Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2 teinityttöä samassa huoneessa, ideoita ja kokemuksia kaivataan

Vierailija
21.07.2019 |

Avioeron vuoksi joudun muuttamaan kolmen lapsen kanssa kolmioon. 2 vanhinta 13 ja 16 v tytöt joutunevat jakamaan huoneen. Onko kellään kokemusta miten toimii ja vinkkejä toimiviin ratkaisuihin? Nuorin lapsi on 10 v poika, mieluummin laitan tytöt samaan huoneeseen.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä sodasta selvittiin vain hankkimalla isompi kämppä. Emme tulleet siskoni kanssa yhtään toimeen, koska olimme koko ajan ihan eri kehitysvaiheessa! Toisen jutut ahdistivat ja ärsyttivät suunnattomasti.

Vierailija
2/14 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nukkuu olohuoneessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mahdollista niin vaikka sen huoneen voisi jakaa kahtia. Laita vaikka joku ikean kuutiohylly tilaa jakamaan, tähän voi laittaa koreja kahta eri väriä, niin että molemmat saaavat oman värinsä ja saman verran säilytys tilaa.

Myös joku sermi voisi toimia.

Parvisänky on kätevä, ku alle mahtuu työpöytä, tai monesti se on jo valmiina, esim. jysk myy sellaista korkeaa parvea hyvällä säilytystilalla, tätä mä suosittelen.

Vierailija
4/14 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukutko siis itse olohuoneessa? 

Vierailija
5/14 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä kokoinen huone? Minä jaoin siskon kanssa huoneen 17-vuotiaaksi asti, huone oli jaettu kahteen osaan niin että siinä välissä oli hylly ja pöydät. Toimi ihan hyvin eikä kumpikaan saanut traumoja.

Vierailija
6/14 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä

Vierailija
7/14 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikset anna lapsia tai osaa heistä isälle?

Vierailija
8/14 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopu sijaa antaa. Se 16v lentää kuitenkin kohta jo pesästä.

Vierailija
9/14 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tytöillä ollut aina omat huoneet? Ei tule toimimaan. Veikkaan, että 16-vuotiasta ei kauheasti näy kotona

Vierailija
10/14 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoneen jakaminen sermillä tai hyllyköllä on hyvä idea, jos sen saa tehtyä niin, että molemmille riittää (ainakin jonkinlainen) pätkä ikkunaa. Parvisänky on toinen joka tuo huoneeseen lisää tilaa (tai puolikorkea sänky ja sängyn alle säilytyslaatikostot.

Nuorten kanssa kannattaa puhua asiasta suoraan. Eli kertoa, että muuta mahdollisuutta ei ole, kuin se että tytöt jakavat huoneen. Mitä toiveita heillä itsellään on yhteisen huoneen suhteen eli haluavatko väliseinän/tilanjakajan vai riittääkö, että on esim. parvisängyt ja sängyn alla oleva tila sellaista mihin toinen ei saa tulla. Kannattaa myös ohjata jo etukäteen tyttöjä sopimaan säännöistä silloin kun toisella on kaveri kylässä eli sopivat jo ajoissa poistuuko toinen silloin yhteisestä huoneesta vai saako olla omalla puolellaan vapaasti ja muutenkin ne tilanteet, jolloin huoneen voi "vallata kokonaan itselleen", samoin säännöt sille, jos esim. toinen tahtoo lukea kokeeseen hiljaisuudessa ja toinen tahtoo kuunnella musiikkia tms.. Jos mahdollista niin olisi hyvä, jos suinkin esim. olohuoneeseen mahtuu, niin sinne tulisi joku oleilupiste, jossa voi somettaa, lukea kokeeseen yms. oleskella, silloin kun toinen haluaa käyttää yhteistä huonetta yksin (yhdessä sovittujen sääntäjen puitteissa).

Vierailija
11/14 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kuinka hyvin tulevat toimeen. Siskolla ja mulla (ikäero 5v) oli aikanaan omat huoneet, mutta hänen huoneeseen pääsi vaan mun huoneen kautta eli kummankaan huone ei ollu täysin yksityinen, jos oli kaveri kylässä, niin hyvin kuuli mitä toisessa huoneessa puhuttiin. Oltiin silloin ja ollaan edelleen sen verran hyvät ystävät ettei haitannut.

Vierailija
12/14 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

16v voi asua jo omillaan. Itsekin lähdin kotoa tuon ikäisenä.

Vierailija
13/14 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin itse jakaa toisen makkarin 10 v pojan kanssa🙈Sänky olohuoneessa olisi ihan vika vaihtoehto.. Toi huoneenjakaja olisi hyvä idea.Tytöillä on aina ollut omat huoneet, nuorempi vaikuttaa innostuneemmalta.. ja totta että 16 v muuttaa jossain vaiheessa pois kotoa

ap

Vierailija
14/14 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin itse jakaa toisen makkarin 10 v pojan kanssa🙈Sänky olohuoneessa olisi ihan vika vaihtoehto.. Toi huoneenjakaja olisi hyvä idea.Tytöillä on aina ollut omat huoneet, nuorempi vaikuttaa innostuneemmalta.. ja totta että 16 v muuttaa jossain vaiheessa pois kotoa

ap

Anna se toinen makkari kokonaan pojalle ja hommaa levitettävä sohva itsellesi nukkumispaikaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme