Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Negatiivinen valittajalapsi tekee hulluksi

Vierailija
22.07.2019 |

Minulla on 8v poika joka tekee minut hulluksi. En suoraan sanottuna jaksa äitiyttä yhtään :( Lapsi on pessimistinen, negatiivinen ja kiihtyy nollasta sataan. Asiaan kun asiaan ensimmäinen kommentti on negatiivissävytteinen. Jos ei ole mieleistä tekemistä marisee, märisee ja marmattaa. Hermostuu helposti, reagoi monesti harmin, surun ym tunteisiin vihalla.

Olen niin loppu. Lapsia olen hoitanut koko kesän kotona paria lyhyttä leiriä lukuunottamatta ja olen valmis lataamoon. Saan todella vahvoja stressioireita näillä "lomilla", hiukset irtoaa, elämänilo katoaa, päätä särkee ja kurkkua puristaa. Onneksi työt jatkuu taas pian, kun harrastukset ja koulu pyörii on elämä siedettävämpää.

Olemme etsineet apua mm perheterapiasta ja lastenpsykiatri on tehnyt arvio. Lapsessa ei ole mitään "vikaa", luonne on vaan todella haastava, eikä sitä voi muuttaa. Ainoa, mitä voi tehdä on yrittää toimia mahdollisimman oikein vanhempana lapsen kasvua tukien.

Toinen lapsi on aurinkoinen tapaus. Olenkin ihmetellyt sitä, että vanhemmuus voi olla ihan mukavaakin ja lapsikin nauttii puuhaillessa vanhemman kanssa. Esikoisen kanssa näitä onnistumisia ei ole. Ainoa mikä lohduttaa on se, että pärjää koulussa, harrastuksissa ja ystävien kanssa hienosti.

Onko muilla kokemuksia? Helpottiko koskaan?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla