Kuka on lopettanut alkoholin juomisen? Miten nopeasti olo paranee?
Kommentit (13)
Krapula menee päivässä parissa. Elimistön puhdistumiseen useampia viikkoja. Kyllä kuukauden jälkeen jo huomaa ero hyvinvoinnissa.
Viime syksynä olin viimeksi viihteellä. Alkuvuodesta join yksi-kaksi siideriä ja sitten loppui kokonaan. Oisko menny parisen kuukautta, niin ei käynyt enää mielessä että vois ottaa yhden tai kaks. Nyt luulen etten enää juo koskaan, en näe siinä vastaavaa hyötyä, säästän nekin rahat ja keho ja mieli kiittää. Enää ei tee vaan mieli.
Vuosien alkoholistisen juomisen jälkeen minulla meni useita kuukausia että pystyin kokemaan lyhyttä iloa ja onnellisuutta ilman mitään kemiaa.
Krapula häviää äkkiä, mutta siihen muuhun moskaan meni itselläni pari vuotta. Oli paljon käsiteltäviä asioita. Koko elämä piti opetella uusiksi.
Normaalisti juovien kohdalla asia on paljon yksinkertaisempi, ja tipattomuuden hyödyt tulee nopeesti esille.
En huomannut mitään paranemista olossa, kun olin vuoden ilman alkoholia. SItä ennen oiln suurkuluttaja, ai 30-40 annosta viikossa. Eipä siinä olossa kyllä mitään vikaa ennenkään ollut, mutta ei siis parantunutkaan, eikä myöskään ulkonäkö.
Samaa mieltä ettei kannata ladata liikaa odotuksia alkoholin lopettamisen ihmevaikutuksiin. Hyötyjä on mutta en minäkään yhtään laihtunut. Mieliala parani jonkin verran noin kuukaudessa.
Olin monta kuukautta juomatta, olo ei parantunut mitenkään, enkä myöskään laihtunut. Nyt menee taas liki yksi viinipullo illassa.
Vierailija kirjoitti:
En huomannut mitään paranemista olossa, kun olin vuoden ilman alkoholia. SItä ennen oiln suurkuluttaja, ai 30-40 annosta viikossa. Eipä siinä olossa kyllä mitään vikaa ennenkään ollut, mutta ei siis parantunutkaan, eikä myöskään ulkonäkö.
Aika jännä, jos 30-40 viikkoannoksella et huomannut olossa mitään vikaa, etkä ulkonäössä. Jos näin tosiaan on, niin sulla lienee geenit sitten todella suotuisat alkoholin juomiselle.
Itselläni on ollut tapana ottaa kunnon kännit noin kerran parissa viikossa. Siinä menee krapuloissa noin 4-5 päivää ja sitten seesteisemmän olon saavuttamiseen se pari viikkoa. Kunnes taas sama uudelleen. Naamakin aina turvoksissa monta päivää jne. Nyt kun olen ollut kuukauden juomatta, niin onhan tämä virkistävää ja paljon parempi olo näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä, jos 30-40 viikkoannoksella et huomannut olossa mitään vikaa, etkä ulkonäössä. Jos näin tosiaan on, niin sulla lienee geenit sitten todella suotuisat alkoholin juomiselle.
Minä olen juonut jo parisen vuotta keskimäärin 50 annosta viikossa ja nyt koitan lopettaa. Paino nousi välillä pari kiloa ja laski muutamassa päivässä ennalleen. Myöskään kasvoissa ei eroa. Maksan tilanteesta en halua tietää mitään. -50kg nainen
Mun olo parani ihan muutamassa päivässä. En kyllä juonut edes paljon, 1-3 annosta illassa (toki tuo viikon mittaan menee suurkulutuksen rajan yli, mutta siis en ollut kännissä tai mitään, eikä maksa-arvoissa esim näkynyt mitään). Mutta se vaikutti uniin ja nukkumiseen ja turvotti ja väsytti ja kaiken näiden mennessä pois, olo parani todella nopeasti.
Mutta ensin siinå tuntui negatiivinenkin puoli, eli meinasi tulla ummetusta. Se normalisoitui toisella viikolla.
Olen ollut 4 kuukautta täysin ilman alkoholia, kohtuukäytöstä (n. 6-10 annosta viikossa) nollaan. Ei ole dramaattista ulkoista muutosta tapahtunut, mutta unen laatu on kohentunut paljon. Olen erityisen herkkäuninen aamuyöstä, mutta tipattomalla nukun monta kertaa viikossa illasta aamuun ilman keskeytyksiä
En ole alkoholisti, mutta pitkäaikainen addikti olen ja sen perusteella uskaltaisin sanoa, että ensimmäiset päivät tuntuvat pahalta, sitten on viikon tai parin ajan mahtava olo, kun on "päässyt eroon", kunnes iskee tyhjyys ja tarkoituksettomuus, joka ajaa takaisin valitun aineen tai toiminnan pariin. Sen takia pitäisi keksiä korvaavaa tekemistä (ei jokin toinen riippuvuus) ja käydä terapiassa ja jossain tukiryhmässä.
No sehän riippuisi siitä miten paljon sitä aiemmin joi.