Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lasse Virenillä huippukunnossa paino alle 60kg vaikka oli 180cm pitkä

Vierailija
21.07.2019 |

Ei varmaaan lihaskuntokaan mikään ihan surkea.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhee luikku. Mä oon 180 ja painen 95 eikä todellakaan ole läskia ja potkut sekä iskut tappaa sekunneissa.

Vierailija
2/18 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ole ikäihmiselle jo epäterveellinen paino?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, koska kestävyysjuoksussa kevyt paino on eduksi. Isomman painon kanssa kun iskee väsymys aiemmin ja isommat lihakset vaativat enemmän happea. Isot lihakset eivät ole kestävyyslajeja varten.

Vierailija
4/18 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo ole ikäihmiselle jo epäterveellinen paino?

No painaa se nykyään vähän enemmän.

Vierailija
5/18 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee merkittävän alipainon ylärajoille.

Vierailija
6/18 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhee luikku. Mä oon 180 ja painen 95 eikä todellakaan ole läskia ja potkut sekä iskut tappaa sekunneissa.

Kestävyysjuoksijat harvemmit ovat tuhteja...

Vierailija
7/18 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kestävyysjuoksijat harvemmit ovat tuhteja...

No mitä hyötyä sellasesta on? Ei mitään.

Vierailija
8/18 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suomalaisillakin urheilijoilla olisi pudotettavaa. Esim. Kristiina Mäkelä loikkisi pidemmälle jos vähän pudottaisi painoa. Wilma Murrolla ylipainoa 10-15 kg tuohon lajiin. Seiväshyppyä on teknisesti vaativa laji, ylimääräiset kilot vain haittaa, kuten se on Wilman laskevista tuloksista nähty.

Vierailija
9/18 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaapa vanhoista kuvista, miltä Jukka Keskisalo näytti huippuvuosinaan. Kestävyysjuoksussa jokainen ylimääräinen gramma hidastaa vauhtia.

Vierailija
10/18 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oli kilpailupaino, ihan hyvältä näytti urheiluruudussa, ei liian laihalta. Jotkut afrikkalaiset ovat varmaan jotain 50 kg. Katsokaa MO Farahia, posket lommolla kilpailuaikoina. 58 kg

Vierailija
11/18 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä suomalaisillakin urheilijoilla olisi pudotettavaa. Esim. Kristiina Mäkelä loikkisi pidemmälle jos vähän pudottaisi painoa. Wilma Murrolla ylipainoa 10-15 kg tuohon lajiin. Seiväshyppyä on teknisesti vaativa laji, ylimääräiset kilot vain haittaa, kuten se on Wilman laskevista tuloksista nähty.

Ja Suomen naishiihtäjät myös, Krista ja Kerttu ainakin. Ylimääräiset kilot eivät voi olla vaikuttamatta, sen verran erinäköisiä ovat esim. nuoret ruotsalaiset hiihtäjät.

Vierailija
12/18 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisurheilujoilla on vissiin sama voimaohjelma talvella oli sitten moukarinheittäjä, tai pikajuoksija. Onneks Korte on out of the box ja harjoittelee kuin oikea urheilija Espanjan lämmössä.

Vierailija
13/18 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista kuka ex-urheilija sanoi, että punttitreenejä korostetaan liikaa suomalaisessa harjoittelussa, ihan joka lajiin se ei sovi.

Vierailija
14/18 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista kuka ex-urheilija sanoi, että punttitreenejä korostetaan liikaa suomalaisessa harjoittelussa, ihan joka lajiin se ei sovi.

Ja joillakin urheilijoilla kaikki "ylipaino" ei edes ole lihasta.

Vierailija
15/18 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Lassen tavanut aikoinaan, eikä mitenkään voi olla 180cm pitkä.

Olen 167 ja hän ei paljoa minua pidempi ollut.

Ihailtava urheilija todella. Arvostan.

Vierailija
16/18 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, koska kestävyysjuoksussa kevyt paino on eduksi. Isomman painon kanssa kun iskee väsymys aiemmin ja isommat lihakset vaativat enemmän happea. Isot lihakset eivät ole kestävyyslajeja varten.

Vähemmän massaa, niin ei tarvita isoja lihaksia massan liikuttamiseen eteenpäin. Kestävyysjuoksijat ovat kehonkoostumukseltaan lähimpänä metsästykseen erikoistuneita esi-ihmisiä, jotka väsyttivät pakoon yrittävän saaliinsa.

Vierailija
17/18 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan liian pullaposkia ovat monen lajin urheilijat Suomessa. Jos katsoo kuvia 70-80-luvun yleisurheilu huipuista, posket lommolla oli monella.

Vierailija
18/18 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo aika paljon suomen kestävyysjuoksun tasosta, että kolmen ja viidentonnin juoksujen suomenennätykset ovat edelleen Lasse Virenin nimissä vuodelta 1972.