Rovaniemeläinen Marjo, 36, löysi rakkauden Keniasta – kertoo nyt, millaista siellä on elää miehen rahoilla
Satuhäistä tuttu Marjo Ochieng, 36, on ollut vuosia kotiäitinä Keniassa. Byrokratian vuoksi hän ei ole voinut tehdä siellä oman alansa töitä. – Alussa minulle oli vaikeaa olla miehestäni niin riippuvainen taloudellisesti.
Kaksi matkalaukkua. Sen verran tavaraa Marjo Ochieng otti mukaansa, kun hän seitsemän vuotta sitten muutti Keniaan. Loput tavarat hän oli lahjoittanut Suomessa sukulaisilleen ja ystävilleen.
Marjo oli tuolloin vastavalmistunut kätilö ja 29-vuotias.
Hän oli päätynyt Keniaan ensimmäisen kerran syksyllä 2009 opiskelijavaihdon kautta. Tuolloin hän tapasi baarissa mukavan paikallisen miehen, Jimmin, kun hän oli viettämässä iltaa ystäviensä kanssa Viktoria-järven rannalla.
Ensimmäisenä iltana mies jutteli enimmäkseen Marjon miespuolisen ystävän kanssa, mutta hän oli Marjon mukaan avokätinen ja huomaavainen kaikkia suomalaisopiskelijoita kohtaan. Seuraavana päivänä mies vei suomalaiset katsomaan rugby-turnausta.
Pelin jälkeen Marjo sai oman hetkensä Jimmin kanssa rannalla, jossa he katsoivat auringonlaskua yhdessä. Muutoin he viettivät viikonlopun isolla porukalla.
Kun viikonloppu päättyi ja tiet erosivat, Jimmi soitteli Marjolle joka ilta. He näkivät myös toisiaan uudestaan samassa paikassa.
– Kun palasin Suomeen joulukuussa 2009, jatkoimme yhteydenpitoa internetin ja puhelimen välityksellä. Jimmi työskenteli tuolloin Nokia-Siemensillä ja sai soitella minulle ilmaiseksi.
Seuraavana vuonna Jimmi osti Marjolle yllättäen lentoliput Keniaan. Tuolla reissulla mies kosi Marjoa, joka vastasi kieltävästi. Hän oli juuri eronnut pitkästä parisuhteesta ja kihlaus kenialaisen kanssa tuntui liian nopealta päätökseltä.
Suhde kuitenkin jatkui. Marjo ja kuusi vuotta vanhempi Jimmi deittailivat etänä, kunnes vuonna 2011 Marjo oli valmis vakavaan parisuhteeseen ja he menivät kihloihin.
– Keniassa on tärkeää, että vanhemmat tavataan ennen naimisiinmenoa, joten Jimmi matkusti Suomeen helmikuussa 2012. Hän tapasi vanhempani ja muita perheenjäseniä, ja aloimme suunnitella häitämme. Menimme naimisiin saman vuoden joulukuussa.
https://www.menaiset.fi/artikkeli/ihmiset-ja-ilmiot/tyo-ja-raha/rovanie…
Kommentit (68)
No virkistävää että kerrankin mies ei ole muuttamassa suuna päänä Suomeen.
Keniassa kätilön palkka on varmaankin niin pieni, että harva suomalainen sillä suostuisi tekemään töitä. Varmaankin alle 300 euroa kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Keniassa kätilön palkka on varmaankin niin pieni, että harva suomalainen sillä suostuisi tekemään töitä. Varmaankin alle 300 euroa kuukaudessa.
Tuo on lääkärin palkka.
Onko joku joka nähnyt satuhäiden jakson? Millaisia olivat?
Emma K. kirjoitti:
Kyllä on kovat himot mustaan makiaan.
Kuinka kehtaa lehdessä kuuluttaa kalunkipeyttään. Häpeäisi!
Valottaisitko vielä ajatusmaailmaasi sen suhteen että 1) Onko parisuhteelle muitakin perusteita kuin himo? ja 2) Onko nimenomaan naisen seksuaalinen himo ja halu aina tuomittava asia, vai vain ns. rotujenvälisissä suhteissa?
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa, että tummat miehet nähdään vain peniksinä. Pienipippeliset suomileijonat kateellisena ärjyy peniksen perässä tajuamatta, että ehkä näissä afrikanpojissa on jotakin muutakin nähtävää ja koettavaa kuin kikkeli.
Ai on vai? Tai onhan se niinkin... koettavaa kyllä oli. Eri asia sitten millaista. Äijien kotimaat olivat Sierra Leone ja Nigeria. En koskaan tule käsittämään, miksi olin niin hullu että ensimmäisen jälkeen otin vielä nigerialaisen. Kun on tarpeeksi yksinäinen, sortuu mihin järjettömyyteen tahansa, jotta olisi edes joku. Jälkimmäisestä suhteesta tuskin toivun ikinä.
On se kumma kun aikuisilla ihmisillä vain ja ainoastaan k*rvät mielessä, varsinkin miehillä, kateeksiko käy?
Miksi aina, kun vaalea nainen on tumman miehen kanssa, puhutaan aina vaan siitä mitä navan alla on? Olen itse elänyt siinä uskossa, että oli maa mikä hyvänsä, miehellä on penis.
Perustuuko kaikki heterosuhteet vain ja ainoastaan siihen k*rpään?
Niin, tuskinpa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa, että tummat miehet nähdään vain peniksinä. Pienipippeliset suomileijonat kateellisena ärjyy peniksen perässä tajuamatta, että ehkä näissä afrikanpojissa on jotakin muutakin nähtävää ja koettavaa kuin kikkeli.
Ai on vai? Tai onhan se niinkin... koettavaa kyllä oli. Eri asia sitten millaista. Äijien kotimaat olivat Sierra Leone ja Nigeria. En koskaan tule käsittämään, miksi olin niin hullu että ensimmäisen jälkeen otin vielä nigerialaisen. Kun on tarpeeksi yksinäinen, sortuu mihin järjettömyyteen tahansa, jotta olisi edes joku. Jälkimmäisestä suhteesta tuskin toivun ikinä.
Sama vika suomalaisilla miehillä. Kun ovat niin yksinäisiä eikä laadukas nainen kelpuuta niin joutuvat mennä aasiaan hakemaan itselleen lyhyen, persjalkaisen lapsen näköisen silakkaseksitautipillun.
Olen ilmoittanut viestisi asiattomaksi
Marjon pitäisi laittaa holhouksen alaiseksi
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa! Kemiallisilla on todistetusti komeat vehkeet!
Ai, että käy kateeksi täällä pienien pilien maassa.
Pääseehän täältä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kuulla:( en pidä yleistämisestä, koska tuskin kaikki ovat huonoja puolisoja... MUTTA en itsekään valitsisi kumppanikseni nigerialaista tai s. leonelaista. Niin paljon nähnyt pahaa.
Sen sijaan minun avioliittoni angolalaisen kanssa on ollut pian 10v hyvin onnellinen ja hyvä.
Thaimaalainen ystäväni vannoo ettei ikinä enää ota suomalaista miestä, koska alkoholismi ja väkivalta vahvasti läsnä. Lisäksi vielä pieni penis.
Vierailija kirjoitti:
On se kumma kun aikuisilla ihmisillä vain ja ainoastaan k*rvät mielessä, varsinkin miehillä, kateeksiko käy?
Miksi aina, kun vaalea nainen on tumman miehen kanssa, puhutaan aina vaan siitä mitä navan alla on? Olen itse elänyt siinä uskossa, että oli maa mikä hyvänsä, miehellä on penis.
Perustuuko kaikki heterosuhteet vain ja ainoastaan siihen k*rpään?
Niin, tuskinpa.
Ei käy. Säälittää vain naista jolla ei ole muuta vaihtoehtoa ollut. En tiedä ainuttakaan naista joka on mustan kanssa ja ei olisi jotain näistä, eli lihava, mieleterveysongelmainen tai lapsena hyväksikäytetty.
Niin, tuo mies edustaa sellaista kenialaista/afrikkalaista joita sielläkin pidetään vastuunsa hoitavina kunnon miehinä. Tunnen itsekin tällaisia pariskuntia. Luultavasti pystyy tarjoamaan paremman elintason kuin Suomessa, koska tuloerot ovat suuret ja esim. palvelut siten halpoja tuollaiselle keskiluokkaiselle. Sanoisin että ne rottamaiset tyypit ovat juuri niitä, joita paikalliset naisetkin (jos heillä on valinnan varaa) välttelevät, mutta rottien merkkejä on toisesta kulttuurista tulevan henkilön vaikea erottaa.
Onko se oikeasti naisille se iso pili kaikista tärkein. Itse joskus seurustelin sellaisen isopilisen kanssa ja kyllä seksi oli todellista tuskaa, kun sattui ja ei meinannut mahtua.
Vai onko isopilistä kaipaavilla naisilla niin iso värkki, että normipili hukkuu sinne. Ehkä minä nyt muutaman lapsen synnyttäneenä voisin myös isopilisen kanssa olla, kun ei kävisi enää niin kipeää.
Vierailija kirjoitti:
Voi kunpa loputkin ***kerin jumppapatjat muuttaisi sinne.
Olet ällöttävä. Et ole varmaan koskaan saanut naista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kunpa loputkin ***kerin jumppapatjat muuttaisi sinne.
Olet ällöttävä. Et ole varmaan koskaan saanut naista.
Sinä olet yksinkertainen
Kyllä on kovat himot mustaan makiaan.
Kuinka kehtaa lehdessä kuuluttaa kalunkipeyttää. Häpeäisi.
;D