Mikähän tabletissa vikana kun yön aikana lataus jämähtänyt 93 prosenttiin?
Olen ennenkin kiinnittänyt huomiota että lataaminen tuntuu hirmu hitaalta mutta en muista että olisi ennen noin tehnyt. Oli siis laturissa nyt noin klo 23 - 7 eikä tullut täyteen. Musta tyhjeneekin tosi nopeasti, ihan siis päivässä vaikka käyttäis vain paria sovellusta eikä niitäkään 24/7. Mitään taustasovelluksia ei pitäis olla käynnissä.
Kommentit (9)
Akku huononee kun laite vanhenee. Osta uusi.
Kannattaa katsoa selaushistoria. Luulen, että perheen koira tai mies käyvät yöllä selailemassa kyseenalaisilla sivustoilla.
Kerrankos noissa nyt joku prosessi kuolee, virhe 1202 tuli jo 50 vuotta sitten kuuhun laskeutuessa.
Ei muuta kuin uudelleenkäynnistys, niin jo vain toimii.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa katsoa selaushistoria. Luulen, että perheen koira tai mies käyvät yöllä selailemassa kyseenalaisilla sivustoilla.
Entä jos koira on oppinut mistä incognito napsautetaan päälle? Pahimmassa tapauksessa mieskin on sen älynnyt...
Akkua ei saa koskaan ladata täyteen, eikä varsinkaan pitää yön yli latauksessa.
Pyöriikö taustalla joku akkua kuluttava ohjelma? Jotkut pelit vie akkua ihan hurjasti
Olen huomannut, että latausnopeus riippuu laturista. Tabletin omalla laturilla kestää kauemmin kuin puhelimen laturilla.
Onko toista laitteeseen soveltuvaa latauspiuhaa? Kokeile ladata sillä. Tarksititko jos laite latautuu kun laturi on seinässä? Pitäisi näkyä jonkinlainen merkki ruudulla siitä. Voit myös kokeila ladatessa väännellä laturipiuhaa, varsinkin päistä. Jos lataus silloin kytkeytyy päälle ja pois kyseessä on kosketushäiriö piuhassa. Varmista myös tasaisin väliajoin että piuha on ehjä, eli ei metallilankaa näkyvillä. Jos lankaa on näkyvillä, lopeta piuhan käyttö välittömästi, koska muuten voi syntyä pahimmassa tapauksessa tulipaloon johtava oikosulku! Tarkista myös jos latausliitäntään on kertynyt roskaa, voit yrittää puhaltaa niitä sieltä kompressorilla tai paineilmapullolla. Toivottavasti tämä oli avuksi!