Kehtaanko antaa kummilapselle rippilahjaksi "vain" 25 e?
Varaa olisi enemmänkin antaa, mutta se ei ole tässä se pointti, vaan se kehtaanko. Avaako rippilapset lahjansa muiden edessä?
Kommentit (50)
Sorry mutta olet kummi ja sinulta odotetaan vähän enemmän... Muuta tuo 25e mieluummin lahjakortiksi tai joksikin esineeksi, jonka arvoa ei näe heti päälle päin. Vähän tylyä antaa kakskymppinen ja vitosen seteli. Mä en kait saanut toiselta kummiltani mitään, ja sekin on parempi...
Antaisin kummilapselle 50€ rahana tai 75€ korulahjana.
Toki muistaminen on tärkein ele, mutta 25€ on aika pihi rippilahja kummilapselle.
Ei voi antaa, etenkin jos menette koko perheen voimin.
No et😅 Jos on kerran varaa antaa enemmän, niin miksi olet edes suostunut lapsen kummiksi, jos et ole kiinnostunut antamaan edes kunnollista rippilahjaa...? Kyllä minun mielestäni omalle kummilapselle kohtelias lahja olisi ainakin 50€. Tai sitten ostat korun alennusmyynneistä, jonka saat tuolla alle 30eurolla, että jotenkin edes piilotat sen ettei lapsi kiinnosta sinua pätkääkään.
Itse olen kummi; en lahja-automaatti. Toistaiseksi ei kummilapseni saati hänen vanhempansa ole lahja-automaattina oloa minulta odottaneet saati vaatineet.
Meidän nuori sai kahdelta kummilta perheineen (eli yksi kummi kummassakin perheessä) kimppalahjan 50e. Eli kylässä kävi 4 aikuista ja 3 lasta, joista yksi kylläkin imeväisiässä.
Meidän perhe antaa kaveriperheen lapselle (ei kummilapsi) 70e rahaa. Samoin sisarusten lapsille. Kummilapsille olen aina antanut 100 euron lahjan/rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kummi; en lahja-automaatti. Toistaiseksi ei kummilapseni saati hänen vanhempansa ole lahja-automaattina oloa minulta odottaneet saati vaatineet.
tämä
Älyttömäksi mennyt summat euroaikana. Itse sain markka-aikana 100markkaa kummeilta ja se oli iso raha silloin vuonna -98
Lahjojen antaminen ja samoin odotukset ovat menneet ihan kohtuuttomiksi. Kukin antaa kykyjensä ja halujensa mukaan. Esimerkiksi odotukset häissä, että pitäisi ostaa ”pääsylippu” juhliin on nykyään aivan naurettavaa. Silti kummilapselle veisin 50e tai vähän edullisemman tavaralahjan, jos 50e ei ole varaa. Muut voi tuoda vähemmän.
Minulle lahjoja antaessa ovat kummilapsen vanhemmat alusta asti korostaneet, että heille tärkeintä on että olen lapsen elämässä läsnä. Joten lahjat on olleet sitten yhteisiä tekemisiä, minun kustantama retki, tai leffaliput, jotka käytetään yhdessä kummilapsen haluamassa leffassa jne. Isompina juhlina olen laittanut "matkatilille" vähän rahaa, että päästään yhdessä vähän pidemmälle reissulle tulevaisuudessa.
Muistakaa että tänne vastaa juuri ne teinit jotka raha lahjoja odottavat. 25e on hyvä lahja. Vanhemmissa vika jos ei kelpaa eikä osata kiittää.
No mitäs on mieltä arvon av-raati paljonko olisi sopiva summa kun kaksoset pääsevät ripiltä ja toinen on kummilapsi? Mielestäni 50€ on ihan sopiva summa kummilapselle. Entä toiselle?
En kehtaisi viedä alle 50e. Mun oma lapsi sai kaikilta joko 50 tai 100e, paitsi yhdeltä perheeltä 20e, joka sattumoisin oli isoin perhe (6hlö) ja suuriruokaiset teinipojat =)
Mitä enemmän annat rahaa rippilahjaksi sitä enemmän joudut antamaan aikanaan yo-lahjaksi, valmistujaislahjaksi ja häälahjaksi. Rippilahjaksi vois myös ostaa jonkun korun, jääpähän joku muisto, rahat menee kuitenkin ryyppäämiseen.
Antaisin ainakin 50 e.