Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua! Syöpäpotilaan oireista!

Vierailija
22.07.2019 |

Maksasyöpä, jonka takana mahdollisesti kirroosi. Oireena laihtumista, ei tietääkseni kipuja (?). Nyt on kasvoihin ja jalkoihin tullut pahan näköistä ihottumaa; kasvoissa ruusufinnin näköistä, jaloissa oleva ulottuu nilkoista polviin ja muistuttaa mielestäni etäisesti jäkälää. Syöpää ei tällä hetkellä hoideta mitenkään (potilas ei halua) mutta voisiko näitä oireita jotenkin lievittää? Kertovatko jotakin taudin levinneisyydestä tms?

Olen äärimmäisen kiitollinen kaikista asiallisista vastauksista!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/8 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan osaa sanoa :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sentään. Kyllä nyt ihan oikeesti pitäis mennä lääkäriin. Voi olla kohta myöhästä.

Vierailija
4/8 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noin vakavissa asioissa pitää kääntyä lääkärin puoleen. Lääkäri voi määrätä jotain voiteita ja muita lääkkeitä, vaikka syöpää ei hoidettaisi muuten. Av:lta saa apua ja neuvoja moneen asiaan, mutta syövän hoitaminen kuuluu sairaalalle.

Vierailija
5/8 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai se kuuluu lääkärille, mutta kun potilas ei mene lääkäriin eikä pakottamaan pysty 😑 En kyselisi täältä, jos olisi vaihtoehtoja. Olen soittanut myös syöpäyhdistyksiin jmv mutta kukaan ei halua antaa neuvoja näkemättä.

Vierailija
6/8 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No anna olla sitten. Jos ei asianosainen itse terveydestään tuon vertaa välitä, niin miksi sinunkaan pitäisi?

Vierailija
7/8 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai se kuuluu lääkärille, mutta kun potilas ei mene lääkäriin eikä pakottamaan pysty 😑 En kyselisi täältä, jos olisi vaihtoehtoja. Olen soittanut myös syöpäyhdistyksiin jmv mutta kukaan ei halua antaa neuvoja näkemättä.

Mutta syöpä on kuitenkin todettu? Hänelle on silloin kerrottu faktat. Kysy, suostuisiko hän kotikäyntilääkäriin? En tiedä, missä asut, mutta joillakin paikkakunnilla on yksityisiä, jotka tekevät kotikäyntejä. Jos potilas ei suostu, et voi paljon tehdä, muuta kuin ehdotella, josko lähtisit viemään hänet hoitoon. Voisit kysyä häneltä, minkäniminen lääkäri häntä on hoitanut ja kysyä luvan, saatko soittaa lääkärille ja kysyä neuvoa.

Tilanne on sinulle vaikea, mutta ei voi pakottaa. Voisit vielä jutella, että haluat auttaa ja oireisiin löytynee helpotusta. Miten läheisiä olette.

Vierailija
8/8 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun siitä tarvitse murehtia. Henkilö on itse valinnut ettei ota hoitoa vastaan, eli hän valitsee selvitä vaivoistaan sellaisina kuin ne tulee. 

(Sen varmaan olet kertonutkin hänelle, että hänen ei tarvitse sitoutua itse syövän hoitoon, jos hän ei  halua, vaikka menisi lääkäriin jonkun oireen takia. Onhan mahdollista jopa, ettei tuo ihottuma edes liity koko syöpään, tai jos liittyykin, niin sitä on mahdollista lievittää hoidolla ilman alkamista elämää pidentäviin syöpähoitoihin. Itsellänikin päätös etten ota vastaan lääketieteellistä elämää pidentävää sairauden hoitoa, mutta oireenmukaista hoitoa sairauden hankaliin oireisiin voin ottaa kyllä esim. kivunlievitys).