jossa oliiveja, tomaattia, kurkkua, porkkanaa, parsaa, reilusti oliiviöljyä.
Joskus illalla vielä jäätelöä.

Lisäksi otan kalaöljyä, pellavansiemenöljyä, magnesiumia ja sinkkiä purkista.
Liikun päivittäin monipuolisesti.
Luuletteko että jotain puuttuu? Jääkö joku ruoka-aine liian vähälle?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

hippi

Vierailija
2/16 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö saa tuota smoothietasi maukkaammaksi? Sellerit ja marjat sekaisin, yöökks. Kyllähän ruoasta pitää saada myös hyvän maun elementtejä. Olisiko parempi, että tekisit kasvissalaatin ja nauttisit marjat ja kauramaidon tms erikseen. Saisit samalla jotakin pureksittavaakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/16 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanalta kuulostaa ja tosi herkulliselta. Kannattaisiko ottaa rautapillereitä ja B12 ? Entä lisää hedelmiä ja marjoja näin kesäisin ?

Vierailija
4/16 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se smoothie mun mielestä maistu pahalta. Tämä nyt ei ollut se pointti. 

Vierailija
5/16 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun listani:

Punaviini

Banaanit

Kananmunat

Jostain syystä elimistö vaatii noita. Ehkä minun elimistöni on vähän pöpi.

Vierailija
6/16 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaliaa ja makkaraa

Vierailija
7/16 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla pysynee hoikkana mutta yök.Itse kaipsisi hyvää ja täyttävää,mutta terveellistä.

Vierailija
8/16 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mua hieman ärsyttää etten laihdu yhtään tällä ruokavaliolla, toisaalta ei ole myöskään nälkä. Voisin 5kg pudottaa. Varmaan pähkinät ja jäätelö syynä. 

Vierailija
9/16 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttäviä nämä kyllä ovat. 

Olen 171cm, painan 64kg

Vierailija
10/16 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

yääääk

Vierailija
11/16 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lakkasin kuuntelemasta suosituksia", mutta sitten syöt kasviksia, hedelmiä, pähkinöitä, siemeniä, kalaa... Eli juurikin suositusten mukaiselta kuulostaa.

"Syön vain sitä, mistä tulee hyvä olo", mutta sitten syöt jäätelöä, joka tuskin on kropan kannalta se parhain ja ravinteikkain valinta.

Eli toisin sanoen: Syön suositusten mukaan, mutta sallin itselleni silloin tällöin pieniä epäterveellisinäkin pidettyjä herkkuja.

Eli ihan sitä samaa, mitä suurin osa. Pyörän keksiminen uudelleen ja niin edelleen.

Vierailija
12/16 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Lakkasin kuuntelemasta suosituksia", mutta sitten syöt kasviksia, hedelmiä, pähkinöitä, siemeniä, kalaa... Eli juurikin suositusten mukaiselta kuulostaa.

"Syön vain sitä, mistä tulee hyvä olo", mutta sitten syöt jäätelöä, joka tuskin on kropan kannalta se parhain ja ravinteikkain valinta.

Eli toisin sanoen: Syön suositusten mukaan, mutta sallin itselleni silloin tällöin pieniä epäterveellisinäkin pidettyjä herkkuja.

Eli ihan sitä samaa, mitä suurin osa. Pyörän keksiminen uudelleen ja niin edelleen.

Niin, ja miksi noudattaisi jotain pätkäpaastoja ellei tavoite olisi terveellisyys ja painon pitäminen. Joskus tulee yhtäkkiä sellainen olo kroppaan, että taidanpa paastota 16/8 säännön mukaan?

Vierailija
13/16 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla ruokavaliolla ei treenata kovaa tai paineta kovaa töitä.

Oma koneisto vaatii paljon enemmän kaloreita ja sokereita.

Sokerit on ne millä tulee voimaa suoritukseen ja mieli pysyy raudanlujana.

14/16 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvään oloon kuuluu myös kohtuullinen herkuttelu / nauttiminen, joten tuo jäätelö on minusta ihan perusteltu osa ap:n hyvän olon ruokavaliota, vaikka jäätelö sinänsä onkin prosessoitua ja sisältää lisättyä sokeria.

Minulle hyvää oloa toisi raakapainotteinen vegaaniruokavalio: paljon hedelmiä, marjoja, vihanneksia, täysjyväriisiä ja linssejä. Olen kokeillut sitä kerran (tosin en kovin pitkään), ja voin erityisen hyvin. En kuitenkaan noudata sellaista, koska tykkään maitotuotteista ja haluan syödä jonkin verran lihaa. Lisäksi kalaa haluan syödä mm. terveyssyistä.

15/16 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanalta kuulostaa ja tosi herkulliselta. Kannattaisiko ottaa rautapillereitä ja B12 ? Entä lisää hedelmiä ja marjoja näin kesäisin ?

Vierailija
16/16 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mua hieman ärsyttää etten laihdu yhtään tällä ruokavaliolla, toisaalta ei ole myöskään nälkä. Voisin 5kg pudottaa. Varmaan pähkinät ja jäätelö syynä. 

Proteiini rajoilla riittääkö vai ei ja ilman sitä et laihdu ainakaan pysyvästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan