Ihmiset pelkäävät aivan turhaan perheen perustamista
Meille syntyi esikoinen 4 kk sitten ja hyvin ollaan pärjätty. Lapsiarkeen tottuu yllättävän nopeasti. Onhan tämä hienoa. Ihan toista kuin kissat tai koirat (meillä on kolme kissaa ikävä kyllä) !
Mies 39-v, Nainen 30-v
Kommentit (26)
Juu. Kyllä meidänkin arki oli leppoisaa esikoisen kanssa. Sitten syntyi kuopus... Jos olisin aavistanut, miten voimakas temperamentti voi lapsella olla, olisin kyllä _hieman_ etukäteen pelännyt lapsiperhearkea. No, onneksi en tiennyt, koska niin paljon iloa omista lapsista on kuitenkin ollut joka päivä.
Sitä vaan, etten tuomitse yhtään, jos joku muu jättää tämän välistä. Kaveripiirissä on paljon ikisinkkuja - toivottavasti ei johdu siitä, että ovat katsoneet läheltä tätä meidän auvoa :))
Kivat teille. Psykoosi synnytyksen jälkeen, syön vieläkin lääkkeitä ja pysyn nippa nappa kasassa.
39% lapsiperheistä kuitenkin eroaa. Palataan asiaan parin vuoden päästä.
Lapsi on taloudellinen, sosiaalinen ja terveydellinen itsemurha pahimmillaan. Muutenhan tässä on kaikki ok.
Sanot sinä jolla on 4 kk kokemus asiasta :D
Liikaa muuttujia jotka voivat mennä pieleen. Vaihdan perhe-elämän vapauteen.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi on taloudellinen, sosiaalinen ja terveydellinen itsemurha pahimmillaan. Muutenhan tässä on kaikki ok.
Tämä. Olen johtotehtävissä, palkka 7ke kuussa, voisi luulla että oon hyvätuloinen: no en ole, 5 lasta syövät perheen köyhäksi tyhjätaskuksi :)
Molemmat puolisot tienaa keskivertoa enemmän mutta niin vaan rahat menee eikä aina riitäkään. 2 tarhaikäistä ja 3 koululaista plus muu eläminen vie sellaiset reilu 5 ke kuussa käyttövaraa.
Niin ekana vuonna lähinnä keskitytään pitämään se lapsi hengissä ja ruuan antaminen ei ole mitään amerikanteidettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Olen johtotehtävissä, palkka 7ke kuussa, voisi luulla että oon hyvätuloinen: no en ole, 5 lasta syövät perheen köyhäksi tyhjätaskuksi :)
Molemmat puolisot tienaa keskivertoa enemmän mutta niin vaan rahat menee eikä aina riitäkään. 2 tarhaikäistä ja 3 koululaista plus muu eläminen vie sellaiset reilu 5 ke kuussa käyttövaraa.
Joo se jäi sanomatta että ei se sentään sosiaalinen itsemurha ole, ovat ihania - vaikka kalliiksi tulevatkin.
T. Sama
Myönnä vaan että teit emämokan 😄😄😄
No jaa....
Juuri erityisensä maailmalle lähettänyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenelle säästät? Sitäpaitsi et osaa käyttää rahaa jos tuo ei riitä
Mies 39-v, Nainen 30-v
Mitä vikaa on kolmessa kissassa? Miksi se on ikävää ja miksi niitä on hankittu jos se on ikävää?
Eihän man net ja m amutkaan pelkää, kun muut maksavat koko perheen elontien!
Vierailija kirjoitti:
Eihän se silloin ole vapautta jos sinulla ei ole vapautta valita perhe-elämää?
Yleensä eliönä kannattaa mennä eliön elinkaaren mukaan elämä, niin silloin todellinen vapaus toteutuu olla eliö eliönmukaisessa elinkaaressa.
Aluksi on muna, toukka, aikuine kärpäne, isä tai äiti kärpäne, asuntolainaa maksava kärpäne ja vanha kärpäne ja lopussa kuollu kaikkien itkemä ja ikävöimä kärpäne.
Tässä järjestyksessä menee kärpäsen elämä.
Elä sinä ihmisen elämä ja pariudu aikuisena. Se on luonnollinen vapaa tapa elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se silloin ole vapautta jos sinulla ei ole vapautta valita perhe-elämää?
Yleensä eliönä kannattaa mennä eliön elinkaaren mukaan elämä, niin silloin todellinen vapaus toteutuu olla eliö eliönmukaisessa elinkaaressa.
Aluksi on muna, toukka, aikuine kärpäne, isä tai äiti kärpäne, asuntolainaa maksava kärpäne ja vanha kärpäne ja lopussa kuollu kaikkien itkemä ja ikävöimä kärpäne.
Tässä järjestyksessä menee kärpäsen elämä.
Elä sinä ihmisen elämä ja pariudu aikuisena. Se on luonnollinen vapaa tapa elää.
Hieno vertaus Buddhan sinnkara suttraan.
Harvoin saa lukea suomalaista tekstiä, jossa viitataan suuriin viisauksiin, siinä mitä vapaus oikeastaan onkaan.
Olen otettu.
Itse en tekisi 5 lasta 7t/kk palkalla. Ei vaan riittäisi rahat enkä jaksaisi kittuuttaa.
Kun on rahaa voi käyttää lastenhoito palveluja. Näin saa sopivasti omaa aikaa, parisuhde aikaa ja lepoa.
Jos ei ole rahaa niin varsinkin yh ei saa riittävästi lepoa. Tämä asia pitäisi ihmisillä ottaa huomioon.
En pelkää perheen perustamista. Siihen pystyy idioottikin. En vain näe syytä haaskata rahaa tai aikaani rääkyviin sinappikoneisiin.
Ihmiset pelkäävät nykyään kaikkea. Elämä on kauhistuttava asia. Sitten ruikutetaan täällä kun sääkin on niin kurja. Mutta on niitäkin vielä jotka uskaltavat elää.
Teillä on kokemusta jo 1/54 lapsen aikuiseksi kasvattamisesta. 53/54 osaa jäljellä niin sitten voi sanoa menikö hyvin. Meillä esikoinen 5 v, ihan hyvin mennyt tähän mennessä. Mutten kommentoi muiden pelkoja tai valintoja kun en niistä mitään tiedä. Hyvä, että teillekin maistuu ja homma lähtenyt hyvin käyntiin. Lapset on parhaita silloin kun ovat.