Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rovaniemeläinen Marjo, 36, löysi rakkauden Keniasta – kertoo nyt, millaista siellä on elää miehen rahoilla

Vierailija
21.07.2019 |

Satuhäistä tuttu Marjo Ochieng, 36, on ollut vuosia kotiäitinä Keniassa. Byrokratian vuoksi hän ei ole voinut tehdä siellä oman alansa töitä. – Alussa minulle oli vaikeaa olla miehestäni niin riippuvainen taloudellisesti.

Kaksi matkalaukkua. Sen verran tavaraa Marjo Ochieng otti mukaansa, kun hän seitsemän vuotta sitten muutti Keniaan. Loput tavarat hän oli lahjoittanut Suomessa sukulaisilleen ja ystävilleen.

Marjo oli tuolloin vastavalmistunut kätilö ja 29-vuotias.

Hän oli päätynyt Keniaan ensimmäisen kerran syksyllä 2009 opiskelijavaihdon kautta. Tuolloin hän tapasi baarissa mukavan paikallisen miehen, Jimmin, kun hän oli viettämässä iltaa ystäviensä kanssa Viktoria-järven rannalla.

Ensimmäisenä iltana mies jutteli enimmäkseen Marjon miespuolisen ystävän kanssa, mutta hän oli Marjon mukaan avokätinen ja huomaavainen kaikkia suomalaisopiskelijoita kohtaan. Seuraavana päivänä mies vei suomalaiset katsomaan rugby-turnausta.

Pelin jälkeen Marjo sai oman hetkensä Jimmin kanssa rannalla, jossa he katsoivat auringonlaskua yhdessä. Muutoin he viettivät viikonlopun isolla porukalla.

Kun viikonloppu päättyi ja tiet erosivat, Jimmi soitteli Marjolle joka ilta. He näkivät myös toisiaan uudestaan samassa paikassa.

– Kun palasin Suomeen joulukuussa 2009, jatkoimme yhteydenpitoa internetin ja puhelimen välityksellä. Jimmi työskenteli tuolloin Nokia-Siemensillä ja sai soitella minulle ilmaiseksi.

Seuraavana vuonna Jimmi osti Marjolle yllättäen lentoliput Keniaan. Tuolla reissulla mies kosi Marjoa, joka vastasi kieltävästi. Hän oli juuri eronnut pitkästä parisuhteesta ja kihlaus kenialaisen kanssa tuntui liian nopealta päätökseltä.

Suhde kuitenkin jatkui. Marjo ja kuusi vuotta vanhempi Jimmi deittailivat etänä, kunnes vuonna 2011 Marjo oli valmis vakavaan parisuhteeseen ja he menivät kihloihin.

– Keniassa on tärkeää, että vanhemmat tavataan ennen naimisiinmenoa, joten Jimmi matkusti Suomeen helmikuussa 2012. Hän tapasi vanhempani ja muita perheenjäseniä, ja aloimme suunnitella häitämme. Menimme naimisiin saman vuoden joulukuussa.
https://www.menaiset.fi/artikkeli/ihmiset-ja-ilmiot/tyo-ja-raha/rovanie…

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukko36 kirjoitti:

Mistäköhän se johtuu, että nämä ulkomaalaisen puolison kanssa olevat (koskee kaikkia sukupuolia) ovat lähes järjestään ei-niin-viehättävän-näköisiä?

Enpä muista että lehdissä olisi esitelty pariskuntaa, jonka suomalainen osapuoli olisi ulkonäöllään aiheuttanut ”vau”-fiiliksen

Olipa yllätys:D Kyllä pääosin suomalainen haluaa suomalaisen kumppanin, mikäli rahkeet riittää

Olen kaunis 26v. nätti vaalea suomalainen nainen, ja halusin nimenomaan muun kuin suomalaisen puolison. Ihan tällä tarkoituksella menin kansainväliselle deittisivustolle kolme vuotta sitten, ja sieltä löysin nopeasti upean miehen jonka kanssa kaikki arvot ja haaveet kohtaavat paremmin kuin kenenkään suomalaisen miehen kanssa koskaan. Olen todella onnellinen. Mieheni on amerikkalainen ja rodultaan "mixed" eli toinen hänen vanhemmistaan on musta ja toinen valkoinen. Todellinen herrasmies ja erittäin perhekeskeinen suomalaisiin verrattuna. Ja komea! :)

Ja olet myöskin tyhmä kun saapas

Vierailija
42/68 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukko36 kirjoitti:

Mistäköhän se johtuu, että nämä ulkomaalaisen puolison kanssa olevat (koskee kaikkia sukupuolia) ovat lähes järjestään ei-niin-viehättävän-näköisiä?

Enpä muista että lehdissä olisi esitelty pariskuntaa, jonka suomalainen osapuoli olisi ulkonäöllään aiheuttanut ”vau”-fiiliksen

Olipa yllätys:D Kyllä pääosin suomalainen haluaa suomalaisen kumppanin, mikäli rahkeet riittää

Olen kaunis 26v. nätti vaalea suomalainen nainen, ja halusin nimenomaan muun kuin suomalaisen puolison. Ihan tällä tarkoituksella menin kansainväliselle deittisivustolle kolme vuotta sitten, ja sieltä löysin nopeasti upean miehen jonka kanssa kaikki arvot ja haaveet kohtaavat paremmin kuin kenenkään suomalaisen miehen kanssa koskaan. Olen todella onnellinen. Mieheni on amerikkalainen ja rodultaan "mixed" eli toinen hänen vanhemmistaan on musta ja toinen valkoinen. Todellinen herrasmies ja erittäin perhekeskeinen suomalaisiin verrattuna. Ja komea! :)

Laita kuva? En ole nähnyt ainuttakaan naista joka ei deiteissä sanoisi olevan vähintäänkin nätti. Totuus on usein toinen

Kirjoitin aluksi "kaunis", mutta vaihdoin sen nättiin koska suomalaisten keskuudessa itsen kehumista ei yleensä katsota hyvällä. En laita kuvaa, eikä sen nyt niin väliä millaiseksi sinä minut kuvittelet, omasta mielestäni olen kaunis. Ja hyväkroppainen, treenaamme yhdessä mieheni kanssa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa, että tummat miehet nähdään vain peniksinä. Pienipippeliset suomileijonat kateellisena ärjyy peniksen perässä tajuamatta, että ehkä näissä afrikanpojissa on jotakin muutakin nähtävää ja koettavaa kuin kikkeli.

Mitä pienempi mies sitä pienempi meisseli. Tuolla ne Afrikan pojat on aika hännillä jos totuudessa pysytään

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_average_human_height_worldwide#Ta…

Vierailija
44/68 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukko36 kirjoitti:

Kylläpäs herättää kiukkuisia tunteita :D

Vierailija
45/68 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihavat naiset kuumaa hottia tuollapäin

Vierailija
46/68 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lihavat naiset kuumaa hottia tuollapäin

Ei ole. vaihtavat heti pois jos löytävät normaalivartaloisen

Vierailija
47/68 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukko36 kirjoitti:

Lähinnä säälittää tuollainen surkea valehtelu. Kaikki tietää minkä näköinen tiinuliinu siellä kirjoittelee.

Vierailija
48/68 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukko36 kirjoitti:

Ai kiva, voitko vinkata sivuston nimen? :)

OkCupid. :)

Vierailija
49/68 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo oli ihana juttu ja ihana perhe :)

Kaikkea hyvää heille jatkossakin.

Vierailija
50/68 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukko36 kirjoitti:

Lähinnä säälittää tuollainen surkea valehtelu. Kaikki tietää minkä näköinen tiinuliinu siellä kirjoittelee.

Ei ole mahdollista että kaunis suomalainen nainen haluaisi omasta tahdostaan olla ulkomaalaisen kanssa?

Itselläni on suomalainen mies, mutta paras ystävättäreni on naimisissa amerikkalaisen miehen kanssa. Tuokin mies on hieman tummempi, ei aivan musta kuitenkaan. Ystävättäreni on todella kaunis sinisilmäinen blondi, ja ihan vapaasta tahdostaan hän meni miehensä kanssa naimisiin. Aivan varmasti olisi "saanut" suomalaisenkin miehen jos olisi näin halunnut. Ja täytyy muuten sanoa että tuosta heidän mixistään on syntynyt kaksi aivan mielettömän kaunista lasta.

Vierailija
51/68 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kaksikerroksinen kotimme on pienellä, 69 talon asutusalueella, jonka ympärillä on muurit. Asutusalueella on myös 24/7-vartiointi"

Miksi ihmeessä? Onko tuollakin rasisteja ja oodineja?

Pääseeköhän tuo nainen ulkoilemaan tuon pienen aidatun alueen ulkopuolelle, vai elääkö elämäänsä ikäänkuin tarhattuna? Miehensä saattamana voi päästä, luulen.

Vierailija
52/68 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo Marjon mies ei todellakaan ole mikään afrikkalainen tavismies vaan kuuluu siihen 20 % huippumiehiä jotka pääsevät työskentelemään länsimaisissa yrityksissä ja ulkomailla. Asuvat vielä vartioidulla eliittialueella. Mitenhän elämä sujuisi vaikkapa paikallisen kalastajan tai maanviljelijän kanssa...?

No miten se sujuu suomalaisen kalastajan tai maanviljelijän kanssa. Vaihtelevasti. Osa dokaa osa ei. Osa mätkii osa ei. Harvalla on rahaa.

Vierailija
53/68 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko36 kirjoitti:

Luuletko etta kaikki ulkomaalaisen kanssa naimisiin menneet esitellaan lehdissa? :D

Simpleton.

Vierailija
54/68 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukko36 kirjoitti:

Ei ole mahdollista että kaunis suomalainen nainen haluaisi omasta tahdostaan olla ulkomaalaisen kanssa?

Itselläni on suomalainen mies, mutta paras ystävättäreni on naimisissa amerikkalaisen miehen kanssa. Tuokin mies on hieman tummempi, ei aivan musta kuitenkaan. Ystävättäreni on todella kaunis sinisilmäinen blondi, ja ihan vapaasta tahdostaan hän meni miehensä kanssa naimisiin. Aivan varmasti olisi "saanut" suomalaisenkin miehen jos olisi näin halunnut. Ja täytyy muuten sanoa että tuosta heidän mixistään on syntynyt kaksi aivan mielettömän kaunista lasta.

ja minä tiedän miehen joka on miljonääri ja  jolla on thaimaalainen vaimo ja lapsia. Aikaisemmin ollut naimisissa suomalaisen naisen kanssa ja taatusti olisi saanut suomalaisen naisen jo pelkällä omaisuudellaan. Ihan katseenkestävän näköinenkin.

Vierailija
55/68 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kaksikerroksinen kotimme on pienellä, 69 talon asutusalueella, jonka ympärillä on muurit. Asutusalueella on myös 24/7-vartiointi"

Miksi ihmeessä? Onko tuollakin rasisteja ja oodineja?

Pääseeköhän tuo nainen ulkoilemaan tuon pienen aidatun alueen ulkopuolelle, vai elääkö elämäänsä ikäänkuin tarhattuna? Miehensä saattamana voi päästä, luulen.

Minakin olen asunut muurien suojaamassa talossa kuusi vuotta, ihan sielta paasi pois portin avaamalla. Eipa ollut ikkunasta tuijottelijoita eika naapuri saanut mitaan juorun juurta. Tontin kiertava muuri on standardi monissa maissa.

Vierailija
56/68 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
57/68 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko36 kirjoitti:

Luuletko etta kaikki ulkomaalaisen kanssa naimisiin menneet esitellaan lehdissa? :D

Simpleton.

Mitä vit mamma logiikkaa tuo on? Kyllä ne lehdissä olleet ovat tarpeeksi suuri otanta jotta ihan hyvin edustavat sitä mitä koko ryhmä on.

Sen olen myös huomannut että aina suomalaiset naiset joilla on ulkkari on ne jotka pitää siitä meteliä. Moni samalla haukkuu suomimiehiä. Eivät koskaan ole kauniita jostain syystä.

Suomimiehillä nyt on sen verran järkeä useimmiten etteivät tuo niitä tänne. Ja kyllä aika moni nuori komeakin mies käy venäjällä thaimaassa ym panolomilla. Siellä kun on niin helppo panna joka yö eri kaunotarta. Sellaisia johon ei suomessa edes törmää.

Vierailija
58/68 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo mies kaljuuntuu

Joo, ihan yhtä hyvin tuo olisi voinut etsiä jonkun 40v kaljun raimon kotimaasta. Tuonko takia nyt piti lähteä afrikkaan asti...

Vierailija
59/68 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meitä suomalaisia naisia - kauniita ja rumia - on, jotka mieluummin valitsemme ulkomaalaisen miehen, vaikka suomalaisenkin saisi.

Minäkin olen amerikkalaisen miehen kanssa naimisissa ja asumme Amerikassa. Mieheni on ykkösvalintani, elämäni rakkaus. Sanoisin että erimaalaisissa miehissä on erilaisia vahvuuksia ja heikkouksia. Omassa miehessäni ehdoton vahvuus verrattuna aiemmin tapailemiini suomalaisiin miehiin on juurikin tuo perhekeskeisyys (joku muukin mainitsi sen täällä aiemmin). Minäkin olen perhekeskeinen ihminen.

Mieheni vaalii ja arvostaa perhettä valtavasti. Hänelle on esim. aivan itsestäänselvää, että vapaat ja juhlapyhät vietetään perheen kanssa, ja niistä tehdään yhteisvoimin mukavia. Hän panostaa todella lapsiimme ja minuun. Me tulemme aina ennen esim. kavereita tai "omaa aikaa". Hän tekee paljon töitä ja sanoo aina, että hänelle on kunnia-asia tehdä kovasti töitä, hän tekee sen lastemme hyvän tulevaisuuden eteen. Tällaista asennetta on suomalaisilla miehillä harvoin!

(Huom. minä käyn töissä myös ja teen oman taloudellisen osuuteni)

Perhe-elämämme on onnellista koska se on meille molemmille prioriteetti. Tämä on toki vain yksi hyvä puoli miehessäni, mutta ehkäpä se joka kaikkein eniten erottaa hänet tuntemistani suomalaisista miehistä. Kulttuurierojahan tällaiset pitkälti ovat, ja tässä tapauksessa piden amerikkalaisesta kulttuurista enemmän.

En allekirjoita lainkaan tuota että "eiköhän jokainen suomalainen nainen ota mieluummin suomalaisen miehen, jos vaan rahkeet riittää".

Vierailija
60/68 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa asia, mikä tuossa lehtijutussa mietitytti oli se, että tämä nainen soitteli tämän afrikkalaisen miehen kanssa aktiivisesti ilmeisesti samaan aikaan, kun seurusteli suomalaisen miehen kanssa... Kun mainitsi, että suhde sitten päättyi ja siitä sitten pari vuotta katseltiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi