Ovatko Silta ja True detectives -sarjat sopivia 15-vuotiaan katsottaviksi?
Hienot sarjat, mutta raa´at. Antaisitko 15-vuotiaan katsoa ne? Ikäraja taitaa olla niissä 16v.
Kommentit (8)
Itse katsoin painajaisen elm streetillä 7 vuotiaana. Tais olla ainoa kerta kun elokuva oli vähän pelottava. Ei se silti traumatisoinut minua.
Antaisin. Tuon ikäinen voi mielestäni katsoa aikuisten juttuja, koska jos pitää niitä liian raakoina, tajuaa itse lopettaa katselun sikäli kun ei ole kyse mistään peer pressure -tilanteesta. Itse myös katsonut kys. sarjoja, eivätkä ne nyt niin raakoja ole.
True Detectiven alkuperäisen kauden nähneenä en antaisi lapseni katsoa sitä vielä 15-vuotiaana. Siltaa olen nähnyt vajaat pari jaksoa: Odottaisin 16 vuoden ikään asti.
Riippuu onko herkkä 15-vuotias. Itse katsoin useita legendaarisia kauhuelokuvia suunnilleen tuossa iässä ja olen herkkis ja jotenkin ne jäivät alitajuntaan kummittelemaan enkä pysty nyt aikuisena katsomaan kauhuelokuvia ollenkaan. Sillan olen toki katsonut ja True Detectivesin eka kauden näin aikuisiällä mutta molemmissa on aika raakoja elementtejä.
Siltaa en ole nähnyt, mutta en antaisi katsoa True Detectiviä. Katson itse parhaillaan ekaa kautta ja on kyllä aika ahdistava. Olen 27-vuotias.
Antaisin katsoa, mutta riippuu tietenkin nuoren herkkyydestä. Mielestäni 15-vuotias voi jo katsoa aikuisten sarjoja. Sen ikäinen osaa lopettaa kesken, jos ahdistaa.
Sillan antaisin katsoa. True Detective on ahdistavampi, mutta ehkä se menisi aikuisen kanssa.
Huoltajan kanssa kyllä. Voi yhdessä jutella ahdistavista kohdista. True Detective on loistava!
En antaisi katsoa kumpaakaan. Varsinkin True Detectivesin eka kausi on todella ahdistava ja inhottavia rikoksia sisältävä.