Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri viimeisillään raskaana ja polttaa röökiä edelleen

Vierailija
21.07.2019 |

On se kumma kun odottaa toivottua lasta ja röökiä palaa. Välillä hiukan vähensi mutta taas menee aski päivässä. Varmaan jatkaa vielä silloinkin kun lapsi syntyy ja imettää.

Miehelleen ja sukulaisilleen asia on ok. Tosin nekin polttavat, mutta silti. Edes mies tai oma äiti ei sano sille mitään, kaikki istuvat rööki suussa yhdessä parvekkeella ihan tyytyväisinä.

Tunteekohan mitään häpeää jos synnärillä menee röökille. Synnytyksessä voi kestää kauan, niin on kyllä äärimmäisen noloa jos juoksee tupakalla välillä.

Voin jo arvata että lapsella on tulevaisuudessa joko allergiaa, astmaa, oppimisvaikeuksia, koliikkia, ylivilkkautta tai muuta vastaava ja ihmetellään naama pokerina että ohhoh mistä voi johtua? Voihan näitä olla muutenkin, mutta eipä tuo sikiöstä asti tupakkaan totuttaminen ainakaan vähennä riskiä.

Lapsi syntyy nikotiiniriippuvaisena.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun lapsi syntyy niin käydään parvekkeella röökillä, "ettei lapsi saa savua". V****u miten naurettavaa, sitten tarjotaan kuitenkin rintamaitoa ja ollaan poltettu koko raskaus.

Vierailija
2/21 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kadun että poltin raskaana ollessa. En kahteen viimeiseen kuukauteen mutta se ei ole mikään selitys. Kadun ja häpeän sitä syvästi. Vauvalla todettiin pieni sydänvika syntyessä ja seurannassa käydään vuosittain.

Olen aivan varma että tupakointi sen aiheutti. Koska tupakointi raskaana aiheuttaa lapsella synnynnäistä sydänvikaa vaikka siitä ei juuri puhuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon todella että tupakka-aski maksaisi joskus 15 euroa. Tai vaikka 50 euroa. Onneksi tehdään korotuksia vuosittain.

Vierailija
4/21 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kadun että poltin raskaana ollessa. En kahteen viimeiseen kuukauteen mutta se ei ole mikään selitys. Kadun ja häpeän sitä syvästi. Vauvalla todettiin pieni sydänvika syntyessä ja seurannassa käydään vuosittain.

Olen aivan varma että tupakointi sen aiheutti. Koska tupakointi raskaana aiheuttaa lapsella synnynnäistä sydänvikaa vaikka siitä ei juuri puhuta.

+ lapsella oli koliikki.

Vierailija
5/21 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa pitäisi puuttua enemmän tähän ja kannustaa lopettamaan esim. ultrassa voitaisiin näyttää miten vauva reagoi silloin kun olet vasta tupakoinut ja miten silloin kun et ole, ilmaiset nikotiinit olisi ainakin hyvä tarjota raskaana oleville, sillä tupakkaan verrattuna terveellisempi edes siirtyy näihin.

Toivottavasti tähän röökiin aletaan vielä suhtautua samoin kuin alkoholiin raskaana olevien ja imettävien äitien osalta, sillä tää on oikeesti vauvalle riski, kun sain esikoisen, niin kukaan ei edes kertonut haitoista, vaan kysyttiin vaan neuvolakortiin poltatko vai et...

Vierailija
6/21 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

+ lapsella oli koliikki.

Aiheutit lapsellesi sydänvian!? Pitäisi olla rangaistava teko. Aiotko kertoa lapselle kun hän kasvaa, että miksi hänellä on sydänvika?

Vierailija
7/21 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas se typerä.

Vierailija
8/21 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

+ lapsella oli koliikki.

Aiheutit lapsellesi sydänvian!? Pitäisi olla rangaistava teko. Aiotko kertoa lapselle kun hän kasvaa, että miksi hänellä on sydänvika?

Uskon että tuli tupakoinnista. Ja kyllä aion kertoa kunhan on isompi.

Vierailija
9/21 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Millainen sydänvika?

Vierailija
10/21 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi voi syntyä terveenä mutta myöhemmin ilmenee sitten yhtä jos toista sairautta. Voi mennä vuosi, kolme, viisi vuotta ennen kuin kaikki asiat ilmenee, kauemminkin.

Vierailija
11/21 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vsd, ei ole umpeutunut 3 vuoden jälkeen.

Vierailija
12/21 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyisi olla tupakan ja alkoholin myyntikielto raskaana oleville. Siis jos näkee että toinen on selvästi raskaana. Ylipainoisesta on ehkä hankala hahmottaa, niin kieltoa olisi kyllä hankala soveltaa käytännössä. Mutta ajatuksen tasolla näin pitäisi olla.

Vierailija
13/21 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi voi huutaa vaikka kuinka kauan tuota nikotiiniriippuvuuttaan. Ei ole rauhallinen vauva, sen tietää jo nyt.

Vierailija
14/21 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kuitenkin yleisin synnnynnäinen sydänvika. Et voi tietää aiheuttiko tupakointi sen.

Vierailija
15/21 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kuitenkin yleisin synnnynnäinen sydänvika. Et voi tietää aiheuttiko tupakointi sen.

En voikkaan. Mutta en voi myöskään tietää etteikö aiheuttanut.

Kardiologi myös totesi ettei ole perinnöllinen ja joskus niitä vaan tulee.

Kun asiaan syvennyin synnytyksen jälkeen ja myöhemmin, niin tuli ilmi että myös tupakointi aiheuttaa synnynnäistä sydänvikaa.

Lisäksi koliikki siihen päälle. Oli vauvana muutenkin todella itkuinen.

Esikoinen oli ihan erilainen, koska silloin en polttanut.

Vierailija
16/21 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon todella että tupakka-aski maksaisi joskus 15 euroa. Tai vaikka 50 euroa. Onneksi tehdään korotuksia vuosittain.

Muutaman tyhmän takia kaikki pitää kieltää kaikilta, niinkö? Juuri tuon menteliteetin vuoksi kaikki hauska kielletään tai estetään tekemällä luvanvaraiseksi Suomessa.

Vierailija
17/21 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voikkaan. Mutta en voi myöskään tietää etteikö aiheuttanut.

Kardiologi myös totesi ettei ole perinnöllinen ja joskus niitä vaan tulee.

Kun asiaan syvennyin synnytyksen jälkeen ja myöhemmin, niin tuli ilmi että myös tupakointi aiheuttaa synnynnäistä sydänvikaa.

Lisäksi koliikki siihen päälle. Oli vauvana muutenkin todella itkuinen.

Esikoinen oli ihan erilainen, koska silloin en polttanut.

+ Jatkan vielä: Kukaan lääkäri, sydänkirurgi ei koskaan minulle ole sanonut että tupakointi sen on saattanut aiheuttaa. Olen kysynyt. Eivät tietenkään sano, koska eivät voi olla varmoja. Ja syyllistäminen olisi heistä väärin. Jännä, koska jos huumeet tai alkoholi aiheuttaa lapselle jotain niin se kyllä tehdään äidille selväksi.

Vierailija
18/21 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luinpa kerran itsekkin jonkun artikkelin/avautumisen lapsesta jolla on sydänvika.

Äiti muisteli hetkeä kun sai siitä tietää.

Oli kuulemma "itkenyt omantunnon tuskissa lääkärille, onko alkuraskauden aikainen tupakointi voinut sen aiheuttaa" ja lääkäri oli lohduttanut ettei äiti olisi voinut tehdä mitään toisin..

Eli äiti haki vain synninpäästöä lääkäriltä, joka sen ikävä kyllä antoi.

Noita pitäisi tutkia tarkemmin. Kuinka monen esim vsd-vauvan äiti on polttanut raskauden aikana.

Vierailija
19/21 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutaman tyhmän takia kaikki pitää kieltää kaikilta, niinkö? Juuri tuon menteliteetin vuoksi kaikki hauska kielletään tai estetään tekemällä luvanvaraiseksi Suomessa.

Häh, eikö kaikki tupakointi ole tyhmää? Outoa, jos pidät sitä hauskana.

Vierailija
20/21 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on vsd?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi